Menü

Facebook posztok hibák nélkül

A Facebookot személyes szinten profin kezeljük, csak ha egy vállalkozást is üzemeltetünk, nem biztos, hogy ugyanazokkal a posztokkal előrébb juthatunk, mint amiket a sajátunkon használunk. Már korábban írtunk arról, hogy hogyan tűnhetünk ki még inkább Facebookon, most viszont a hibákat emeljük ki, amelyekre nem figyelünk. 1, Ne felejts el részt venni az online társadalomban A social media szépsége, hogy lehetőséget ad kétirányú kommunikációra az emberekkel. Nyílt beszélgetésekre van lehetőség rajongókkal és vásárlókkal egyaránt. A cégeknek lehetőségük nyílik a közönséggel azonnali kommunikációra. A cégeknek és márkáknak is el kell ismerniük, hogy ők az emberekhez beszélnek és kapcsolatot építenek velük és nem tolják azonnal az arcukba a terméküket vagy szolgáltatásukat. 2, Ne ignoráld az analitikát A legnagyobb hiba, amit elkövethetsz, hogy nem pillantasz be a dolgok mögé. Pedig a Facebookon rengeteg ilyenre van lehetőség. Ha megnézel egy ilyen belsős dolgot, lehet látni a követők számát és, hogy mennyire aktívak, ezeket látva tudod hatékonyabbá tenni a kommunikációt. 3, Ne felejtsd el reklámozni a posztokat Eltűntek azok az idők, amikor megosztottál valamit és a felhasználók azonnal látták az üzenőfalon. A Facebook folyamatosan változik, ezért az emberek elé kell tolni a posztodat, hogy minél többen lássák. 4, Ne vásárolj likeokat Az egyik legnagyobb hiba, ha egy márka likeokat vásárol. Sok ügyfélnek az a megygőződése, hogy minél több like van az oldalon, annál jobb. Persze jó, ha egy oldalt sokan kedvelnek, de ez nem azt jelenti, hogy hűségesek is lesznek hozzád. Sőt, hátrányba kerülhetsz a jövőbeli Facebook kampányokban, mert a saját közönségedet akarod elérni, akik ugye fizetett likeolók, tehát a kampány felesleges pénzkidobás. 5, Ne tegyél fel mindent egy kaptafára Amikor márkák, arra fejlesztenek ki kreatív dolgokat, hogy különböző médiumokban felhasználják őket és a Facebookon is posztolják, hatalmas károkat okozhatnak maguknak és az ügyfeleiknek is. Az, ahogyan egy személy lép interakcióba egy poszttal, teljesen más mintha egy óriásplakátot, vagy egy 30 másodperces Tv spotot látna. Törekedjünk arra, hogy egy olyan darabot hozzunk létre, amit ha máshova terveztünk, működjön a Facebooknál is, arra az esetre ha posztolni akarjuk. 6, Ne kommunikálj a nem megfelelő közönségnek A hibák közé tartozik még, hogy márkák és vállalatok nem a megfelelő célközönségnek készítik a megfelelő hirdetéseket. Ha nem tudjuk, hogy ki a megfelelő közönség és milyen oldalak kapcsolódhatnak még hozzánk, akkor tényleg nem használ a Facebook az üzletnek. 7, Ne felejtsd el a videó posztokat A stream használata egyre elterjedtebb ezért jobb ha a vállalkozás számára egyre több ilyet is posztolunk. Sokkal közelebb kerülhetsz a felhasználókhoz egyedi videókkal. 8, Ne posztolj következetlenes dolgokat Mikor egy oldal elindul és oda nem illő posztokkal töltik fel, hiteltelen lesz és nem odaillő, ezért fontos már az elején meghatározni egy célt. Aszerint kialakítani egy olyan stratégiát, ami alapján felkerülnek a posztok. 9, Ne ignoráld a panaszokat Ha egy ügyfél leírja sérelmeit a Facebookon, ez lehet hogy kritikus helyzetet teremthet az első pillanatban, de változtathatsz rajta, azzal, hogy válaszolsz és megoldást keresel a problémájára, ezzel a többi ügyfél szemében vagy a potenciális ügyfelek előtt jobb színben tűnhetsz fel és megmutathatod, ha probléma van rád azonnal számíthatnak. 10, Ne felejtsd el, hogy változatosak legyenek a kampányok Az oldal olvasói elvárják a minél színesebb posztokat és képeket. Érdemes őket keverni, például: blogbejegyzések, idézetek, videók, infografikák, DIY, beszámolók, kérdések, viccek, gifek stb. Érdemes ezeket a szempontokat szem előtt tartani, mert rájöhetsz, hogy hol rontottad el, és sosincs késő javítani a dolgokon.  

Amennyiben érdekesnek tartottad a cikket és szívesen tudnál meg többet a webmarketing titkairól, akkor gyere a Google Groundon lévő workshopunkra, az Online Marketing Inspirációkra! marketing workshop  

10 Facebook Marketing Mistakes You Need to Stop Making

blog