Facebook-bejelentés: Itthon is jönnek a fizetős események
A Facebook csapata szeretne aktívan tenni azért, hogy a koronavírus okozta gazdasági visszaesést talán legjobban megszenvedő kis- és helyi vállalkozások könnyebben talpra álljanak, ezért mostantól fizetős eseményeket is létre lehet hozni az oldalon. Első körben húsz országban, köztük Magyarországon indítják el ezt a funkciót, a bevétel pedig teljes egészében az eseményt szervező vállalkozás kapja, a Facebook nem vesz le a jegyárakból.
Az egyszerűsége teheti egyedülállóvá ezt az új megoldást, hiszen minden egy felületen zajlik majd az esemény létrehozásától a hirdetésén át egészen a fizetésig, illetve természetesen maga az online összejövetel is az oldalon kerül megrendezésre.
Bár a Facebook valóban nem fog pénzt kérni a fizetős események megtartásáért (androidon és weben keresztül sem), az Apple már nem ilyen jófej; a Facebook kifejezett kérése ellenére sem hajlandóak lemondani a szokásos 30%-ukról. Egyébként így fog kinézni egy fizetős esemény IOS-en és Androidon:
A Facebook Live rendezvényekkel minden eddiginél szélesebb közönséget érhetnek el a vállalkozások, de már folynak a tesztelések olyan irányban is, hogy a Messenger Rooms-ban kisebb létszámú, személyesebb hangvételű és interaktív eseményeket is lehessen tartani.
Ahogy a Facebook csapata elmondta:
A tesztelés során láttunk szakértői kerekasztal-beszélgetéseket, kvízekkel tűzdelt játék-estet, podcast-felvételeket, boxmeccset, főzőkurzust és számtalan különböző fitness-edzést is,így várhatóan egészen változatos online programokra számíthatunk a jövőben,