Menü

Mennybe menő pokol

Jól tudjuk, hogy minden vállalkozás a nulláról kezdődik - nem volt ez másképp a Hell esetében sem. A teljes egészében magyar kézben lévő energiaital piaci előretörését öröm nézni, az eredményeik mind jelenlétükben, mind számokban is pozitívan mutatnak. Az irodában joggal durrogtathatják a divatos angol közhelyet: "Hell yeah!" 2006 az alapítás éve, a tizenkét éves múlttal rendelkező Hell Energy életben pedig rengeteg mérföldkő és munka került az asztalra, ebben az időben. Nem túlzás kijelenteni, hogy az FMCG márkák közül a Hell, nem pusztán magyar, de világviszonylatban is a leginkább dinamikusan fejlődő brand. Rengeteg külföldi élelmiszeripari kiállítás és megannyi díj után, a többszörös Superbrands elismerést bezsebelő ital, ismételten meg tudta újítani az arculatát. A piacvezető pozícióig már az alapítás után négy évvel, vagyis 2010-ben eljutott a Hell, azóta pedig csak feljebb van. A legfrissebb felmérések szerint a Hell immáron a második legnagyobb üdítőgyártó cég az itthoni eladásokat tekintve, gyedül a Coca Cola termékek előzik meg. Július 16-a óta tudható, hogy a cég újabb külföldi terjeszkedése is kezdetét vette, ebben pedig fő letéteményes volt a kampány, mindenki kedvenc kopasz, véres atlétás, ócska szájú rosszfiújával, Bruce Willisszel. A kampány ötven országban futott. Mesébe illő történetnek is aposztrofálhatnánk a Szikszón kezdődő családi vállalkozás életútját. A Hell Energy mára már rendelkezik irodával a szomszédos Romániában, Cipruson, Oroszországban, de még az Egyesült Királyságban is. Az energiaitalt gyártó cég kampánya sok szempontból egyedülálló. Ekkora „nagyágyút”, mint az A-listás hollywoodi akciósztárt, még egy márka sem tudhatott magáénak. Mind a social média felületein, mind a TV-ben felkaptuk a fejünket a sztár és a Hell frigye láttán. A new yorkban leforgatott, energiaitalokhoz köthető sztereotípiákkal (gyors autók, éjszakai élet) szakító reklámfilm egyébként április óta fut a médiában.

A Willisszel való együttműködés célja egyértelműen a külföldi jelenlét megerősítése volt, amely természetesen jót tesz majd, a már így is kiváló sales adatoknak. 2013-ban 4 milliárdon állt a Hell eladási mutatója, amely 2017-ben már 34 milliárdra rúgott, ebből 18.5 az exportból származik. A Hell temérdek, egészen pontosan kereken ötven országban ad el, beleértve Angolát, Chilét, Kamerunt és Indiát is. A magyar energiaital jól teljesít a szomszédoknál, hiszen Romániában és Horvátországban is ez az első számú legális pörgető, nem ide sorolva természetesen a kávét. Azerbajdzsánban az eladott energiaitalok 60%-át teszi ki a szikszói nedű, míg Bulgáriában és Görögországban 37% ez az érték. A Hell Energy trófeás vitrinje már most csordultig tele van, a márka pedig továbbra is szárnyal. 2008-ban két díjat is bezsebeltek a World Food kiállításon, a legjobb piacra lépő és a legjobb energiaital kategóriákban. 2012-ben az év hazai terméke elnevezésű elismerést tudhadták magukénak. Ugyanebben az évben és az azt követőben, valamint 2016-ban és idén is a Superbrands kitűző kerülhetett a cég öltönyére. 2013-ban a Hell a MOMT Egészséges életért díját is elnyerte, míg a MagyarBrands trónjára zsinórban négyszer, 2014 és 2017 között ülhetett fel, míg 2016-ban a World CSR Congress jutalmazta a társadalmi felelősségvállalásukat. Marketing szempontból a Hell két profilja jelenleg a Willis project, valamint a sportban való jelenlét. Magyar márkaként elsőként szivárgott be a Formula-1-be a Hell, egészen pontosan az AT&T Williams csapatának felületeire. A technikával kapcsolatos sportok felfuttatásában is élen jár a Hell, ugyanis 2007-ben megszületett a Hell Racin Team. A társulás célja pedig a tehetséges versenyzők felkutatása. Ennek fényében Tassi Attila túraautó-versenyző, Koncz Attila K-1 európa-bajnok, Szőnyi Ferenc ultratriatlon világbajnok, valamint Hegedűs László guinness rekorder triál bajnok is azon munkálkodik, hogy szélesítség a fiatal generáció sportolási perspektíváit.

Ha valami eszedbe jutott a Hell, vagy bármi egyéb kapcsán a blogposztot olvasva, dobd fel nyugodtan a Facebook csoportunkban!

Hungary's Hell Energy takes on export markets

blog