Design inspiráció print hirdetésekhez
Folyamatosan ki vagyunk téve a hirdetések csábító (vagy gyakran taszító) hatásának. Ez megszokott dolog, ami azonban megdöbbentő, hogy az átlagos, napi 362 befogadott hirdetés, mindössze 3%-a tesz bennünk jó benyomást. Vagyis csak 12 reklám készteti a nézőjét vásárlásra. Ez nagyon kevés, úgyhogy szeretnék megosztani 10 brilliáns print hirdetést, ami mögött szilárd koncepció és lenyűgöző design áll. Ha printben gondolkoznék, biztos, hogy róluk vennék példát:
1. Rejtett lehetőségek
Az Adidas Forever Sport kampánya a fotók részeként használta a magazinok gerincét. Lapozz és a modell máris felüléseket végez, súlyzózik vagy nyújt. Fantasztikus ötlet.2. Szimbólumok
Ez a hirdetés az Alzheimer kórra hívja fel a figyelmet, ezt pedig a kórra is jellemző memóriavesztésre alapozza, amihez jól passzol a magazin kínálta lehetőség. Az elmosódó/letörlődő betűk a kór tüneteit szimbolizálják.3. Metafóra
A Better By Bike kezdeményezés a kerékpározás népszerűsítését tűzte ki célul, annak minden egészségügyi és praktikus előnyét szem előtt tartva. A kreatív koncepció, a design és a következetesség teszi könnyen értelmezhetővé és érdekessé a kampányt. A remek matefóra miatt nekünk ez az egyik kedvencünk.
4. Szavak ereje
A jó sztorikat mindenki szereti, és hát mi mást is lehetne jobban eladni egy remek történettel, mint a világhírő szókirakó játékot, a Scrabblet? A kampány mögötti filozófia olyan erős volt, mint amilyen egyszerű: a szavak varázslatosak, hiszen összekötik az embereket. A lenti fotón lévő szövegben ráadásul van egy extra csel is. Észreveszed? :)5. Csúf igazság
Ez a dohányzás ellenes kampányfotó is nagyszerűen fogja meg a figyelmet. A füsttel takart oldalon ábrázolja, hogyan öregedett meg a bőr és szürkült el az arc, míg a füstmentes oldal fiatal és egészséges maradt.6. Egy kis trükk
Egy átlátszó oldal is rengeteget dobhat a hirdetéseden. Nézd csak meg a DHL futárszolgáltatásának szuper kampányfotóját, ami azon túl, hogy elképesztően kreatív, még a kézbesítés egyszerűségét, gyorsaságát is szemlélteti. Iskolapélda!7. A hiány hatása
Néha a kevesebb több. Ezt felismerte a Greenpeace is, és korunk égető problémáját, az erdőirtás helyzetét pontosan így szemléltette. Az első oldalpáron gyönyörködsz a csodaszép fában, majd lapozol egyet, és hopp, csak a maradványát látod. Szomorú, de hatásos.8. Technológiai kontraszt
Ez a Sony fotó az adattároló eszközök fejlődését mutatja be, méghozzá nagyon okosan. A pendrive testét annyi CD alkotja, amennyinek tartalma egyetlen kis sticken elfér.9. Hangulatteremtés
Biztos, hogy első ránézésre is feltűnt, de azért leírom, hogy Oliver Brown fotóján a két csésze, a bennük lévő csokis capucchino és az alsó szöveg egy végtelenségig kimerült arcot formáz, ami a hosszú nyitvatartást ábrázolja. Az összképet külön hangsúlyozza az "Open late" - "Sokáig nyitva" felirattal.