Így mélyítsd a kapcsolatod a vásárlóiddal az e-mail marketing segítségével!
Minden B2C cég szeretne jól konvertáló, szuperül megírt és színes-szagos hírlevélkampányokat, ám ezeknél nem csak a stratégiai és tartalmi tervezés, de gyakran az adminisztratív háttérmunka is igazi időrabló. Az e-mail automatizálással fárasztó feladatoktól szabadulhatunk meg, a fennmaradó értékes időben pedig a core businesshez kapcsolódó feladatokra fókuszálhatunk, legyen az az ügyfelek kérdéseinek megválaszolása, vagy éppen termékfejlesztés.
Az e-mailes marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módszer az ügyfelekkel való kommunikációra, a hitelesség növelésére, a márka ismertségének növelésére és az értékesítés fokozására. —Forbes
Mit nevezünk e-mail automatizációnak?
A marketingesek leghőbb vágya, hogy közel kerüljenek a közönségükhöz, az e-mail pedig még mindig az egyik leghatékonyabb módszernek számít a témában. Az automatizált e-mailkampányok előre megírt és megfelelő sorrendbe helyezett levelek kiküldését jelentik, amiket csak megadott esetben kapnak meg a felhasználók, például feliratkozás után, vagy a korábbi vásárlásaik és egyéb karakterisztikák alapján. Így kézi beavatkozás nélkül is mindig releváns tartalmat kapnak az ügyfelek, ráadásul éppen a megfelelő pillanatban, amivel jóval pozitívabb fogyasztói élményt nyújthatunk.Az automatizáció előnyei
1. Személyre szabott felhasználói élmény
A felhasználók imádják, ha személyre szabott szolgáltatással találkoznak. A Forbes összegyűjtött néhány meggyőző statisztikát, erről, lássuk a számokat!- A vásárlók 71%-át frusztrálja, ha egy márka személytelenül kommunikál
- A millenialok (Y-generáció) 70%-a utálja, ha irreleváns e-maileket kap egy cégtől
- A vásárlók 80%-a szívesebben választ olyan márkát, ahol személyre szabott élményt kap
- 91%-uk szavaz azokra a cégekre, akik csak releváns ajánlatokat és akciókat küldenek
- A digitális piacról élő brandek 89%-a fordít erőforrást a perszonalizáció fejlesztésére
- A marketingesek 98%-a szerint pedig a személyesség fejleszti a vásárló és a márka közti kapcsolatot
2. Több idő az üzletileg kritikus feladatokra
Az automatizációval rengeteg idő felszabadítható, amit további fejlesztésekre, a minőség javítására vagy szimplán tartalomgyártásra is felhasználhatunk. Hogy klasszikust idézzünk, a gép dolgozik, az alkotó pihen. Kell ennél több?3. Skálázhatóbb marketingstratégia
Ha egyesével készíted el és állítod be a hírleveleket, az rövid távon menedzselhető, de mihez kezdesz akkor, ha megháromszorozódik a közönséged, akiket külön kategóriák szerint szegmentálnál (kor, nem, viselkedés, korábbi vásárlások)? Az ebből fakadó túlterheltség könnyen a szolgáltatás minőségének a kárára mehet Az automatizációval csak egyszer kell végigmenni a folyamaton, beállítani, hogy mikor mi történjen, és kész is. Minden alkalommal, ha megvalósul a kívánt akció (például vásárlás, feliratkozás stb.), magától működni fog a kampány.Mit kell tudni, mielőtt belevágsz
Úgy érzed, készen állsz, hogy magasabb szintre emeld az e-mail marketinged? Mutatunk néhány tippet, hogy mire kell feltétlenül odafigyelni!Kövesd nyomon a teljesítményt
Talán mondani sem kell, de az eredmények követésével értékes visszajelzést kaphatsz a felhasználók preferenciáiról és viselkedéséről, aminek a segítségével egyre személyre szabottabb kampányokat készíthetsz a számukra. Amit mindenképp érdemes nézni, az a- Megnyitás
- Átkattintás
- Konverzió
- Illetve ha kupont vagy kedvezményt küldtél, akkor azt is, hogy a vásárló felhasználta azt, vagy sem.