Karácsonyi őrület: indul a reklámszezon

Szerző: ,
karácsonyi őrület

Idén is megjelent a karácsonyi őrület első jele, hiszen debütált az első ünnepi hangulatú reklám, amelyet talán ebben az évben is a legtöbben vártak. A John Lewis által életre keltett hangulat teljesen magával ragadhatja az embert, azonnal úgy érezheti, hogy pillanatokon belül itt a karácsony.

Nem is téved sokat, hiszen rohamosan közeledik az év egyik nagy ünnepe, amelyre a legtöbb ember már igen hamar elkezd készülődni. Ehhez ad tökéletes hátteret az első karácsonyi reklám is, hiszen ez már azt jelenti, hogy mindjárt eljön a nagy nap, itt az idő nekilátni a tervezésnek. Ki kell találni, kinek, milyen ajándékot adjunk, melyik nap, hova menjünk az ünnepek alatt. Mindent össze kell egyeztetni, hogy békében telhessen az ünnepi időszak.

A John Lewis reklám idén sem hazudtolta meg önmagát, hiszen ugyanolyan kreatív ötlettel álltak elő, mint a korábbi években.

Buster, a videó főhőse, egy boxer, aki talán jobban örül gazdája ajándékának, mint a gazdi. Az Adam & Eve/DDB ügynökséggel készített rövidfilm idén sem nélkülözi a cukiságot. A hagyományoknak megfelelően ez az alkotás is egy kifogástalan minőségű, remekül megkomponált, megható film lett, ami az érzelmek és a szépség mellett, még a viccből sem szűkölködik. Nem az első alkalom, hogy állatok bukkanak fel az akutális John Lewis filmben, de idén biztosra mentek, egy egész kisállat hadsereget mutattak be, hogy egy szem se maradhasson szárazon.

A következő ilyen témájú kisfilm a Marks & Spencer idei reklámvideója, ami Télanyóra koncentrál. Ez kicsit kibillenti a megszokott reklámok közül, hiszen nem a télapóval foglalkozik, hanem egy másik szemszögből mutatja be az ajándékozás örömeit. Ez a videó is nagyon jól szemlélteti azt, hogy az egyik fontos mondanivaló ebben az időszakban, hogy adni öröm.

A magyarországi platformon is megjelentek az első reklámok, melyek közül a Telekom videója illik a sorba. Ez a rövidfilm is a karácsony szellemében készült, és olyan üzenetet közvetít, amelyet senkinek nem lenne szabad elfelejteni. Léteznek olyan dolgok az életben, amelyek összekötnek minket, ilyen a család és a szeretet is. Ha úgy tűnik, nincs elég időnk egymásra, az ünnepek alkalmával mégis töltsük meg egymás szívét szeretettel.

Ugyan még csak most kezdődött el a karácsonyi vásárok és reklámok szezonja, mégis kijelenthetjük, hogy Buster, a boxer léphet 2016-ban a dobogó legfelső fokára, még akkor is, ha nem sokkal utána megjelent a többi videó spot is. Mindegyik alkotás külön-külön témákon keresztül dolgozza fel a karácsony egyik legfőbb mondanivalóját, miszerint a szeretet a legfontosabb, ami összekapcsol minden szálat.

Számunkra is fontos a karácsony, és az, hogy adhassunk valamit ügyfeleinknek is, így írtunk egy e-bookot, amely elérhető az Emlékezetes és páratlan: karácsonyi kampány sablonok nélkül című blogbejegyzésünkből. Sokszor elkél a segítség már az ötletelésnél is, így ezzel is szeretnénk útmutatót biztosítani azoknak, akik elvesznének a karácsonyi forgatagban.

Amennyiben szeretnél a továbbiakban inspirációt gyűjteni a karácsonyi időszakban is, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba.


Ajánlott bejegyzések