Menü

Így használd a Periscope-ot a marketingben

Hallottál már a Periscope alkalmazásról? A marketingesek egyre inkább élnek az applikáció adta lehetőségekkel, és a social mediában is egyre nagyobb helyet kapnak. Egyre több közösségi média felhasználó fogyasztja a real-time tartalmat, nemcsak az asztali gépeken, de telefonon és tableteken is, ezt pedig illik kihasználni a marketingeseknek. APeriscopenak köszönhetően a felhasználók egyszerűen letölthetik az alkalmazást, létrehoznak egy fiókot és máris tudnak live-streamet csinálni az okostelefonjukon. Más Periscope-ok is követhetik az adásaidat, kommentelhetnek és szívecskézhetnek is. A Periscope is ajánlhat szponzorált videókat, mint az Instagramon és a Twitteren. 2015 júniusában a Nestlé Drumstick márka futott élőben, ahogyan az emberek ették a strandokon és a kertjeikben vagy Dunkin Donuts „DD Summer Soundtrack”-jét élőben lehetett nézni a jeges kávé promóciójuk részeként. Bár ezek a fajta élő közvetítések nem számítanak újdonságnak, a Periscope egyszerűvé teszi a márka és fogyasztó közötti kapcsolatot személyes szinten. Brian Honigman szerint, aki social media tanácsadóként tevékenykedik és a Honig Media vezérigazgatója: „ A legnagyobb előnye bármely szervezetnek, ha privát módon tud kapcsolatba lépni a fogyasztókkal.” Mint a többi közösségi média eszközökön itt is vannak egyedi szabályok, hogyan lehet ezt még hatékonyabbá tenni. Néhány kiemelt pont ezek közül: 1. Közönség elérése A Periscope ideális műsorszórási termékek bevezetésére, élő rendezvényekre és konferenciákra. Honigman szerint: "Kérdezd meg magadtól, ha a közönség aktív ezen a platformon, hogyan tudod még inkább aktivitásra ösztönözni őket." Andrew Caravella a Sprout Social-tól, egyetért: "Mint minden szociális hálózatnak, meg kell értened, ha a közönség ott van, be kell őket vonni.” 2. Vonzó tartalmak „Adj okot a fogyasztóknak, hogy kövessék a video streamet és osszák meg”- mondja, Jeff Woelker a Zocola Group igazgatója. Sok marketinges létrehoz egy tartalmat, amelyet az összes elérhetőségen végig nyom. A Periscopot máshogyan kell megközelíteni. Úgy mutasd meg a termékedet a Periscopon keresztül, hogy a felhasználó tudja, máshol nem fog ugyanezzel találkozni. A hosszúságban mindegy hogyan oldod meg, lehet hosszú vagy tömör, de a legfontosabb hogy a téma szempontjából egy valamit ragadjunk ki. Honigman azt mondja: „Legyen világos, hogy mi a „scope”.” 3. Maradj valódi profi módon Az élő Periscope olyan előny, amely hitelességet kölcsönöz az üzenetnek. Caravella szerint: „Ez nem teljesen előre csomagolt, ez egy olyan csatorna, amelynek segítségével a zajon keresztül kapcsolatba léphetsz emberekkel. Ugyanakkor a minőségre is oda kell figyelni. „Csak azért, mert élő, ez nem jelenti azt, hogy nem lehet kifinomult.” A kamera mindig maradjon stabil. Ez nem a Blair Witch Project. Győződj meg róla, hogy vannak olyan emberek akik tényleg akarnak szerepelni a videóban és nyitottak rá. A legutolsó, amit szeretnél, hogy valaki olyan legyen a scope-ban, akinek ez kényelmetlen. Válassz olyanokat, akik elég karizmatikusak, hogy szerepeljenek. 4. Hirdesd a scope-odat Posztold a Periscope-os streamedet a közösségi médiában és kérd meg a nézőket, hogy osszák meg minél többen. Használd a Periscope-ot arra, hogy promotálj más tartalmakat. "Például csinálj egy interjút egy könyv szerzőjével élőben, és a stream alatt legyen látható a könyv linkje, ahonnan ezt elérhetik" - mondja Woelker. 5. Mérd az eredményeket Kövesd nyomon a nézőket, hogy hányan nézik, mennyi a visszatérő emberek száma, hány szívet kapott, azért hogy mérd a sikereket és reálisan lásd az adatokat. Nem várhatod el, hogy az oldaladra azonnal sok hozzászólás érkezzen vagy szív, idővel gyarapodhatnak, de inkább kezdd kicsivel, mint hogy azonnal sokan legyenek és eltűnjenek. Caravella hozzáteszi: „Ezeket az elején ki kell tapasztalni, hogy hogyan is működnek. Kérj visszajelzést, hogy mi az ami az embereknek tetszett. Mint minden multimédiás eszköz, a Periscope is növeli a márka dimenzióját. Bármi is legyen a cél, itt emberközelivé teheted a márkádat és ez győzelemhez vezet.”

Ha érdekelnek az újdonságok és hogy hogyan közvetítheted az új tartalmakat minél hatékonyabban a social media felületein, csatlakozz hozzánk a Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

Periscope for Marketers: Five Simple Rules

blog