Hogyan profitálhat a munkáltatói márkád egy csapatépítés szervezéséből?

A employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés már itthon is egyre népszerűbb fogalom, azonban még közel sem terjedt el igazán. A lényege dióhéjban, hogy a munkavállalás ne csupán tevékenység, hanem élmény legyen a cégedben. Az erős munkáltatói márka növeli a munkavállalók lojalitását, csökkenti a fluktuációt és bevonzza a minőségi munkaerőt.
De hogyan erősítsd megfelelően? Cikkünkben ennek az egyik alapvető és sokoldalú eszközét mutatjuk be: a céges csapatépítést!
A Beamery statisztikája szerint a munkavállalók nem kevesebb, mint 92%-a otthagyná a jelenlegi munkahelyét egy kiváló hírnevű cégért. A jelenlegi munkaerőpiaci állapotokat szem előtt tartva így már nem is meglepő, hogy már hazai céges körökben is egyre nagyobb teret nyer magának az employer branding, azaz a munkáltatói márkaépítés.
A munkáltatói márkád kiépítésére számos eszközt és technikát igénybe vehetsz, kezdve a közösségi médiától, a storytellingen át a megfelelő munkavállalói motivációs eszközök igénybevételéig. Azonban a felsoroltak talán egyike sem annyira sokoldalú, mint egy jól megszervezett, profin lebonyolított céges csapatépítő.
Nézzük is meg, hogy miért érdemes komolyan venned a csapatépítést, ha erős employer brand-et szeretnél építeni a cégednek!
1. Új szintekre tornázhatod a munkavállalói lojalitást
Hogy miért fontos a munkavállalói lojalitás? Egy szó: fluktuáció. Az everyonesocial.com statisztikája szerint egy dolgozó 3 hónapnál rövidebb ideig való foglalkoztatása 600.000 és 1.000.000 millió forint közötti veszteséget termel a cégednek. Célszerű tehát minél hosszabb távon megtartani a munkaerőt. Nem semmi, ugye? Mi is így gondoljuk. Ezért is tettük le a voksunk az élményalapú csapatépítések mellett. Egy igazán jól sikerült csapatépítő ugyanis a legjobb módja annak, hogy ne csak a munkáltatói márkád építsd, hanem hogy akár csak egy napra is, de megbontsd a szigorú céges hierarchiát, hogy az ügyintéző együtt érezhesse jól magát akár az ügyvezetővel is. Az eredmény? Új közös élmények, önfeledt szórakozás, amely szinte észrevétlenül fejleszti munkahelyi közösséget. A jó munkahelyi közösség nélkülözhetetlen alappillére a dolgozói lojalitásnak, illetve hosszú távon a fluktuáció megállításának. Mélyítsd a kollégák közti kapcsolatot, tedd hatékonyabbá a közös munkát és kommunikáld a világnak: nálunk jó dolgozni! Ez utóbbit úgy teheted meg legkönnyebben, ha részletesen dokumentálod a csapatépítőid. Hogyan? Nézzük is!2. Employer branding szempontjából előnyös vizuális anyagokra tehetsz szert
Egy kép többet ér ezer szónál. Éppen ezért egy csapatépítő napot kár nem dokumentálni. Kiváló alkalmat biztosít ugyanis arra, hogy a céged erős képi és videós tartalmakra tegyen szert, melynek a felhasználása a céged típusától függően igen sokrétű lehet! Megkönnyítheti például hosszú távon a toborzást, illetve csökkentheti annak költségeit is. A kulcsszó a vizuális toborzás. Gondolj csak a vizuális storytelling-re, amelyet kiválóan beépíthetsz a munkaerő toborzási stratégiádba! Mégis mi fejezhetné ki jobban, hogy egy jó csapat vagytok, mint egy hangulatvideó a csapatépítőről vagy egy drónos felvétel a munkatársakról, telis-tele őszinte, mosolygós arcokkal? Na de mire lehet még jó néhány hangulatfotó? Például felhasználhatod ezeket az anyagokat a weboldalad ‘Rólunk’ oldalán, így bárki, szinte azonnal betekintést nyerhet a céges kultúrátokba. Hasznos információ lehet ez annak fényében, hogy ma már szinte nincs munkavállaló, aki ne nézne utána online a cégnek, ahova beadja a CV-jét.3. A munkavállalóid önállóan viszik tovább a céged jó hírét
Az everyonesocial.com felmérése szerint ha csak egyetlen csalódott munkavállalód a szűk baráti körében rossz szavakat ejt a cégedről, majd a szűk baráti kör minden tagja ezt az információt továbbadja, majd a másodkezes információk is még egyszer gazdát cserélnek, akkor már közel 700 emberhez eljuthat céged rossz híre. Ez nem kevés ember. Azonban jó, ha tudod: ez többé-kevésbé visszafelé is igaz. A kollégák jó eséllyel ugyanis annak is hírét fogják vinni, ha kiváló a munkahelyi légkör vagy éppen nagyon összetartó a csapat. De hogyan is kapcsolódik ide a csapatépítés? Ahogy minden bizonnyal Te is mesélni szoktál a barátaidnak, a párodnak vagy a családodnak egy-egy jól sikerült buliról vagy rendezvényről, úgy a kollégáid is. Továbbá egy sikeres, jópofa programokkal tűzdelt csapatépítő vagy céges családi nap számos megörökítésre váró pillanatot tartogat – amiről a kollégáid szívesen posztolnak a Facebook vagy Instagram feed-jükre. Bárhogy is nézzük, ez nem akármilyen promóció a cégednek!Összefoglalva
Bízunk benne, hogy hasznos tartalommal tudtunk szolgálni és eredményesen tudod majd felhasználni a céges csapatépítőket nem csak a közösség összekovácsolására, hanem a munkáltatói márkád fejlesztésére. Ne feledd…- A jól sikerült csapatépítők fejlesztik a munkavállalói lojalitást, így hosszútávon csökkenthetik a fluktuációt.
- Egy csapatépítőn jó minőségű képi és videós anyagokra tehetsz szert, melyeket aztán eredményesen használhatsz fel például a következő toborzási kampányodban
- Egy sikeres rendezvény hatására a munkavállalók szívesen viszik tovább a céged jó hírnevét, ami barátokon, ismerősökön vagy közösségi médián keresztül rengeteg emberhez eljuthat.