Korszakalkotó változás a Facebookon
Forradalminak tekinthető a Facebook életében a 2018-as év, már most. Az alapító, Mark Zuckerberg egy minőségibb kontentet képzelt el, majd valósít is meg az idei esztendőtől kezdődően. Az elsődleges cél az emberarcúbb Facebook-élmény és a hatásvadász tartalmak háttérbe szorítása.
A törekvés
Ha egy szóval kéne összefoglalnunk azt, hogy mi is a Facebook, nehéz dolgunk lenne. Itt természetesen nem a „közösségi portálra” és egyéb definíciókra gondolunk, hanem sokkal inkább a lényeg megragadására. A legjobban akkor járunk a valósághoz, ha a Facebookot a hírfolyammal azonosítjuk. A cuki kis babák gügyögéseitől kezdve, a tüsszentő pandákig minden ott történik, amire valljuk be, annyira nincs is égetően nagy szükségünk. Párszor már feltettük magunknak a kérdést, hogy miért nem a barátaink történései azok, amelyek szembe jönnek velünk a hírfolyamban.
Mark Zuckerberg és a team azon dolgozik, hogy ez történjen.
Fizetett hírek, szponzorált tartalmak és lájkvadászatra specializálódott posztok tömkelege van ott, ahol értékes, ember-ember közötti interakciónak kellene lennie. Erre Mark Zuckerberg természetesen nem most jött rá, de a kivitelezés most kezdődik. A Facebookra visszatér a régi idők stílusa, ám nem vegytisztán, hiszen továbbra is lesz a news feed szekcióban fizetett tartalom, ám jelentősen kevesebb. Jobb később, mint soha. Az új irányvonalak mentén kialakított hírfolyammal, elvileg már a következő héten találkozhatunk.
Zuckerberg bejelentésénél kitért arra is, hogy pregnánsabb megjelenést kapnak majd azok a bejegyzések, ahol gyűrűznek a hozzászólások. Ezzel is elősegítve a felhasználók közti párbeszédet. A rommákedvelt posztok helyett, a komment szekcióra lesz éhes a hírfolyam.
A Facebook alapítója arra is kitért, hogy a közösségi oldalnak előnytelen lesz ez a változtatás, ám csak ideig-óráig. A hosszútávú cél az, hogy az emberek „értékes időt tölthessenek a Facebookon.”
A fogadtatás A business szféra résztvevői meglehet, hogy ágálnak majd az új policy ellen, hiszen ez nekik is nagy visszaesést jelenthet a marketing tevékenységek szempontjából. Nem új keletű, hogy a Facebook itt-ott módosítgat és egy bizonyos irányba belejti a pályát. Jóllehet, hogy ekkora mértékű változtatásra nem tegnap volt utoljára precedens. Adam Mosseri, a Facebook vezető termékmenedzserének véleménye szerint az üzleti szférától és a sajtótól is kérdőre vonó hangnemmel kell majd számolnia a Facebooknak. Léteznek kisebb vállalkozások, amelyek kis túlzással a megélhetésüket tették fel arra, hogy a Facebook felületén tartsák a kapcsolatot a közönséggel. Nem kell nagyon megijedni, ám kétségtelen, hogy az üzleti élet több résztvevője számára kifejezetten kellemetlen az újítás. A bejelentés alkalmával Zuckerberg arra is kitért, hogy alapos kutatás előzte meg a változtatást, valamint rengeteg ember visszajelzése. A tapasztalatokból összegyúrt módosítás azt szolgálja, hogy a felhasználók számára tartalmas tartalom jelenhessen meg a hírfolyamban. Olyanra is van példa, hogy egyes országokban a hírek és a barátok bejegyzései két teljesen különböző hírfolyam-felületen futnak. Egy biztos, letisztultabb és tartalmasabb lesz majd a Facebook, kevesebb álhírrel.