Menü

A Twitter és a szópárbaj

A kedves vevőnek mindig igaza van. Egy nagy frászt. Rengeteg olyan cég működik Twitteren – nem is a kisebb fajtából –, akik beleállnak abba, ha csorba esik méltóságukon. A mundér becsületét megvédeni mindig kötelező lenne, ám rengeteg stratégiai vezető adja ki szentírásként a social media managereknek, hogy a bántó és negatív megjegyzéseket rejtsék el, vagy meghunyászkodóan kedves módon reagáljanak. Twitter szópárbaj, avagy a TOP 10-es listánk arról, amikor egy cég nem fél visszaszólni. Nem minden cég járja ezt az utat, internetes trollkodókból pedig van bőven. Sokan nem átallnak nyilvánosan, kendőzetlen kifejezésekkel illetni egy adott terméket, vagy éppen szolgáltatást. Aki azonban tésztát gyúr, az ne csodálkozzon, ha lisztes lesz a keze. Olyan Twitter bejegyzéseket és visszaszólásokat ásunk most elő, ahol az adott cég nyilvánosan tudott lazasággal reagálni a bunkóságra. Több ilyet! 1. Old Spice VS Taco Bell - Twitter bejegyzés Az Old Spice és a Taco Bell csípkelődése, még ha megrendezett is, akkor is megmosolyogtató. Az utóbbi években vadállat módon férfias tusfürdőiről híres cég, kétségbe vonta a Taco Bell autentikusságát azt illetően, hogy a „fire sauce” igazi tűzből készül-e. Mint a replikából kiderült, csak annyira, amennyire az Old Spice dezodorok régi fűszer-keverékekből. 2. Sega - Twitter bejegyzés. A lazaság teljes netovábbja az, amit a Sega meg mert csinálni. Egy méltatlankodó arról ábrándozott, hogy bár kiadna egy új verziót a cég a Jet Grind videojátékból. A Sega még csak fontolóra sem vette, hogy elmagyarázza emberünknek, hogy a forgatókönyv miért nem lehetséges, pusztán közölték, hogy bár ne kéne ilyen felhasználónevekkel találkozniuk, mint a felhasználóé. Nem túl elegáns, de annál viccesebb. 3. Taco Bell VS Illuminati - Twitter bejegyzés. Az illuminátus rend másodvirágzása, amely valahol félúton mozog a vallási kultúrák és az összeesküvés elméletek közt, egy pár éve látott napvilágot. A közösség mára egy pejoratív jelzővé nőtte ki magát, melynek egyik jelképe a háromszög. Egy túl sok szabadidővel rendelkező és társadalmi mozgalmak után érdeklődő felhasználó a Taco Bell logójában vélte felfedezni a nem kívánatos alakzatot, amelyet szóvá is tett a közösségi portálon. A Taco Bell pedig annyira szívesen belement az adok-kapokba, hogy háromszög alakú ételeket rakott ki, háromszög formájában válasz gyanánt. Éljenek az álmatlan éjszakák! 4. Smart - Twitter bejegyzés. A Smart autók leginkább a muskátlis ládákra hasonlítanak, semmint egy átlagos kocsira. Ez a vicces kedvű Clayton Hovenak is feltűnt, aki eszméletlen sztorit kellett, hogy közöljön a világgal Twitteren. „Történt” ugyanis, hogy egy madárkát éppen egy Smart tetején ért a szükség, Clayton állítása szerint pedig, az egész autót elfedte a tett. A Smart közösségi média koordinátorai, amolyan Big Bang Theory szerűen oldották meg a rosszmájú poén kivédését. Grafikonnal illusztrálva mutattak be azt, hogy a felhasználó bizonyosan téved, ugyanis klasszisokkal több madár kell hozzá, hogy egy Smart eredeti fényezése láthatatlanná váljon. Poéngyilkosok. 5. Royal Mail - Twitter bejegyzés. Még hogy fanyar az angol humor és minden brit kimérten udvarias… Hogy mennyire nem, arra a Royal Mail reakciója a leginkább beszédes. Egy user azt szerette volna kinyomozni, hogy a Valentin-napi képeslapja miért nem érkezik meg, már jó három napja. A Royal Mail nem vonta kétségbe, hogy a hiba az ő készülékükben keresendő. Így segíteni is próbáltak a szerencsétlenen, akitől megkérdezték, hogy mikor postázta a képeslapot az anyukája… Nettó szenyaság. 6. Old Spice - Try tinder! Vannak pillanatok, amikor az ember egyszerűen nem akar partner lenni a kedvességben. Kommentár nélkül, az Old Spice biztos bal lábbal kelt fel… 7. Yo dawg. „Ha Rómában vagy, tégy úgy, mint a rómaiak.” – tartja a mondás, amelyet az Argos Twitter-felelősei meg is fogadtak. Egy igazi suhanc azt nehezményezte, hogy a webáruház elektronikai részlegén szegényes a PS4 választék. Tette mindezt olyan helyesírással, amelyre még Harlemben, Brooklynban, de még talán a Bronxban is csettintenének. Kesztyűt fel alapon, az Argos ugyanilyen stílusban válaszolt. Az már csak a túl élénk fantáziánknak köszönhető, hogy összefüggést keresünk abban, hogy a tolvajok nyelve nem más, mint az argó. Tudatos profildomborítás, vagy véletlen egybeesés? 8. Three VS Four A listánkon kivételt képez a BBC Three és az E4 szóváltása. No nem azért, mert itt felhasználó – cég konfliktus helyett cég és cég közt alakult ki csipkelődés, hanem mert ebben a menetben az ütött, aki először ütött, vagyis a BBC Three. A két brit TV csatorna esetében itt az odamondás volt erősebb, a visszavágás pedig elég gyengére sikeredett. Az állami televízió hármas csatornája arra hívta fel a figyelmet, hogy a nagy húsvéti ebéd után jól eshet egy délutáni szundi, mellé pedig kiváló háttérzaj lehet a zsinórban 10 Agymenők epizód. Valljuk be, tízből még a tormás sonka is sok, pláne egy alánevetős sitcomból. Az E4 próbálta menteni a menthetőt, de a visszavágás elég óvodásra sikeredett, mely szerint „bámulhatjuk az üres képernyőt is, amely igazából a BBC Three.” Hát, ez nem lett 1:1. 9. Virgin Trains - Twitter bejegyzés. Az általános iskola napközis gyermekei rendszeresen vágnak vissza a „NEM! Te vagy az!” érvvel, amely nem is túlságosan furcsa tőlük. A Virgin Trainstől annál inkább. Egy Josh nevű felhasználó szerint az új Virgin vonatok elég átlagosan néznek ki. A Virgin Trains szerint Josh néz ki átlagosan. Óvodások gyülekezete. 10. Labour VS Lib Dem - Twitter bejegyzés. Politikával természetesen nem foglalkozunk, de egy tökéletes válasz az tökéletes válasz. Az Egyesült Királyságban a Labour Párt sajtósai szúrták ki, hogy a liberális demokraták, már több, mint fél hónapja nem írtak bejegyzést a Twitter oldalukra. Gondolták, hogy hollétük felől érdeklődnek és indulhatnak a keresőosztagok is, mert annyira eltűntek. A Lib Dem válaszolt, sőt, elég erős érvvel indokolta a hiátust. „Bocs, az országot vezettük.” Áucs.

Ön már küldött el céges accountból valakit melegebb éghajlatra? Ha igen, írja meg a sztorit a Facebook csoportunkban!

Képek: Boredpanda, Spreadfast

13+ Brutally Honest Tweets From Companies Who Stopped Caring About Their Customer Complaints

blog