Sütik kezelése

Két friss Facebook funkció: avagy mivel maximalizáld a hatékonyságod!

Szerző: ,

A Facebook bemutatott két új funkciót is annak érdekében hogy a marketingesek a lehető legtöbb hasznot tudják kipréselni kampányaikból.

 

A legfontosabb tényező egy Facebook kampány során hogy az elemei úgy legyenek optimalizálva hogy az emberek a lehető legtöbb aktivitást generálják, természetesen ezt tartja szem előtt minden ezzel foglalkozó szakember.

 A Lookalike Audiencies eszköz már 2013 óta működik, és eddig sok marketingesnek segített meghatározni, leszűkíteni azt a közönséget amelyek nagy mértékben megegyeznek az előre meghatározott közönséggel.

Az elsődleges probléma, ami felmerül egy új hirdetési kampány során, hogy a potenciális közönségnek, cak egy kis részét ismerjük, illetve a töredéke van előre meghatározva, azoknak az embereknek a csoportja közül akik a leghatásosabbak lennének a kampány szempontjából.

Néhány hónapja bejelentettek egy hasznos funkciót, amit úgy hívunk hogy “Lookalike Audiencies based on customer lifetime value”. Tulajdonképpen ez a funkció tökéletes megoldást jelent arra, hogy bevonzzuk azokat a hasonló tulajdonságokkal rendelkező ügyfeleket is, akik – szintén – hasonló felhasználói magatartásuk miatt, hasonlítanak a korábbi, már ismert potenciális ügyfélkörünkhöz.

Ehhez arra van szükség, hogy megadj egy forrás célcsoportot, mondjuk adatokat a Facebook Pixelből, ezáltal a Facebook felismeri és összeegyezteti a közös jellemvonásait az aktuális célcsoportodnak, akik eddig reagáltak a tevékenységedre, ennek következtében pedig elősegíti és megcélozza új potenciális közönségek elérését.

De a legújabb okosságok csak most következnek, amik frissen lettek bejelentve:

Elsőként Value Optimalisation

Egy Facebookos hirdetés megtérülése kiemelten fontos. Ahhoz, hogy a hirdetés beállításai kellőképpen legyenek finomítva a rendszer kimutatásai alapján, mutatókra szükséges támaszkodni úgy, mint a megjelenés, gyakoriság, interakció, elérés, cpc stb. amik a vállalkozás szempontjából a legcélravezetőbben szemléltetik milyen mértékű hatása volt a hirdetésnek.

Ez a megoldás pontosan úgy működik, hogy felhasználja a vásárlási értékeket, amiket például a Facebook Pixel összegyűjtött, hogy megbecsülje azt, hogy például 7 napos időszak alatt az emberek mennyit költhetnének esetlegesen az üzleted által folytatott tevékenységre. Ezáltal a rendszer automatikusan hozzáigazítja a hirdetéseket a megbecsült értékek alapján a felhasználói szokásokhoz, és meghatározza azt a célközönséget, akik hajlandóak legalább annyit, vagy többet költeni a vállalkozásod által kínált tevékenységekre. Ez a funkció teljes egészében sajnos még nem elérhető mindenhol, de bizonyára az lesz néhány hónapon belül.

Másodjára pedig Value-based Lookalike Audiencies

Mindenek előtt fontos beszélnünk a Customer Lifetime Value -ról, ami megmutatja  azt a nettó profitot, amit kereshetsz egy fogyasztó révén egy bizonyos időszak alatt. Vagyis ezalatt azt is mérlegeli, hogy egy fogyasztó hozzátevőlegesen milyen gyakran és mennyit költ el az üzleted oldalán egy bizonyos időszak alatt. Azokat akik magas LTV-vel rendelkeznek talán költségesebb elérni, de hosszú távon jobban megtérülhetnek.

Nos, tehát az újítás maga az az, hogy a Lookalike Audiencies funkciót a Facebook megspékelte az  LTV-vel azért, hogy azok az emberek legyenek elérve, akik nagyobb mértékben fognak vásárolni miután látták az adott hirdetést. Ezt úgy lehet elérni a Facebookon belül, hogy hozzá lehet már adni egy eredmény oszlopot a fogyasztók listájához, amivel képes lesz súlyozottan azoknak az embereknek a a csoportja felé irányítani a hirdetéseket, akik nagyobb valószínűséggel vásárolnak miután látták a hirdetést.

Hogyan kell csinálni Lookalike Audiencies-t LTV alapján?

Először is ki kell választanod a Custom Audience létrehozása opciót, utána kiválasztani a Customer File lehetőséget.

 

 

Ha számodra már elérhető az új funkció, akkor látnod kell egy olyan opciót hogy “Customer file with lifetime value (LTV)”.

 

 

Miután kiválasztottad, egy hasonló folyamat fogja követni, mint amikor csinálsz egy “Custom Audience”-t, viszont néhány pontban eltér. Többek között a legfontosabb, hogy elvárja, hogy hozzá csatolj egy táblázatot fogyasztói értékkel.

 

Hogyan is kell kiszámolni a  Lifetime Value-t ?

Ez javarészt egy manuális folyamat. Létre kell hoznod egy táblázatot, amiben fel vannak tüntetve a vásárlóid, a megvásárolt termékek száma, értékük bizonyos pénznemben kifejezve, ezek után  egyszerűen csak össze kell adni az oszlopokat hogy megkapjuk az LTV-t.

Hogyan kreálj Value-Based Lookalike Audience- t?

Most már van a Facebookod számára egy váráslói lista értékekkel, és képes leszel létrehozni egy Lookalike Audience csoportot a te legértékesebb vásárlóid mintája alapján. Ennek a folyamatnak a végén pedig ki kell majd választanod az országot, amit ehhez a közönséghez csatolsz.

Hogyan használd ezt a Value-Based Lookalike Audience-t?

A Facebook javaslata szerint ezt “lower funnel targetinre” használd, ami tulajdonképpen egy termék hirdetésére irányul, mintsem mondjuk egy blog bejegyzés népszerűsítésére egyértelműen. Arról is írnak az ezzel foglalkozó szakfórumok, hogy az eredményenkénti költségek magasabbak lehetnek a kelleténél, de ebben az esetben célszerű mérlegelni a hirdetés költsége utáni megtérülést. Mivel a rendszer generál egy olyan célközönséget akiknek nagy valószínűséggel magas vásárlói értékük lesz.

 

Egyenlőre a használat módja még nem kiforrott, éppen ezért a legjobb javaslat a kísérletezés, mivel egy teljesen új funkcióról beszélünk.

Facebook Launches Two New Tools To Get More Value From Your Campaigns

Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.