Menü

Facebook Secret Crush - Társkereső alkalmazás a hirdetések világában?

Mondhatjuk azt, hogy sok minden egyszerűbb a mai világban, mint régen volt, ám az ismerkedés és társkeresés helyzete erősen kétséges, hogy ide, vagy a nehezebb kategóriába tartozik. Nehezebb ismerkedni, mert kevesebb személyes kapcsolódási pont van? Nem is lehet már egy kávéházban első pillantásra igaz szerelmet találni? Könnyebb, mert egyre több digitális alkalmazás segít abban, hogy olyanokkal is találkozzunk, akikkel az elején nem is hittük volna, ám ezek igazi “vakrandik” egy vadidegennel? Igaz is, meg nem is, hogy ismerkedni ma már nehezebb. A Facebook megpróbálta megtalálni az arany középutat, a digitalizáció és személyes párkeresés között. Így született meg a Secret Crush.

Kép forrása: Facebook

Idén májusban jelentette be a Facebook, hogy nemrég elkezdték tesztelni saját párkereső alkalmazásukat. Itt, saját ismerettségi körünkből jelölhetjük be, ki iránt vannak rejtett érzelmeink. Ezt követően, vagy összejön egy közös jövő, vagy minden marad a régiben. Hogyan müködik? Körülbelül 10 barátot választhatsz saját ismerőseid közül, hogy ki az, akivel a barátságnál többet is el tudnál képzelni. Akár egy igazi, “boldogan éltünk, míg meg nem halunk” kapcsolatot. Ezek után amennyiben választottad is használja ezt az alkalmazást, úgy kap egy értesítést arról, hogy valakinek tetszik. Amennyiben ő is bejelöl téged ezen a listán, és felmerül a közös érdeklődés, akkor szól a Facebook, hogy titeket bizony egymásnak teremtett az internet ura. Mindenki rajtam fog nevetni? Elvileg nem, mivel az alkalmazás teljesen anonim. Azaz, ha nem jelölitek be egymást vagy választottad nem használja a Randi funkciót, akkor ez az egész titkos marad. Rajtad kívül senki sem fogja tudni, hogy kire kerestél rá, vagy ki az, aki tetszik. A Facebook a romantikus érzelmeimből is pénzt akar csinálni??!! Jelenleg úgy tűnik, nincs terv arrra nézve, hogy Randi alkalmazásukból külön bevételre tegyenek szert. Azt nyilatkozta a Facebook, hogy ezeket az információkat, amiket begyűjt a felhasználóktól, nem fogja sem reklámozáshoz, sem a hírfolyamunk tartalmának személyesebbé tételéhez használni. Sehol se használja fel azokat a személyes adatokat, amikhez az alkalmazás segítségével jut hozzá. Például, ha valaki tetszik neked a Randi alkalmazásban, akkor onnantól, hogy bejelölted, nem fog többször feljönni a hírfolyamodban. Ami a Randi alkalmazásban történik, az a Randi alkalmazásban is marad. Kezdetben a Tinder is feltűnően használta a Facebookon elérhető személyes adatainkat, (ismerősök, ismerősök ismerőse, közös érdeklődési körök stb.) majd az alkalmazás frissítése után belépett a Facebook Audience Networkbe. Az Audience Network keretén belül a márkák, már nem csak 1-2 platformon tudják elérni célcsoportjaikat, hanem sokkal több helyen. 2018 végén a Tinder egy újabb partnerkapcsolatot alakított ki, nem mással, mint a Google-val. Innentől rengeteg felhasználói internetes szokást tartalmazó információhoz jutottak hozzá. A remarketingnek köszönhetően, terveik szerint 2021-ig akár meg is triplázhatják a reklámozáshoz kapcsolódó bevételeiket. Mennyire lehet hinni annak, hogy a Facebook, most már tényleg nem használja fel adatainkat, a párkeresésen kívül semmire? Ha azt nézzük, hogy 2018 egyik legnagyobb internetes, személyiségi adatokhoz kapcsolódó botránya is a Facebookhoz köthető, akkor jogos a kétkedés. Az, hogy valami nem teljesen tisztán működik náluk, már 2015-ben is egész nagy sajtónyilvánosságnak örvendett, mégis 2018-ra pukkadt ki ez a buborék. Ettől kezdve erős fenntartásai lehetnek mindenkinek azzal kapcsolatban, hogy felhasználják-e adatainkat különböző vállalatok, vagy nem. Malajzia, a randi alkalmazásuk első öt tesztországának tagja, ahol kemény törvények szabályozzák a szexualitást (akár 20 évig terjedő börtönbüntetés vagy korbácsolás is lehet a jussa a "helytelenül viselkedőknek"), így semmiképp se vehetik lazán a személyes adatok kezelését ezen a téren. Emiatt, akár egy előzetes bizalmat is megszavazhatunk a Facebooknak, hogy egy ilyen érzékeny témánál és a becsületük visszaállítása érdekében, ezt tényleg komolyan veszik. A Secret Crush hamarosan már 19 országban lesz elérhető. Azt, hogy Magyarországon mikor próbálhatjuk ki, még nem tudni. Az Egyesült Államokat 2019 végére tervezik bevonni a tesztelésbe. Megeshet 2019 végére, de 2020-ra biztosan, már mi is megtudhatjuk azt, hogy ismerőseink közül kivel kezdhetünk egy boldog, közös jövőt!
blog