Hihetetlen könyvborítók, amelyek inspirálnak

Ismerjük a mondást, hogy soha ne ítélj meg egy könyvet a borítója alapján?
Az emberek 79%-a tényleg a borító alapján választja ki a könyvet, amelyet meg fog vásárolni. Te mi alapján döntesz? Manapság egyre inkább befolyásol minket a csomagolás a jól megtervezett design és annyira szépen kivitelezik ezeket, hogy nem is gondolkodunk, hanem megvesszük. Itt a tudatos vásárló szerepe egy pillanatra megszűnik, hiszen befolyásolni tudtak a külső tényezők.
Most megmutatunk pár letisztult borítót, amelyek bármikor segítségedre lehetnek, ha elakadtál, nem csak könyvekre, de az élet bármely területén hasznosítani tudod majd a minimalista designt!
1. F Poems
Ha van egy dolog, amit a Bauhaustól tanulhattunk az az, hogy a merész dolgok mindig megtérülnek. Gondolj csak a Mad Men reklámokra: piros, fekete, fehér és merész. Minimális részlet, maximális hatás. Donald Draper szavaival élve:
2. An Ethics of Interrogation
A borító szerkesztője elérte, amit akart. Felhívta a figyelmet egy elemre, ami alapján a vásárló szeme azonnal megakad rajta. Szinte érezni, ahogy a lámpa egy kattanással felkapcsolódik és a fém szék elő kerül. Olyan mintha ott állnál és a hideg beton szinte a bőröd alá hatolna.
Ha szeretnél még inkább az érzékekkel játszani, akkor próbáld ki a fények hatását.
3. For the Relief of Unbearable Urges
A fedél olyan akár egy szenzoros élmény, mert egy lépéssel közelebb kerülsz a textúrát ábrázoló képhez. Az ilyen fotók erős üzeneteket küldenek az agynak és ez a fajta tapasztalati reakció egy jó dolog, ha új olvasókat szeretnél a könyvedhez csábítani.
4. Undiscovered Gyrl
Amikor egy figyelemfelkeltő képet generálsz, akkor néha az a legszerencsésebb választás, ha csak egy részletet adsz meg. A képen látható vágás mesteri módon lett megszerkesztve, a vásárló szinte keresi a hiányzó részleteket, aztán egyszer csak azon kapja magát, hogy többet szeretne tudni az egészről.
5. December
Egyszerű, de nagyszerű, nem kell más hozzá csak egy vágás. A kép maga arra ösztönöz bennünket, hogy tanulmányozzuk a részletet, hogy vajon miért az lett kiemelve. Ezt a fajta adatot természetesen megtudhatjuk a könyvből. Vajon a képen szereplő lány a főhős, vagy ez csak egy elkapott pillanat, ami utalhat a könyv címére? A fotón látszik, hogy finomítottak annak érdekében, hogy felhívják rá a figyelmünket.
6. White Like Me
Mivel az arc a portrén takarásban van, az első gondolat, ami megfogalmazódhat benned, hogy: Ki ez a fickó? Csak az identitását fedezheted fel, aztán pár pillanat múlva rájössz, hogy meg kell tudnod, hogy ki ez és megveszed a könyved. Nagyon okos ötlet!
7. The Book of Dead Philosophers
A fedél már a címével elárul mindent. Az érzés, hogy túl hamar megtudod mi vár rád szörnyű, egy kicsit úgy is érezheted, hogy nem sokat sejtet, hiszen azonnal a lényegre tér, pedig ez régen abszolút megállta a helyét! A koncepció egyszerű és nem bocsátkozik részletekbe.
Manapság nem csak a könyvborítók fontosak, hanem a legtöbb design megjelenítés is, mert ez alapján döntünk, hogy kell-e az adott termék. A legtöbb grafikai dolgot otthon is megtudod csinálni, csak bíznod kell magadban és hagyni, hogy a fantáziád elragadjon.

Legyen egyszerű, de jelentős.













Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!
20 Incredible Book Covers Non-Designers Can Pull Off [with Free Templates]