Menü

A leggyakoribb e-mail marketing hibák

Az e-mail marketing az egyik legfontosabb eleme minden digitális marketing stratégiának. Ez rendkívül hatékony, mert vásárlásra ösztönöz és márkahűséget generál. Az viszont nem mindegy, hogy hogyan is szólítjuk meg az ügyfeleket és vásárlókat. Az automatikus üzenetek miatt rengeteg hibát követhetünk el, úgyhogy most bemutatjuk a leggyakoribb hibákat és azt is, hogyan lehet ezeket helyrehozni. 1, Üzenet teljes áttekintése Furcsán hangozhat, hiszen mindenki átnézi a kiküldött üzeneteit, hogy talál-e benne hibát. Mi itt nem helyesírási hibákra gondolunk, hanem hogy hogyan is jelenik meg az üzenet, mit lát először az, aki megnyitja. Fontos rendszere van ennek is, hiszen ha nem tetszik neki a pre-header (az üzenet első pár mondata, amely megjelenik), akkor nem nyitja meg az üzenetet. A legnagyobb hiba, amelyet mindenki elkövet, az a megszokott, klisés mondat: „Olvassa tovább, hogy többet tudjon meg”. Ha a felhasználó nem bízik a küldőben vagy éppen nem érdeklődik a tárgy iránt sem, az üzenetek a kukában kötnek ki. A pre-header szöveggel kell megfogni az olvasót, hogy rákattintson a levélben szereplő szövegre. Ez már csak a mi kreativitásunkon múlik. 2, Személytelen megközelítés Létfontosságú a személyiséged hozzáadása, az emberek kommunikálni szeretnének, nem pedig egy automatikus válaszra számítanak. Az automatikus válasznál, ne használj olyan feladó neveket, mint például a "noreply", az "admin" vagy "support@yourcompany.com". Ehelyett használj olyan nevet, amely bizalmat kelt például márkáét vagy egy valós személyét. A legfontosabb az e-mailben az Ügyfél felé való kommunikálás, nem a termék. Éreztetni kell az olvasókkal az empátiát, első kézből kell megkapnia a megoldást a problémájára. Ha sikerült elérni, a kívánt hatást, a következő lépés a CTA (call-to-action) gomb elhelyezése stratégiailag. 3, Túl sok CTA gomb Ha túl sok CTA gombot helyezünk el, akkor összezavarjuk az üzenetünket. Lehetővé kell tenni, hogy az olvasó felvegye a gondolatmenetet és utána döntsön. "A CTA gombnak olyan helyen kell lennie, amely elég feltűnő és felhívja az ember figyelmét a lépésre ösztönzi” - mondja Jeremy Smith a CrazzyEgg-től. "Ne hozz létre több CTA-t azáltal, hogy a versenyezni kelljen az oldalon elhelyezett többi gombbal."Az e-mail nem nyitóoldal, a CTA nem mindig az első dolog, amelyet az olvasó lát. Nem kell aggódni, hogy a CTA nem lesz látható, főleg, ha megfelelően strukturáljuk az e-maileket. Az üzenet szövege ne legyen túl hosszú és a legfontosabb pontokat is összeszedheted (felsorolás vagy infografika segítségével). 4, Az e-mail listában nincsen szegmentáció Az egyik jól ismert bűncselekmény, hogy az e-mail marketing elmulasztja szegmentálni az előfizetői listáját. A régebbi követők nem biztos, hogy szeretnék olvasni ugyanazokat az újracsomagolt információkat. Az általános gyakorlat szerint először szegmentálni kell a közönséget és visszajelzéseket kapni. A listát frissíteni kell havonta, hogy minél aktuálisabb legyen. Az e-maileket a fogyasztói magatartáshoz kell igazítani, például ha már egy ideje nem kaptak visszajelzést, akkor lehet nekik küldeni, egy „emlékeztető” e-mailt. A későbbiekben pedig, már más termékről is lehet értesíteni az olvasókat. 5, Következetlenség Az e-mailek küldése gyakran összevisszaságba torkollik, és nincs egy meghatározott nap, amikor kiküldik, ezért fontos az egyensúly megteremtése. Nem baj, ha sok üzenetet küldesz, csak legyen egy rendszere és ne felejtsük el, hogy miért is iratkoztak fel a listára. Cél, az oktatás (legjobb esetben oktatva szórakoztatás) és nem az eladás. Próbálj fókuszálni és találd meg az egyértelmű célt. Egy aranyszabály: egy probléma, egy megoldás és egy CTA minden e-mailben. Ne zavard össze az olvasókat, hanem ösztökéld őket cselekvésre!

A lényeg, hogy gondolkozz a felhasználók fejével, ne hanyagold el őket és mindig legyen egy fő pontja a leveleknek, amelyre az egész épül. Amennyiben szeretnél további tippeket kapni, csatlakozz a Facebook csoportunkhoz!

Biggest Email Marketing Mistakes You Need to Correct in 2016

blog