Sütik kezelése

Háromlépéses edzésprogram az izmos e-mail marketing eléréséhez

Szerző: ,

Egy jó edzésprogram folyamatosan alkalmazva látványosan átformálja a testet és a lelket, amelyek így kiválóan és aktívan működnek egész nap. Ha rendszeresen és okosan gyakorlunk, hamar elérhetjük céljainkat és annak a sikerélménye is új szárnyakat adhat, hogy mi irányítjuk sikereinket! Az edzés előnyei azonban nem korlátozódnak pusztán az emberi testre, az élet más területén is lehetnek edzésterveink! Amikor e-mail marketingről van szó, egy szigorú edzésprogram éppúgy segítheti a stratégiánkat és eddigi marketing erőfeszítéseinket. Íme egy egyszerű, három lépésből álló “edzésterv” a jobb marketing elérésért. Csak kövesd ezeket az utasításokat, majd ismételd meg ahányszor csak kell! Az eredmény nem marad el! 

1. lépés – Bemelegítés

Ahhoz hogy e-mail marketing edzésed a lehető leghatékonyabb legyen, be kell vetned pár egyszerű mégis mégis létfontosságú gyakorlatot:

Készíts e-mail marketing tervet!

Mielőtt bármit is kiküldenél készíts egy tervet. Rendszerezd ötleteidet, gondolataidat, akár diagrammot vagy elmetérépet is készíthetsz. Lényeg, hogy szabj keretet annak, hogy mi jellemzi majd vállalkozásodat az e-mail marketinged során.
A TODO listákon kívül készíts ellenörző hibalistát is, amivel számba veszed a lehetséges hibafaktorokat is.

Amikor a nagy tervet kidolgozod, a következő kérdésekre kell fókuszálnod:

  • Mi a terv célja?
  • Ki az én célközönségem?
  • Milyen eredményeket hoz a következő lépés?
  • Milyennek kell lennie az e-mailjeimnek?
  • Milyen alternatív lehetőségek vannak, ha valami rosszul megy?
Megragadni az inaktív partnereid figyelmét is
 A levelező listáinknak egy része inaktív partnerekből áll, akik vagy egyáltalán nem nézik az e-mailjeiket, vagy csak a miénket nem nézik. Ugyanakkor újra felkeltheted a figyelmüket egy jól irányzott “újra-beillesztési” technikával, amikor is újra beégeted az agyukba, hogy létezel.

Néhány módszer ehhez:

– Küldj személyre szóló e-mailt számukra, marketing automatizáció segítségével, például könnyen felköszöntheted őket a névnapjukon vagy a születésnapjukon, de jó húzás lehet az is, ha mondjuk egyik ügyfeled vállalatának évfordulóján te ajándékozod meg őt valamilyen kedvezménnyel. Garantáltan emlékezni fog rád, és a márkádra!
– Elküldhetsz ezután egy 2-3 kérdésből álló felmérést, amellyel kiderítheted, miért nem olvasták a leveleidet, netán miért iratkoztak le.
– Jutalmazd őket a válaszokért. Adj olyan jutalmat, amivel te is jól jársz és ő is! Pl. szolgáltatást, tanácsadást, vagy egy szolgáltatásodból jelentős kedvezményt.

Rendezd és rendszerezd az e-mail listáidat címkék szerint
A végképp elveszített leiratkozók kiszelektálása után a következő lépés, hogy a meglévő feliratkozóinkat címkék szerint rendezzük. Létrehozhatsz különböző szegmenseket, amelyek különböző attribútumokon alapulnak, úgy mint földrajzi helyzet, előfizetői vagy vásárlói preferenciák, értékesítési ciklus pozíciója stb. A címzett tevékenységeinek alapos megfigyelése és rendszerezése után a későbbiekben is vizsgálhatjuk felhasználói vásárlói szokásaikat, így célzottabb lehet feléjük az e-mail marketingünk. Ezekhez rendeljünk címkéket a sikeres megkülönböztetés érdekében. Mit jelent ez pontosan? Ha például egy ügyfél sok időt tölt a webshopunkban mégis vásárlás nélkül távozik, akkor gyűjtsük ki ezeket a kontaktokat, és célozzunk rájuk úgy, hogy ezt a jelenséget domborítjuk ki. Álljunk az oldalukra kommunikációnkkal amennyire csak lehetséges. Próbáljunk személyesen hozzá, hozzájuk szólni!
A csoportosítás előnyeit, majd egy adott kampány éles kiküldésénél érzékelheted legjobban. Így akár csoportosítva is készíthetsz kampányokat. Például egyet a meglévő, rendszeres vásárlóidnak, egyet azoknak, akik csak időznek a webshopodban és egyet azoknak például, akik csak néha, de visszatérően vásárolnak.

2. lépés – A gyakorlatsor

Megvolt a bemelegítés, kezdődjön a gyakorlatozás.

