Menü

Az időzítés minden? - Így posztolj okosan

A közösségi média felületeken való hirdetés és brand építés már-már a marketingesek rögeszméje, hiszen hatékony és jól mérhető eszközről van szó. Arról azonban ellentétesen gondolkoznak a szakemberek, hogy van-e ideális időpontja a különböző tartalmak, különböző platformokon való elhelyezésének. Tény, hogy vannak holt idők és olyan aktív időszakok, amikor nagy valószínűséggel eléred a közönséged, de ezek eltérhetnek a célcsoport speciális viselkedésének függvényében. Kellő megfontoltsággal és józan paraszti ésszel átgondolva viszont érdemes átnézni a SumAll kutatásainak eredményét összegző infografikákat.

közösségi média posztok időzítése

Twitter: Este és reggel 8 között világos, hogy a többség pihen, így ilyenkor nem vevő se a rendkívül magvas gondolatokra, se a humoros megjegyzésekre, viszont a déli kajakóma után, 13 és 15 óra között valószínűleg értékelik majd ezeket.

Facebook: Facebookon a pihi idő kezdete kb. éjfélig tolódik. Ugye mindenki ismeri az üzenőfal félkómás végigpörgetését csak még egyszer... Nos, ez az időszak nem jó arra, hogy az üzenetünk elérje a célját, a délután 1 és 4 közötti intervallum már annál inkább, amibe az ebéd és már a hazafelé készülődés is beleesik valószínűleg, vagyis ilyenkor szívesen kalandoznak az emberek online.

LinkedIn: A business szféra közösségi portálja munkaidőben szinte teljesen hasznavehetetlen, és ugye nem is tesz jó benyomást, ha az irodából nézelődsz mások profilján vagy éppen eszközölsz változtatásokat a sajátodon! Érdemes a szabadidőre koncentrálni.

Instagram: A legnagyobb képmegosztó aktivitása tulajdonképpen a Facebookéval azonos, járj el hasonlóan, akkor nagy gond nem lehet.

Tumblr: A mikroblogok olvasása több időt vesz igénybe az előzőeknél, így hacsak a célcsoportod nem a lusta munkerő, aki tevékeny időszakban is a közösségi médiát habzsolja, felejtsd el a munkaidőt, és azon kívülre időzíts! A reggel vagy az este lehet hatásos, de a reggel talán kevésbé jó, hiszen ilyenkor mindenki siet, de a a kora esti órák valószínűleg be fognak válni.

Pinterest: A Piterest kapcsán azt is fontos megjegyezni, hogy kifejezetten a hétvégén érhetsz célba, hiszen itt a közönség szívesen nézeget a hobbijával, háztartással, lakberendezéssel, stb. kapcsolatos képeket, ami ugye általában a hétvégén esedékes. A SumAll szerint időpontban az este 8 és 11 közötti, nyugalmi (vagy még bulizást megelőző) időszakot érdemes becélozni.

Google+: Végül de nem utolsó sorban, a Google saját social siteján az infografika tanulsága szerint a délelőtti órákban érdemes aktivitást mutatni.

közösségi média posztok időzítése

Ha szeretnél te is sikeresen időzíteni, és elérni közönségedet, gyere el a HRENKO és a Teleki-Degenfeld Kastélyszálló Szirák közreműködésében létrejövő Digital Branding Conference & Workshop Castle of Inspirations rendezvényre, amelynek keretein belül hiteles szakértők és trénerek előadásaiból inspirálódhatsz.

hrenko-banner

Post Smart: When Not to Post on Social Media [INFOGRAPHICS]

blog