Menü

Hogy növelhető a képek hatékonysága a közösségi médiában?

"Egy kép néha többet mond ezer szónál."

Egy régi és jól ismert mondat, amit mindig hallunk, de sokszor bele se gondolunk a mögöttes tartalomba. Pedig manapság ez az ismerősen csengő mondat egyre aktuálisabb. Gondolj csak bele, a felhasználó nem a címet és a posztot olvassa el először, hanem a képet nézi meg. Az első benyomás után fog úgy dönteni, hogy érdekli-e, vagyis biztosan a képek hatékonysága a kulcs.

A Hubspot olyan statisztikát állított össze, amely kimutatja, hogy a vizuális tartalom elengedhetetlen kommunikációs eszköz:

  • azok a posztok, ahol a képek relevánsak 94%-kal jobban teljesítenek
  • az emberek jobban emlékeznek egyes információkra, ha egy képet kapcsolnak hozzá
  • ha van egy jó vizuális tartalom 40-szer nagyobb a valószínűsége, hogy másokkal is megosztják
A képek tehát szerves részei a posztoknak, segíthetnek abban, hogy a projekted emlékezetes és eredményes legyen. Ha azt szeretnéd, hogy a mindennapokban is kitűnjenek a képeid, akkor egy kicsit nagyobb erőfeszítést kell tenned ennek érdekében. Akárhogyan is, de ha a saját befotózott képeden dolgozol vagy csak letöltötted valahonnan, akkor is ellenőrizned kell, hogy elér-e egy bizonyos szintet, hogy felkelti-e az emberek figyelmét, mert ha nem akkor a Canva segítségével módisítani tudod majd a továbbiakban. Fokozd a képeidet a jobb elérésért! 1. Vágás: fókusz és kompozíció fokozd a képeidet Nincs is egyszerűbb módja egy kép átalakításának, mint egy kis vágás. Eltávolíthatod vele a nem kívánt vagy zavaró területeket, ezzel javítva a kompozíciót. Egy kis figyelmeztetés: ha nagy vágást tervezel, akkor először egy nagy felbontású képen próbáld ki. Mert minél többet vágsz, annál inkább csökkenni fog a képminőség és a felbontás. Gyakran előfordulhat, hogy pixeles lesz a kép, főleg ha a kivágott részt megpróbálod bővíteni. Életbe lép majd a kétharmados szabály. Ezt úgy kell elképzelni, hogy mind függőlegesen és vízszintesen három sor lesz. Lesz négy pont, ahol metszeni fogják egymást a vonalak, ez lesz a legfontosabb részed a vágás során. fokozd a képeidet A vágás igen egyszerű, csak kövesd ezeket a lépéseket:
  1. Kattints a kívánt képre, amit vágni szeretnél.
  2. A felugró ablakban fel fog ugrani a lehetőség, hogy Crop. Ezt válaszd ki!
  3. Megjelenik majd egy keret, amit tetszés szerint fogsz tudni alakítani.
  4. Ha megvan a kívánt méret, kattints arra a lehetőségre, amivel véglegesíted a vágást.
  5. Ha nem elégedtél meg a kívánt mérettel, akkor ugyanúgy ráklikkelsz a képre és kivágod a neked tetsző formát.
fokozd a képeidet   2. Homályosítás fokozd a képeidet Lesz idő, amikor csak azt szeretnéd, hogy a választott képed inkább csak háttérként szolgáljon. Például egy fontosabb cikknél, sokszor nem a képen van a főhangsúly, hanem a szövegen. Nem elég a headline, viszont egy figyelemfelkeltő képcím, a képen elhelyezve, hívogató lehet bárki számára. A drámai homályosítással fokozni tudod még inkább a posztod jelentőségét. Hogyan használd:
  1. Kattints a kívánt képre, amit szeretnél, hogy homályos legyen.
  2. A felugró ablakban válaszd ki a Filter-t.
  3. Kattints az Advanced Options-ra.
  4. A Blur csuszka a harmadik lesz majd a lehetőségek közül, amit kedvedre húzhatsz jobbra illetve balra, attól függően, hogy mit szeretnél elérni.
  5. Az elkészült képet úgy tudod majd megtekinteni, ha kiléptél a menüből.
fokozd a képeidet   3. Színtenzitás fokozd a képeidet   A fotósok és grafikusok kedvencei, amikor a színeket állítgatják a képeken. Ha neked is hasonló ötleteid vannak a képeddel, akkor a rövid leírásunkban azonnal elsajátíthatod a világosítás illetve sötétítés rejtelmeit.
  1. Kattints a képre, amit szerkeszteni szeretnél.
  2. A felugró ablaknál válaszd a Filter.
  3. Majd kattints a Advanced Options-ra, ahol kiválaszthatod, hogy mit szeretnél.
  4. A Saturation a harmadik lehetőség, itt tudod majd állítani, hogy mennyire szeretnél sötét vagy világos képet.
