Menü

Amiről beszéltünk

A Facebook sokaknak nem pusztán a leginkább meghatározó, de az egyetlen olyan színtér is, ahol meg tudja osztani véleményét, nézeteit és napi gondolatait a világgal. Több tanulmány is bizonyítja, hogy a szociálisan kiegyensúlyozott emberek egyik ismérve, hogy keveset posztolnak a Facebookon, a többiekhez képest. A sűrű aktivitást tanúsítók mellett léteznek olyan Facebook használók is, akik elvannak a heti, kétheti posztjaikkal, ám akadnak teljesen inaktívak is, akik csak akkor osztanak meg bejegyzést, gondolatot, vagy kedvelnek akármit, ha az a személyes érdeklődésüket rendkívüli módon érinti. Voltak 2017-nek történései, amelyek még az utóbbi csoport tagjait is megmozgathatták. Íme, az év legnagyobb Facebookos visszhangját kiváltó témák. Sport, természeti katasztrófák és bűntények nagyban árasztották el a Facebookot, melyen nem is lehet csodálkozni. A krízishelyzetben kialakuló szolidaritás mindig a közösségi média platformjain a leghangosabb, a bűnözés sok haragot, míg a sport nagy érzelmeket mozgat meg egy ember lelkében. Hacsak nem történik valami egészen kirívó eseménysorozat, a fenti témakörök mindig a top 5 részét képzik majd. Ha globálisan vizsgáljuk meg 2017-et – legalábbis amennyi eddig eltelt belőle –, akkor arról találunk beszédes statisztikát, hogy a nőnap sokakat kattintásra ösztönzött. Nem meglepő, hiszen a szépérzékre könnyű hatni, a férfi-figyelmesség pedig március 8-án mindig nagyobb, mint valaha. Nőnap Az Egyesült Államok, már csak a nagy számok törvénye alapján is torzít a statisztikában, de tény, hogy a darabszám az darabszám. Ha az amerikaiak szenvedélyeire gondolunk, egy nagyon hosszú listát látunk magunk előtt lelki szeminkkel. Egy biztos: az amerikai futball, amelyet ők teljesen érthető okokból csak simán futballnak hívnak, előkelő helyet foglal el a listán. A tengerentúli focibajnokság az NFL, melynek döntője a Super Bowl. A liga történetének 51. döntőjét játszotta február 5-én Houstonban egymás ellen a New England Patriots és az Atlanta Falcons. A bostoni győzelemmel véget érő találkozónak óriási reklámértéke volt, mint bármelyik döntőnek. Ilyenkor az egekbe szöknek a televíziós hirdetési árak, a half time show miatt igazi koncertbe csap át az esemény – az idei döntőn Lady Gaga volt a sztár. Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy a Facebook felrobban, idén összesen 262 milliós nézettsége volt a Super Bowl videóknak. Super Bowl A Top 3-as lista végén, egy szomorú esemény adott okot a Facebookos aktivitásra. A Las Vegas-i lövöldözés alkalmával, az elkövető egy hotel 35. emeletéről nyitott tüzet egy koncertet élvező tömegre, amely 59 halálos áldozattal járt. Csak a Facebookon, több, mint 3300-an ajánlottak fel segítséget a bajba jutottak számára, ez pedig tömeges reakcióláncot indított a közösségi médiában. Hasonlóan nagy visszhangja lett a Facebookon a manchesteri terrortámadásnak, a mexikói földrengésnek, a Harvey hurrikán pusztításának és a napfogyatkozásnak is.

TETSZETT A BEJEGYZÉS? SZÍVESEN OLVASNÁL HASONLÓKAT? CSATLAKOZZ HOZZÁNK FACEBOOKON!

The most talked about topics on Facebook in 2017

blog