Menü

Az idén minden eddiginél korábban indul az ünnepi készülődés

Sokunkat idegesítenek a plázákban már október közepén megjelenő karácsonyi girlandok és színes üveggömbök, pedig egy marketingszempontból teljesen érthető stratégiát követnek ezek az áruházak. Ha el tudod érni, hogy te legyél a korán tervező, ebből fakadóan jól konvertáló vásárlói célcsoport legelső gondolata egy adott szezonban, nyert ügyed van.

KARÁCSONY - TAVASSZAL

Ez az év persze minden szempontból más, mint az eddigiek. Sok cégvezető gondolja úgy, hogy bőven ráérnek még az ünnepi akciók kidolgozásával, hiszen ezekben a bizonytalan időkben úgysem mer senki decemberre előre tervezni. Ugye? Tévedés! A Marketing Tech News legújabb kutatása ezzel éppen ellentétes adatokat mutat, hiszen a Pinteresten, a karácsonyi készülődés és a DIY dekoráció fellegvárában máris aktívabbak az emberek, mint valaha. Pedig ezen az oldalon egyébként is hozzá vagyunk szokva a “korán ébredőkhöz” - általában szeptemberben kezdenek az emberek a Pinteresten ünnepi- és ajándékötletekre keresni, ezzel így is hónapokkal megelőzve a többi platformot, ahogy az az alábbi ábráról is leolvasható. Idén viszont mindezt…. ÁPRILISBAN kezdték el, 77%-kal növelve az ilyen témájú keresések számát a tavaly áprilisi eredményekhez képest.  

MI VÁLTOZOTT?

Először is ott vannak a racionális indokok. Az emberek aggódnak, hogy a pandémia befolyásolhatja mindazt, amit eddig természetesnek vettünk a készülődés és a tervezés során. Sokan úgy gondolják, érdemes inkább extra hamar megrendelni az ajándékokat vagy a dekorációs elemeket, mert a világjárvány könnyen felülírhatja a megszokott kiszállítási időket. A gyakorlati megfontolások mellett azonban legalább ilyen fontosak az érzelmi tényezők is. Egy ilyen kemény év után a fogyasztók szeretnének minél korábban megmártózni a karácsony meghitt, békés hangulatában. A korai tervezgetés, ami máskor csak egy újabb idegesítő feladatként szerepelt a to-do listán, mostanra új jelentéssel gazdagodott, és az általános reménykedés jelképe lett. A kutatás arra is rámutatott, hogy az előre gondolkodó vásárlók nagyobb arányban lepik meg magukat egy-egy aprósággal már a tervezgetés időszakában is, így különösen érdemes rájuk odafigyelni.   Bár nem tudhatjuk, mit tartogat még a számunkra 2020, valószínűleg ez a karácsony más lesz, mint az eddigiek. Amikor elkészítjük vagy újragondoljuk a következő negyedév tartalmi stratégiáját, próbáljunk ezekre az új élethelyzetekre is sokoldalú válaszokat kínálni. Az emberek máris keresik, hogyan és mivel ünnepeljenek az idén - gondoskodj róla, hogy a te márkádra biztosan rátaláljanak.

Marketing Tech News

Tetszett a bejegyzés? Kövess be minket a Facebookon, hogy ne maradj le a legfrissebb tartalmakról!
blog