Sütik kezelése

Így mélyítsd a kapcsolatod a vásárlóiddal az e-mail marketing segítségével!

Szerző: ,

Minden B2C cég szeretne jól konvertáló, szuperül megírt és színes-szagos hírlevélkampányokat, ám ezeknél nem csak a stratégiai és tartalmi tervezés, de gyakran az adminisztratív háttérmunka is igazi időrabló. Az e-mail automatizálással fárasztó feladatoktól szabadulhatunk meg, a fennmaradó értékes időben pedig a core businesshez kapcsolódó feladatokra fókuszálhatunk, legyen az az ügyfelek kérdéseinek megválaszolása, vagy éppen termékfejlesztés.

Az e-mailes marketing továbbra is az egyik leghatékonyabb és legolcsóbb módszer az ügyfelekkel való kommunikációra, a hitelesség növelésére, a márka ismertségének növelésére és az értékesítés fokozására. —Forbes

Mit nevezünk e-mail automatizációnak?

A marketingesek leghőbb vágya, hogy közel kerüljenek a közönségükhöz, az e-mail pedig még mindig az egyik leghatékonyabb módszernek számít a témában. Az automatizált e-mailkampányok előre megírt és megfelelő sorrendbe helyezett levelek kiküldését jelentik, amiket csak megadott esetben kapnak meg a felhasználók, például feliratkozás után, vagy a korábbi vásárlásaik és egyéb karakterisztikák alapján. Így kézi beavatkozás nélkül is mindig releváns tartalmat kapnak az ügyfelek, ráadásul éppen a megfelelő pillanatban, amivel jóval pozitívabb fogyasztói élményt nyújthatunk.

Az automatizáció előnyei

1. Személyre szabott felhasználói élmény

A felhasználók imádják, ha személyre szabott szolgáltatással találkoznak. A Forbes összegyűjtött néhány meggyőző statisztikát, erről, lássuk a számokat!

  • A vásárlók 71%-át frusztrálja, ha egy márka személytelenül kommunikál
  • A millenialok (Y-generáció) 70%-a utálja, ha irreleváns e-maileket kap egy cégtől
  • A vásárlók 80%-a szívesebben választ olyan márkát, ahol személyre szabott élményt kap
  • 91%-uk szavaz azokra a cégekre, akik csak releváns ajánlatokat és akciókat küldenek
  • A digitális piacról élő brandek 89%-a fordít erőforrást a perszonalizáció fejlesztésére
  • A marketingesek 98%-a szerint pedig a személyesség fejleszti a vásárló és a márka közti kapcsolatot

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy megéri energiát fektetni a személyességbe, ennek pedig kiváló eszköze az e-mail automatizáció.

2. Több idő az üzletileg kritikus feladatokra

Az automatizációval rengeteg idő felszabadítható, amit további fejlesztésekre, a minőség javítására vagy szimplán tartalomgyártásra is felhasználhatunk. Hogy klasszikust idézzünk, a gép dolgozik, az alkotó pihen. Kell ennél több?

3. Skálázhatóbb marketingstratégia

Ha egyesével készíted el és állítod be a hírleveleket, az rövid távon menedzselhető, de mihez kezdesz akkor, ha megháromszorozódik a közönséged, akiket külön kategóriák szerint szegmentálnál (kor, nem, viselkedés, korábbi vásárlások)? Az ebből fakadó túlterheltség könnyen a szolgáltatás minőségének a kárára mehet Az automatizációval csak egyszer kell végigmenni a folyamaton, beállítani, hogy mikor mi történjen, és kész is. Minden alkalommal, ha megvalósul a kívánt akció (például vásárlás, feliratkozás stb.), magától működni fog a kampány.

Mit kell tudni, mielőtt belevágsz

Úgy érzed, készen állsz, hogy magasabb szintre emeld az e-mail marketinged? Mutatunk néhány tippet, hogy mire kell feltétlenül odafigyelni!

Kövesd nyomon a teljesítményt

Talán mondani sem kell, de az eredmények követésével értékes visszajelzést kaphatsz a felhasználók preferenciáiról és viselkedéséről, aminek a segítségével egyre személyre szabottabb kampányokat készíthetsz a számukra. Amit mindenképp érdemes nézni, az a

  • Megnyitás
  • Átkattintás
  • Konverzió
  • Illetve ha kupont vagy kedvezményt küldtél, akkor azt is, hogy a vásárló felhasználta azt, vagy sem.

Bár az üzleti világban is fontos, hogy hallgassunk az intuíciónkra, az adatvezérelt marketingstratégia mindig jobban teljesít, mint az “érzésre” alapozott döntések. Minél több az információ, annál könnyebb jól konvertáló funnelt létrehozni.

Gondold át, mikor adsz kedvezményt

Ha olyan szektorban tevékenykedsz, ahol van relevanciája az akcióknak, akkor kezedben van az e-mail marketing Szent Grálja. Ez azonban nem jelenti azt, hogy minden héten ki kell küldeni egy kuponkódot, sőt. Ha az ügyfelek túl gyakran kapnak lehetőséget arra, hogy a valódi ár töredékéért vegyék igénybe a szolgáltatásodat/kezükbe a termékedet, akkor bolondok lennének a teljes árat kifizetni, inkább várnak egy kicsit a következő akcióra.

Készíts Drip-kampányokat

Több mindentől függ, hogy mennyi érintkezési pontra van szükség a branddel egy vásárlás előtt, de az fix, hogy a fogyasztói hűség kiépítése biztosan nem egy lépésből áll. A jól megtervezett drip-kampányokkal automatikusan csepegtetheted az információkat és híreket a márkádról vagy a termékeidről, egyre mélyítve a kapcsolatot a közönségeddel, ahogy haladnak végig a marketingcsatornán.

Az e-mail automatizáció egy igazán hasznos és hatékony eszköz, amivel növelheted céged üzleti sikereit, a szolgáltatásod minőségét és hozzáadhatod azt a bizonyos pluszt is, ami miatt imádni fognak az ügyfeleid.

Nem szeretnél egyedül belevágni, vagy maradtak kérdéseid? Kérj tőlünk ajánlatot, szívesen segítünk!  

Marketing Insider


Hasznosnak találtad a bejegyzést? Csatlakozz hozzánk facebook csoportunkban vagy like-old az oldalunkat, hogy elsőként értesülj a webmarketing világát érintő hírekről.

Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.