Sütik kezelése

Facebook-bejelentés: Itthon is jönnek a fizetős események

Szerző: ,

A Facebook csapata szeretne aktívan tenni azért, hogy a koronavírus okozta gazdasági visszaesést talán legjobban megszenvedő kis- és helyi vállalkozások könnyebben talpra álljanak, ezért mostantól fizetős eseményeket is létre lehet hozni az oldalon. Első körben húsz országban, köztük Magyarországon indítják el ezt a funkciót, a bevétel pedig teljes egészében az eseményt szervező vállalkozás kapja, a Facebook nem vesz le a jegyárakból.

Az egyszerűsége teheti egyedülállóvá ezt az új megoldást, hiszen minden egy felületen zajlik majd az esemény létrehozásától a hirdetésén át egészen a fizetésig, illetve természetesen maga az online összejövetel is az oldalon kerül megrendezésre.

Bár a Facebook valóban nem fog pénzt kérni a fizetős események megtartásáért (androidon és weben keresztül sem), az Apple már nem ilyen jófej; a Facebook kifejezett kérése ellenére sem hajlandóak lemondani a szokásos 30%-ukról. Egyébként így fog kinézni egy fizetős esemény IOS-en és Androidon:

A Facebook Live rendezvényekkel minden eddiginél szélesebb közönséget érhetnek el a vállalkozások, de már folynak a tesztelések olyan irányban is, hogy a Messenger Rooms-ban kisebb létszámú, személyesebb hangvételű és interaktív eseményeket is lehessen tartani.
Ahogy a Facebook csapata elmondta:

 A tesztelés során láttunk szakértői kerekasztal-beszélgetéseket, kvízekkel tűzdelt játék-estet, podcast-felvételeket, boxmeccset, főzőkurzust és számtalan különböző fitness-edzést is,

így várhatóan egészen változatos online programokra számíthatunk a jövőben,

Milyen eseményeket tehetünk fizetőssé a Facebookon?

Először is szükség van annak ellenőrzésére, hogy az oldalunk jogosult-e ilyen rendezvények megtartására, ennek elvégzéséhez a Facebook Súgóközpontban találunk megfelelő segítséget. Természetesen a fizetős Facebook-eseményeknek is meg kell felelniük a szigorú technikai és tartalmi elvárásoknak. Előbbire példa, hogy tilos loopoló videót, statikus képet, beágyazott hirdetéseket, vagy képekből álló slideshowt közvetíteni fizetős eseményen.  Tartalmi szempontból pedig a szokásos szabályokra támaszkodhatunk, sok más mellett nem szerepelhet például szexualizált vagy erőszakos tartalom, félrevezető információk (akár orvosi, akár egyéb területhez kapcsolódóan) vagy politikai uszítás.

Az elmúlt pár hónapban mindannyian hozzászoktunk, hogy a munka, az edzés, a tanulás és a kikapcsolódás is remekül tud működni online formában, így most biztosan nagyobb érdeklődés övezi majd ezeket a rendezvényeket, mintha mondjuk tavaly vezették volna be ezt az újítást. Ha már nem lehet a valóságban nagy számban összejönni, reméljük, hogy a fizetős Facebook-rendezvényekkel még több érdekes és szórakoztató eseményen vehetünk majd részt a közeljövőben – jobb híján a saját nappalinkból.

 

Facebook


Hasznosnak találtad a bejegyzést? Csatlakozz hozzánk facebook csoportunkban vagy like-old az oldalunkat, hogy elsőként értesülj a webmarketing világát érintő hírekről.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.