Menü

Az arculatépítés alapjai

A jó branding az egyik legfontosabb szempont egy cég életében. Egy hatékony márkastratégiával szárnyakat kaphatsz a kiélezett versenyben. De mit is jelent a branding kifejezés? Milyen hatással van egy kis vállalkozásra? Egyszerűen fogalmazva a branding egy ígéret. Elmondja, hogy mire számíthat az ügyfél termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban és ez lesz az, ami a versenytársaidtól is megkülönböztet majd. A márkád alapja a logó! A weboldalad, csomagolásod és a reklám anyagaid mind tartalmazzák a logódat kommunikálják a márkádat. Meghatározza, hogy ki vagy, ki szeretnél lenni és az emberek mit látnak belőled. A saját iparágadban mennyire vagy innovatív? Mennyire vagy tapasztalt és megbízható? A terméked magas áron és nagyon jó minőségben vagy alacsony áron, de jó ár/érték arányban kapható? Nem lehetsz egyszerre mind a kettő és nem tudod minden ember kívánságát kielégíteni. Stratégia A márka stratégia az, amikor a következő kérdésekre tudod a választ: hogyan, mit, mikor és kinek tervezed kommunikálni a márka üzenetedet. Az, hogy hol hirdetsz a stratégiád egyik fontos eleme. Ne felejtsük el azt se, mennyire fontos amit vizuálisan és verbálisan kommunikálsz a közönségednek. Ebből következik, hogy egy erős stratégiával, olyan értéket adsz a márkádnak, amitől különlegesebbé válik. A hozzáadott értékkel a gyakran tudnak hatni a márkák az érzelmekre, egyfajta hűség alakulhat ki, vegyük példának a Coca Colát a Pepsivel összehasonlítva. Egy kísérleti csoportnak kellett el eldöntenie, hogy ízre név nélkül melyik a finomabb. Szerintetek melyik nyerte? A válasz a Pepsi, viszont amikor már látták a címkét, automatikusan a Coca Coláért nyúltak. Ezt teszi a márkahűség, bár a Pepsi ízre finomabb, mégis sokan a Coca Cola mellett döntünk. A másik példánk a Nike. A marketingesek rájöttek, hogy ha sportolókat társítanak a termékhez, akkor az emberek már érzelmi okokból is megveszik. A márkád definiálása A márka meghatározása, olyan akár egy üzleti önmegismerés. Néha nagyon bonyolult tud lenni, mert időigényes és kényelmetlen. Ezért jó, ha a következő kérdésekre tudsz válaszolni:
  • Mi a céged küldetése?
  • Mik az előzményei és jellemzői a termékednek vagy szolgáltatásodnak?
  • Mit gondolnak rólad most az ügyfelek?
  • Milyen tulajdonságokat szeretnél a márkádnak, ami alapján azonnal rád asszociálnak?
Csinálj egy kutatást! Ismerd meg a leendő ügyfeleidet. Ne az első benyomásaid alapján gondolj rájuk. Egy kis kutatás segíthet abban, hogy tényleg tudd, hogy mit gondolnak. Elsőként a márkádat kell meghatároznod, hogyan tüntesd ki a tömegből. Néhány egyszerű tipp, ami alapján könnyebben alakíthatod ki a stratégiádat.
  • Legyen egy olyan logód, ami feltűnő és helyezd el mindenhol.
  • Írd le, hogy mi az üzenete a márkádnak. Mi az amit közvetíteni szeretnél az embereknek a márkádról? Mindegyik dolgozódnak közvetíteni kell a céged által képviselt értékeket.
  • Integráld a márkádat! Terjeszd ki mindenre a márkádat mindenhol, például az is számít, hogy a recepciós hogyan veszi fel a telefont, hogyan zajlik az értékesítés, e-mail aláírás, minden egyes kis apró tényező fontos!
  • Hozz létre egy hangot a márkádnak. Ezt a hangot kell azután mindenhol használnod online és offline egyaránt.
  • Találj ki egy ütős szlogent. Írj egy emlékezetes és tartalmas szöveget, ami tartalmazza a lényeget a márkádról.
  • Egyedi templatek és marketing anyagok tervezése, ami mind a márkádat erősíti. Mindenhol használd ugyanazokat a színeket, logókat és figyelj az elhelyezésekre.
  • Maradj hű a márkádhoz! A vásárlók nem fognak visszatérni hozzád, ha nem azt kapják amit ígértél nekik.
  • Maradj következetes! Azért hagytuk ezt utoljára, mert ez összefoglalja az összes pontot.
Ha az arculatépítés alapjai fontosak számodra, akkor ezeket a pontokat betartva biztosan nem fogsz eltűnni a tömegben. A márka megfelelő felépítése az egyik legfontosabb. A folyamatos bizalomépítésnek pedig sosem lesz vége, de újabb és újabb ötletekkel nem fogsz eltűnni a köztudatból. Ne ülj a babérjaidon, dolgozz meg a sikerért!

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

The Basics of Branding

blog