Honlapkészítés, mint a márkaépítés eszköze

Szerző: ,
honlapkészítés

Mire gondolsz, ha a márka szót hallod? Valószínűleg a logóra, de egy márka sokkal több ennél: szlogen, hangulat, íz, illat, minőség és maga a kommunikáció, tehát például a honlapkészítés mikéntje is. Az online felületek épp úgy hordozzák a márka elemeit, mint a kézzelfogható a dolgok.

Az elmúlt 10-20 évben ráadásul többszörösére nőtt a honlapkészítés fontossága, hiszen soha nem volt még annyira fontos egy jól megtervezett és kivitelezett weboldal, mint ma. Legyen gyors, szép, egyszerű, de figyelemfelkeltő és legyen élmény használni, sőt adja át a márka üzenetét és építse annak népszerűségét. Nem egyszerű feladat.

Hogy lesz márkaépítő a honlapkészítés?

Ideális esetben a honlapkészítő cég ért a marketinghez is. Ahhoz ugyanis, hogy a honlapkészítés egyben a márka építésének fontos lépése és eszköze legyen, a honlapot már a kezdetektől megfelelően kell felépíteni.

Mit is jelent ez a gyakorlatban?

Mindenek előtt, egy logikusan felépített honlapot – Átlátható navigáció, logikusan felépített menüpontok, a márkához passzoló design, megfelelő keresőoptimalizálási beállítások. Ezek mind pozícionálják a márkát és magát a honlapot is.

Reszponzivitást – Biztos te is azt szeretnéd, hogy a célcsoportod bárhol, bármikor elérjen. Ennek a legjobb eszköze a reszponzív, vagyis olyan weboldal, ami teljes felhasználói élményt nyújt mobilon vagy tableten, mint desktopon.

Szakértővé válást – Szolgáltatások esetében a szakmai hozzáértés győzi meg a megrendelőket. Ezt elérni persze nem kevés munkába kerül, de hosszú távon meg fog térülni a munka, amit mondjuk egy szakmai blogba fektetsz (lehetőleg a stratégia kialakítását követően). Plusz jó hír, hogy a megfelelő tartalommal bíró, optimalizált honlap a blogolás szüneteltetése vagy esetleges leállítása után is bevonzza a keresőből az újabb és újabb érdeklődőket, tehát valóban hosszútávú előnyöket teremt.

Social media integrálást – a közösségi médiás felületek weboldalhoz való illesztését sem szabad félvállról lenni. Az ezeken keresztül történő hirdetések természetesen úgyis a honlapra terelik a célcsoportot, de sokkal jobb eredményeket lehet elérni, ha a felületek hasonlítanak egymásra, így a felhasználónak nem kell azon gondolkodnia, hogy jó helyre érkezett-e.

A design márkához való illesztése mellett ugyanilyen fontos a tartalommal való feltöltés is. Facebook management terén például mi is tudunk segíteni. 🙂

Mérést – Amennyiben pénzt költesz valamire, nyilván szeretnéd tudni, hogy a befektetett összeg megtérül-e. Nos, erre szolgál a sokak által nyűgnek titulált analitikai eszközök használata. Nekünk sem a munka kedvenc része a számok és grafikonok böngészése, de enélkül nem megy!

Folyamatos frissítéseket – A rossz hír az, hogy amennyiben a fentieket már kipipáltad, még nem dőlhetsz hátra! A honlapod tartalmát, a designt, a közösségi médiás felületeket mind frissen kell tartani. Időzíts bejegyzéseket, frissítsd az oldalad védelmi rendszerét (főleg, ha CMS-t használsz), időről időre találj ki újdonságokat, hogy a kemény munkával megszerzett látogatókat visszatérésre csábítsd, hiszen mind jól tudjuk, hogy a rég vevőt megtartani sokkal nehezebb, mint újat becsábítani, de az új érdeklődők megszerzése többe kerül.

Amennyiben hasznosnak találtad a fentieket, és szeretnél a jövőben is hasonló tippeket olvasni,
csatlakozz hozzánk a Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

honlapkészítés online marketing inspirációk


Ajánlott bejegyzések