Menü

Hatékony hírlevél rendel!

Mindannyian megtettük már: töröltünk egyetlen laza mozdulattal hírlevelet az e-mail fiókból, pedig annak küldője valószínűleg hosszan bíbelődött vele. Ezzel mit sem törődve töröljük a hírlevelek többségét minden gondolkodás nélkül, te is, én is, valljuk be. Miért lehetséges az, hogy más munkáját figyelmen kívül hagyva teszünk így? Lehetséges, hogy rosszkor érkezett, nem tűnt relevánsnak vagy nem volt elég figyelemfelkeltő a levél tárgya. Lehet sorolni az okokat, de ami sokkal érdekesebb, hogy a hírlevél írójaként mit tehetsz annak érdekében, hogy az e-mailjeid ne a levélszemét között landoljanak. Megosztunk hát néhány tippet, hogy az elektronikus hírleveled menő és hatékony legyen: A tárgy legyen szellemes Ez a pár szó eldöntheti a hírleveled sorsát - törlik vagy elolvassák -, így elengedhetetlen, hogy megragadja a figyelmet és a megnyitásra ösztönözzön. Lehet érdekes, provokatív, vicces vagy formabontó, egy a lényeg, hogy az xy cég hírlevele tárgyat felejtsd el! Ajánld magad Mindegy, hogy blogot írsz, képeket, videókat készítesz vagy zenével foglalkozol, a hírleveledbe nyugodtan belerakhatod őket. Egyrészt ez jó csatorna a terjesztésre, másrészt aki véletlenül lemaradt valami szuperről, az most pótolhatja. Fontos viszont, hogy próbáld meg a hírlevelet egy-egy adott téma köré csoportosítani, így összeszedettebb lesz az összhatás és az olvasó jobban hasznát veszi, mint több különböző téma csak érintőleges kidolgozásának. Jobb adni, mint kapni Egy értékes hírlevélnek értéket kell átadnia és forrásokat biztosítania. A promóciót érdemes kissé visszafogni, így vonzóbbá és szerethetőbbé fog válni az olvasó szemében. Ráadásul ha nagyobb figyelmet fektetsz erre és az előző pontra, akkor nagyképűség nélkül kérkedhetsz a szaktudásoddal és segíthetsz másoknak megoldani az esetleges problémákat. Szegmensekben gondolkozz Alaposan gondold át, hogy kinek mit és mikor érdemes kiküldeni. Ez sokkal könnyebb, ha már a kezdetektől szegmensekben gondolkodsz és így bombázod őket a számukra specifikusan kialakított levéllel. Mondanom sem kell, hogy ezzel is csak növelheted a megnyitások számát. Mérj, mérj, mérj! Tegyük fel, hogy sikeres a hírleveled. :) Mit szeretnél mérni? A megnyitási arányt? A CTR-t? A leiratkozókat? Ezt mind? Miután kitaláltad és le is mérted a számodra fontos adatokat, máris tudod, hogy min kell változtatnod vagy hogy mi vált be. Mindkettő előny! Tedd egyszerűvé a feliratkozást A CTA legyen minél egyértelműbb. Legjobb, ha a humorizálás vagy frappánskodás helyett a lényegre törsz! Legyen a gombon ennyi: feliratkozom a hírlevélre és inkább a designra fektess kiemelt hangsúlyt! Így a delikvens biztosan tudja, hogy mi fog történni, te pedig nem szomorodsz el attól, ha a feliratkozóid az első levél után száműznek a postaládából. Amire pedig sokan nem gondolnak, hogy a feliratkozó box legyen könnyen eltüntethető. Oké, hogy azt szeretnéd, hogy feliratkozzanak, de egy erőszakos pop up ablakkal sem azt fogod elérni, amire vágysz. Légy szerény! Teszt a lelke mindennek Egyértelműnek hangzik, mégis sokan eltekintenek ettől. Mielőtt kiküldenéd a leveled, küldd el csak magadnak vagy nézd meg a teszt nézetet. Sokkal jobban szemet szúrnak az esetleges elírások vagy más hibák, ha egy új perspektívából nézed a művet. Amint ezzel megvagy, ne hagyd ennyiben: tesztelj egy új elrendezést, több vagy kevesebb képet, új színeket, bármit, amit utána összehasonlíthatsz és előrébb vihet. De vigyázz, ne ess túlzásba, nehogy ezzel zavard a feliratkozóidat.

mailchimp hírlevél

Mint látod, rengeteg útja és módja van a hatékony hírlevél kialakításának, de ne ess kétségbe, ha elsőre nem jön össze. Itt is gyakorlat teszi a mestert. Vedd útmutatóul a fentieket, aztán ha elkészült a levél és ki is küldted, hátradőlés helyett mérj mindent, amit csak tudsz!

Amennyiben szeretnéd megismerni a legfrissebb marketing automatizációs rendszert, látogass el Digital Brandig Conference & Workshop Castle of Inspirations rendezvényünkre, és tudj meg mindent az újdonságról workshopunkon! Jelentkezz honlapunkon!

konferencia

8 Tips for Creating an Awesome and Effective Email Newsletter

blog