A LinkedIn napi rendszerességű átpörgetésével értékes üzleti információkhoz juthatunk, és arról is kapunk egy képet, hogy mik az aktuális témák a szakmai közösségben, miről lenne érdemes nekünk is kommunikálnunk. Nézzük át, hogyan hozhatjuk ki a maximumot a LinkedIn Feedjéből!
LinkedIn kapcsolatok ápolása a feedben
Pete Davies, a LinkedIn egyik igazgatója egy
korábbi interjúban elárulta, hogyan működik a feed algoritmusa:
olyan emberek megnyilvánulásait látjuk, akiket ismerünk, olyan témákban, amik érdekelnek bennünket, de valamilyen szinten azért mi magunk is befolyásolhatjuk, mit dobjon elénk a "gép". Az első szintű kapcsolatok tartalmai mindig előrébb sorolódnak, mint a másod- vagy harmadrangúak, tartalmi szempontból azonban
segíthetünk az algoritmusnak megtanulni, hogy mi érdekel bennünket. Az
érdektelen vagy zavaró témákat elrejthetjük, esetleg a szerzőjüket is kikövethetjük, az érdekes posztokat pedig reakciókkal emelhetjük ki. Ez a taktika egyébként kapcsolatépítésnek sem rossz, hiszen amikor reagálunk valamilyen tartalomra, arról a szerző értesítést kap, így könnyebben a figyelmébe kerülhetünk. Szerencsére már a LinkedInen is
többféle reakcióból válogathatunk, így a véleményünk még tovább cizellálható:
Networkbővítés másodszintű kapcsolatokkal
Ahogy említettük, a LinkedInen első-, másod- és harmadszintű kapcsolatokat különböztetünk meg.
A lista élén azok az emberek állnak, akikkel visszaigazoltuk egymást a LinkedInen, míg másodszintű kapcsolat például az a szerző, akit "személyesen" ugyan nem ismerünk, de egy kapcsolatunk listáján viszont elsőszintű kontaktként szerepel. Velük a leggyakrabban a feedben találkozhatunk, ha például az ismerősünk kedvelte a saját elsőszintű kapcsolata posztját, és ez nálunk is megjelenik, ilyenkor az eredeti szerző neve mellett látható is a 2nd level jelzés. A
z "ismerősök ismerősei" kategória persze roppant hasznos lehet a szakmai network fejlesztésében - akár megkérhetjük a közös ismerőst, hogy mutasson be bennünket az új, potenciális partnernek, vagy mi magunk is írhatunk egy személyre szabott ismerkedő üzenetet a jelölés mellé.
Versenytársak aktivitásának megismerése a LinkedIn hirdetéseken keresztül
Ahogy pörgetjük a feedet, olykor jól elkülönített reklámokkal is találkozhatunk.
A LinkedInen hirdetők speciális karakterisztikákat állíthatnak be, így remélhetőleg számunkra valóban releváns ajánlatok jönnek majd velünk szembe. Amennyiben ezen jellemzőink körülbelül megegyeznek a saját célcsoportunkkal, úgy akár best practice-eket is elleshetünk a konkurenciától. Természetesen
kontrollálhatjuk azt is, hogy milyen hirdetésekkel találkozzunk, így ha azt szeretnénk, hogy a LinkedInen eltöltött időnk fókuszált és zavarmentes legyen, érdemes átnézni ezeket a beállításokat.
Aktív kapcsolatépítés a csoportokban
Bár ez egyelőre nem a LinkedIn legerősebb oldala, azért
érdemes lehet bekapcsolódni a szakmai csoportokban lévő párbeszédbe, különösen, hogy akár a potenciális üzleti partnereink is jelen lehetnek ezekben a közösségekben. Ahhoz, hogy
a csoportban zajló aktivitásokról külön értesítést is kapjunk, a profilunkon lévő beállításokat kell módosítani:
Rendezvények a LinkedInen
A koronavírus-járvány és a #maradjotthon
világszerte felpörgette a virtuális események rendezési kedvét, hiszen rengeteg üzleti network-esemény és konferencia maradt el. Bátran próbálkozhatunk ilyen események létrehozásával, ezt a lehetőséget a főoldal asztali nézetében a bal oldali menüsávban találjuk. Attól függetlenül érdemes lehet ilyen eseményt csinálni a rendezvényünknek, hogy a LinkedIn Live-on, más platformon, vagy személyesen kerülnek megrendezésre.
Ha elfogadtuk a meghívást egy eseményre, az szintén megjelenik majd a főoldal bal oldalán, jó
emlékeztetőként szolgálva arra, hogy az esemény előtt és után vegyük fel a fonalat a többi résztvevővel, és networköljünk legalább virtuálisan egy kicsit.
A témagyűjtés kincsesbányája: a hashtagek
Tudtad, hogy más közösségi oldalakhoz hasonlóan
a LinkedInen is feliratkozhatsz különböző hashtagek követésére? Így a feeded garantáltan számodra érdekes és releváns tartalommal telik meg,
az üzleti szempontból kritikus témák és aktualitások pedig segíthetnek annak a kínzó kérdésnek a megválaszolásában is, hogy mégis miről posztoljunk.
Már a keresőben is lehet ilyen hashtagekre szűrni, amiket egy kattintással követhetünk:
Azok a hashtagek, amiket bekövetünk, kilistázódnak számunkra a főoldalon. A
Discover Mode gombra kattintva pedig további ajánlásokat láthatunk, amik az algoritmus szerint szintén elnyerhetik a tetszésünket:
Iparági hírek a Today’s News and Views menüvel
Bár itthon még nem elérhető, a LinkedIn egyik újabb funkciójával
az adott nap szakmai érdekességeit, híreit és a hozzájuk kapcsolódó eszmecseréket, posztokat is összegyűjtik majd nekünk. Érdekesség, hogy ezeket a történeteket valódi emberek, a LinkedIn munkatársai válogatják össze, nem pedig algoritmusok.
Személyes fejlődési terv a kiemelt kurzusokból
Az asztali nézet jobb oldalán elénk tárja a LinkedIn az éppen legnépszerűbb kurzusokat. A
saját skillek szintentartása mindig kifizetődő tevékenység, ráadásul
új nézőpontokat is adhat az adott iparággal kapcsolatban. A LinkedIn Learning a Prémium előfizetés részeként hozzáférhető, és ma már több ezer kurzus közül válogathatnak a felhasználók a legváltozatosabb témákban.
A legfontosabb statisztikák a szemünk előtt
A LinkedIn Shortcuts gondoskodik arról, hogy
mindig képben legyünk a lényeges adatokkal: a főoldal bal oldalán asztali nézetben gyorshozzáférési lehetőséget találunk a saját profilunk, illetve az általunk kezelt oldalak linkjeivel. Ezen kívül azt is láthatjuk, hogy ki nézte meg a profilunkat, illetve azt is, hogy kik tekintették meg a posztjainkat.
A LinkedIn
már régen nem csak virtuális névjegycserére és update-ek megosztására alkalmas, hiszen jól alkalmazva akár a fenti tippeket
egyfajta szakmai iránytűként is szolgálhat, ahol azonnali merítést kaphatunk az üzleti világ aktualitásairól, és a lehetséges jövőbeli trendekről.
Social Media Examiner