Menü

Hogyan vond be a követőidet a social media tevékenységeidbe?

Még a legtapasztaltabbakkal is előfordulhat, hogy a gondosan létrehozott tartalom egyáltalán nem érdekli a közönséget, ilyenkor pedig mindenki úgy érezheti, hogy az erőfeszítések hiábavalóak. Úgy gondoljuk a lehetetlen nem létezik, csak egy kis ébresztő kell a követőknek. Ezért ebben a bejegyzésben segítünk abban, hogy milyen módon tudsz közösséget létrehozni a social media platformokon és hogyan lehet a felhasználóknál aktivitást elérni. 1. Add meg a hírnév lehetőségét a követőidnek Egy egész generáció nőtt fel a social media csábító lehetőségeivel, ezért nem meglepő, hogy egyre többen keresik a lehetőséget, hogy a nevük ott szerepeljen az adott oldalon, hiszen itt mindenki legalább 15 perc hírnevet szerezhet! Add meg a rajongóidnak a reflektorfényt, cserébe pedig érdekes és eredeti felhasználói tartalmakat szerezhetsz, aminek segítségével kampányokat indíthatsz el! Ez mindenkinek egy win-win helyzet! Vedd rá a követőidet, hogy a létrehozott hashtageddel taggeljék be a képeiket, hiszen így sokkal több minőségi tartalmat fogsz tudni létrehozni! A National Geographic #WanderlustContest kampánya erre nagyszerű példa. A magazin megkérte a követőit, hogy az általuk lefotózott képekre használják a hashtaget, így olyan fotók gyűjteménye jött össze, amit a közösségi média felületein is tudtak hasznosítani. social media 2. Hozz létre versenyeket Minden ember szereti a jó versenyeket. Egyfajta izgalmat vált ki a követőkből, mert a felajánlott nyereményt mindenki szeretné megkaparintani. Találj ki egy versenyt, ahol felszólítod a rajongóidat, hogy készítsenek videókat, cikkeket, rajzokat, grafikákat vagy bármit ami hasznos lehet a márkád szempontjából és ajánlj fel egy díjat! Miután megkaptad ezeket a nevezéseket, kérd meg a felhasználóidat, hogy szavazzanak. A szavazással újabb lehetőséget adsz a brandednek, mert az emberek megkérik ismerősieket, hogy szavazzanak, tehát tovább terjedsz majd a köztudatban! Az Eggo igazán kreatív kampányt hozott létre, ami a The Great Eggo Waffle Off! nevet kapta. A játék lényege az volt, hogy megkérték az ebereket osszák meg az Eggo gofrival a legjobb receptjüket, ezután pedig szavazzanak. A győztes 5000 dolláros díjat kapott és a láthatatlan koronát, hiszen az ő receptje uralkodott! social media 3. Ösztönözd a kreativitást a termékeiddel Az emberek mindig kaphatóak az olyan feladatokra, amelyek gondolkodást igényelnek! A márka ilyenkor mindig a középpontban áll és csak rajtad áll, hogy mi lesz az adott feladat. social media Különféle lehetőségek vannak az ehhez hasonló kampányokra, csak nézd meg őket és engedd te is szabadon a fantáziád! Az egyik kedvencünk a Starbuck’s #WhiteCupContest játéka, a másik pedig a Lego #legoxbelkin iPhone tok dizájn versenye. 4. Add meg a felhasználóknak a választási lehetőséget Mutasd meg a követőidnek, hogy számodra igenis fontos a véleményük, ezért a posztjaidban is törekedj erre, hogy megkérdezed őket, hogy éppen melyik színt, ízt választanák vagy melyik termékedet próbálnák ki szívesebben. Ez abszolút pozitív hatást válthat ki belőlük, így neked is könnyebb lesz majd kampányokat létrehozni! Az Express azáltal, hogy feltett egy egyszerű kérdés, hogy melyik felsőt választanák a felhasználók lehetőséget kapott arra, hogy megtudja mit keresnek a vásárlók és emellett még a beszélgetésbe is bevonta őket! social media Összegzés A social media a történetmesélésről szól. Amikor a közösség népszerűvé vált, akkor a legtöbb vállalat megalkotta a saját történetét, amit meg is osztott a követőivel. Ez később, ahogyan nap mint nap tapasztaljuk egyre vonzóbb lett a felhasználók szemében. Ahelyett, hogy azt osztanád meg a termékedről amit te gondolsz érdemes úgy közzétenni, hogy a követőid lássák, nekik miért éri meg megvenni. Figyelj rájuk, hogy érezzék törődsz velük és egy olyan megoldást kínálsz fel nekik, amit szinte lehetetlenség visszautasítani.

Amennyiben szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

4 Ways to Include Fans in Your Social Media Activities

blog