4. Kontrasztok fokozd a képeidetA kontraszt fokozásával sokkal pontosabbá teheted a képeidet egy kis hozzáadott drámával. A képek a kontrasztokkal jobbak lesznek, mint a valós életben, másrészt igazi hangulatot társítasz a képhez. Viszont ne legyen túl kontrasztos, mert úgy elveszíti a fényét.
  1. Kattints a képre, amit szerkeszteni szeretnél.
  2. Majd a felugró ablakban a Filter lehetőségre.
  3. A Contrast a második opció. Mozgasd úgy a kis gombot, hogy elérd a kívánt kontrasztos hatást.
5. Világosíts fokozd a képeidet   A világosítás gyakran még a legprofibb fotósoknak is nagyon nehéz. Ha az exponált képed sötétebb lett mint vártad volna, akkor jól jön az extra világosítás.
  1. Válaszd ki a képed.
  2. Kattints a Filterre a lehetőségeknél.
  3. Majd az első opció a Brightness következik, ahol tudod majd állítani, hogy mennyire legyen világos.
6. Filterek használata fokozd a képeidet   A filterek használata manapság elég divatos. Nem is baj, ha használjuk őket, mert a legrosszabb képeket is feldobhatja. A fenti kép a példa erre, hogy az első nagyon sárgás lett, de a megfelelő filter használatával kiegyenlített lett a kép és már használható a különböző felületeken. A Settingsben tudod ezt beállítani. fokozd a képeidet   7. Használd ki a rácsok adta lehetőségeket fokozd a képeidet   A sok Canva lehetőség közül ez az egyik személyes kedvencünk. Többféle rács közül választhatsz a bal oldalsó sávból (Layouts). Csak annyit kell tenned, hogy a kiválasztott képeket behúzogatod a kockákba, innen már megy minden mint a karikacsapás, mert úgy alakíthatod őket, ahogy szeretnéd. Filterezheted őket, csinálhatsz rájuk feliratot a Canva lehetőségei végtelenek. Egy Facebook posztot feldobhatsz vele, ha azt szeretnéd, hogy oda vonzza a tekinteteteket. 8. Keretek fokozd a képeidet Választhatsz különböző keretek, hogy a képeid még inkább feltűnőek legyenek. Ez egy másfajta hangulatot fog sugározni, mint a filterek, de érdemes őket kipróbálni, ha szeretnél valami szokatlant létrehozni. 9. Rétegezés fokozd a képeidet Már a bejegyzés elején szó volt a homályosításról, amikor nem akarjuk, hogy a kép elvonja a figyelmet, itt most kicsit másról van szó. Ez a fajta lehetőség, olyan akár egy filter, ami mint egy matrica kicsit visszaveszi a fényerősségét a képnek. Egy átlátszó blokkot kap, amely közepes szinten teszi láthatóvá.
  1. Válaszd ki az Elements lehetőséget a menüből, majd azon belül a Shape opciót.
  2. Az első formában a listánál kapsz egy újraformázási lehetőséget. Kiválaszthatod a felsorolt ingyenes lehetőségek közül bármelyiket, amelyik tetszik.
  3. Ha ezzel megvagy, akkor kattints rá és megjelenik a főoldalon. Itt kiválaszthatod, hogy milyen színűre szeretnéd.
  4. Ezután kattints a lefelé mutató nyílra, ahol még több extrát tudsz csinálni. Majd válaszd a Transparency opciót, és fóliázd úgy, ahogyan neked tetszik.
10. Szövegek a képen fokozd a képeidet   A szöveg és kép együttese a grafikai elemek alapjai. Ha összekevered igazi vizuális kommunikációt kapsz és sokkal megnyerőbb lesz a felhasználók részére. Ezért próbálj meg olyan képet és szöveget illeszteni egymáshoz, amely kiemeli a másikat. Ha ezen töröd a fejed, akkor mindenképpen azt ajánljuk, hogy valamilyen tájképet válassz, ami téged is első ránézésre megfog. Ha az interneten sehol nem találsz ilyen képet, a Canva képei közül 1is választhatsz.
  1. Válaszd ki azt a képet, amire feliratot szeretnél.
  2. A menüből a Text opcióra kattints rá. Itt rengeteg lehetőség közül tudsz választani, az egyszerűtől a komplikáltig. Néha még magunk is belezavarodunk, hogy melyiket lenne érdemes választani egy képhez.
  3. Ha megvan, hogy milyen szövegformátumot választottál, akkor tudod változtatni a méretét és a színét is.
Most Te következel Dolgozz bárhol, dolgozz bármin, ne felejts el figyelni a közönséged igényeire. Ha ezek nem világosak számodra, akkor próbálkozz, hogy melyek azok a képek, amik a leginkább megfogják az embereket és erre fel tudsz majd építeni egy jó stratégiát. Jó tervezést! :)

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkban és gyere el a workshopunkra!

 

10 Simple Ways To Enhance Your Images

blog