Kapcsolódó tartalom létrehozása
 
A tartalom a legfontosabb dolog, amit a követőidhez el kell juttatnod. Ehhez pedig már az első mondatoknál olyan hatásosnak kell lenned, hogy a követőid biztosan végigolvassák a leveledet. A nyelvezet legyen nagyon bátor, hatásos, a levélsablon pedig jól megtervezett, színes, ha kell harsány, lefegyverző. Használj informatív képeket, grafikát a termékhez, és a fókusz a lényegről sose háruljon el. Minél jobban oda tudjuk ragasztani a figyelmet, annál valószínűbb, hogy megtartottuk az ügyfelet, legalábbis elértük, hogy nem feledkezik meg a márkánkról és ez már félsiker.
Keresd meg a hibákat a kiküldés előtt, ha kell olvastasd el másokkal is
Hiba akkor is előfordulhat, ha nagyon figyelmesen hoztuk létre a kampányt. Egy-egy gyengébben megfogalmazott tárgyi tétel, vagy pontatlan szövegrész, helyesírási hiba, hibás link, vagy elütés nagyon lehangoló tud lenni. Épp ilyen lehangoló egy rossz CTA, ami akár azonnal el is riaszthatja az olvasót. Kiváló módszer a hibák ellenőrzésére, ha tesztkampányt küldünk a saját e-mail címünkre mielőtt kiküldenénk az éles e-mail listákra. Olvastassuk el másokkal is, hátha fedeznek benne valamilyen, általunk nem észrevett hibát!
Az e-mail beültetése a leghatékonyabb időpontban
A gyakorlatsor végső és legfontosabb feladata az e-mail kampányok tökéletes ütemezése. Ha levelezőlistádon több olyan külföldi van, aki más időzónában él, nekik külön küldd ki a kampányokat és fontos, hogy mindenkinek csúcsidőben menjen ki. Érdemes egy mini felmérést is készíteni, hogy mikor nyitják meg a legtöbben a leveleket és ezekből az adatokból belőni egy saját időpontot, amikor mi küldjük ki a leveleket.

3. lépés – Intenzív edzés

Elérkeztünk a kampány-edzés utolsó részéhez. Ez a legnehezebb rész, mert ez türelmet, kutatást és következetességet igényel.
Nézd meg a teljesítményjelentéseket
 

Ne hagyd abba a munkát a levelek elküldése után! A kampánykövetés hihetetlenül fontos! Ellenőrizd, hogy a levelek, hogyan rezonáltak az olvasókkal, vond le ebből a megfelelő következtetéseket és jegyzeteld le ezeket, hogy a következő kampányodnál már szem előtt tarthasd ezeket az adatokat! Képet kaphatsz ezáltal arról is, hogy milyen tartalmi stratégiát kell követned a továbbiakban, hogy mi az, ami működött és mi az, ami nem.

Továbbá a leiratkozók száma, vagy azoké akiket nem érdekelt a levél segít a jövőbeni tervezés javításában. Ez nem könnyű és sokáig kell próbálkozni egy kezdő vállalkozás esetében, míg egy kézzel fogható stíbilitásra teszünk szert, de még akkor is érhetnek minket kudarcok. Lényeg, hogy ne adjuk fel, próbálkozzunk újra és újra, ha kell, teljesen más eszközökkel.
A közösségi médiában mért eredményeid szintén nagyon beszédesek, érdemes vezetni a Facebook Business-ből kiexportált eléréseket, egy egy posztnál, mert ami ott mondjuk jól működött tartalmilag, kipróbálhatod e-mail marketingben is.

Alaposan teszteld az e-mailjeid
 
Miután tanulmányoztad a korábbi kampányjelentéseket, és kimutatásokat gondolkodj tovább arról, hogy mi működik jól a közönségednél. Erre a legjobb módszer ha lefuttatsz egy A / B tesztet a címzetteknél, és azonnal megtudod melyik változatot kedvelik jobban.
A tesztelés során válaszd ki a közönség egy kis százalékát, oszd szét két részre, és küldd el a kampány két különböző verzióját. Miután tesztelted, figyeld meg melyik verzió kapta a legjobb választ, és használd azt a közönség fennmaradó részéhez.
Automatikus követési üzenetek automatizálása

Győződj meg róla, hogy aktív e a listádon szereplőkkel való kapcsolatod. A nyomon követési üzenet létrehozásakor említsd meg az előző kampányt, hogy tudja miről van szó, ezzel létrehozol egy közös szálat a kampányaid között. (Pl: Ezt az üzenetet azért kaptad, mert éltél az előző üzenetünkben felajánlott kedvezménnyel..) Állítsd be az intervallumokat és tervezd meg az e-mailek sorozatait az automatizáláson keresztül.

Ezután küldj egy sor automatikus üzenetet, amelyek mindegyike jól definiált koncepciót tartalmaz. Például új előfizetőknek/vásárlóknak, egyedi akciókat tartalmazó sorozatot, vagy a termékedhez kapcsolódó aktivitásra buzdító e-mailekek, amelyek már a bevezetőben beindítják az olvasót, vagy ha volt rendezvényed ezután küldd ki az eseményt bemutató, összefoglaló e-mailt, szakkiállítás / rendezvény résztvevői számára, ebben pedig rejts el valamilyen benfentes ajánlatot, pl. hogy aki részt vett az eseményen az legközelebb 10%-al olcsóbban jöhet, vagy kedvezményt kap a termékedből stb. Ezekre általában figyelni szoktak és jó eredményeket hoz.

Ahogyan a fizikai gyakorlatok növelhetik boldogságunkat, egészségesek és erősek leszünk tőlük, úgy ezek a háromlépcsős gyakorlatok segítenek abban, hogy felgyorsítsák az e-mail marketingünk eredményeit, és gazdaságossá tegyék üzleti tevékenységünket.
Ha szakértői segítségre van szükséged a marketing automatizálással kapcsolatban, vagy másokra bíznád a profi e-mail marketinget, keress minket bizalommal és mi segítünk neked ebben! Személyre szabott ajánlatot ide kattintva kérhetsz erre. 
A cikk forrása és inspiráció: 3 Step Workout for your Email Marketing Fitness

Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.