Menü

A Facebook feloldja a maximum 20%-os szövegarány tilalmát a hirdetési képeken

Óriási hírrel kereste meg a Facebook néhány hirdetőjét. Ahogy a social media szakértő Matt Navarra jelezte, a közösségi oldal a jövőben nem fogja maximalizálni a hirdetések képein lévő szövegek mennyiségét.

Bár hivatalos megerősítés még nem érkezett, az mindenképpen árulkodó, hogy átírták a súgóközpont vonatkozó szövegeit, illetve, hogy néhány országban máris elérhetetlenné vált a Text Overlay Tool, amit a szövegfedettség ellenőrzésére készítettek. A 20%-os kikötés sok hirdetőnek okozott fejfájást, hiszen a más platformokon jól teljesítő hirdetéseket át kellett alakítani, hogy megfeleljen a Facebook szabályainak. Mindez persze nem csupán indokolatlan rigolya volt a részükről, hanem egy adatokra épített tudatos döntés. A kutatásaik szerint ugyanis a Facebook és az Instagram közönsége előnyben részesíti a kevés szöveggel feliratozott hirdetéseket, ezért ésszerűnek tűnt, hogy a hirdetőket is erre kötelezzék. 2018-ban már annyit lazítottak azért a dolgon, hogy technikailag volt lehetőség az ajánlottnál több szöveget tartalmazó hirdetést feltölteni, viszont azokat csak korlátozottan tárta a felhasználók elé a Facebook algoritmusa. Ezzel az újítással azonban végleg felszabadulhatunk a szöveg méricskélésétől, bár az oldal fejlesztői azért továbbra is azt javasolják, hogy ha csak lehet, maradjunk a 20%-os aránynál.  
blog