Menü

KKV Marketing, avagy mire is szükséges figyelnünk?

Függetlenül attól, hogy milyen szektorban végezzük a KKV a tevékenységet, sokan bele sem gondolnak, hogy mekkora hatása lehet egy jól irányzott marketing stratégiának egy cég életében és, hogy ha az nem elég jó,

képes akár romba dönteni is, a céget, ha viszont mesterien átgondolt és jól irányzott, mesésen felvirágoztatja a vállalkozást.

Emiatt fektetnek sok időt, pénzt és energiát a jól ismert cégek, márkák abba, hogy kidolgozzák saját egyedi marketing koncepciójukat. Ha azt gondolod hogy vállalkozásod marketingjének sikere a jó tervezéstől függ, el kell keserítselek mivel ez nem igaz. Ahhoz hogy sikeres legyél a saját marketingedben, fontos hogy legyen némi releváns szakmai hozzáértésed, de ennél is sokkal fontosabb, hogy pontosan átlásd mik a céljaid, mit kell elérned és legfőképp, hogy mit NEM szabad elkövetned. Ez kifejezetten igaz kis,- és közép vállalatokra mivel náluk a felhasználható pénzügyi keret mértéke marketingre általában csekély, így nem tanácsos próba szerencse alapon hazardírozni a marketing-trükkökkel. Most mutatunk pár meggondolandó marketing tippet arról, hogy hogyan tudja egy KKV nagyobb mértékben kihasználni az erőforrásait, a hatékonyság növelése érdekében. Az első számú legfőbb hiba, hogy az e-kereskedelemmel foglalkozó szakemberek újra és újra célba veszik azokat a célcsoportokat, látogatókat is, akik már bizonyítottan nem érdekeltek termékeik, szolgáltatásaik körében. Nem számít hogy milyen jó a kínált termék, egyszerűen nem minden látogató keresi fel az oldalt azzal szándékkal hogy vásároljon. Egy tanulmány kimutatta hogy Amerikában 58,6% az online vásárlók közül elveti a kosár tartalmát mielőtt vásárolna, csupán azért mert még nem álltak készen a vásárlásra. Amennyiben újra és újra célba vannak véve ezek az emberek, akiknek többsége nem érdekelt igazán afelől, amit a céged kínál, akkor csak az erőforrásaidat vesztegeted.

Ez olyan, mintha egy üres ház ajtaján kopogtatnál, nem számít milyen erősen kiabálsz, senki sem fog ajtót nyitni neked.

Erre a megoldás az, hogy válogasd szét a visszatérő látogatóidat különböző célcsoportokba azáltal, hogy hány oldalt néztek meg, mennyi időt töltöttek rajta, és kifejezetten milyen termékcsoportot figyeltek. Ennek alapján következtess és határozd meg a célcsoportot újra. Ne vesztegesd az erőforrásaidat azokra a látogatókra, akik csak a nyitóoldalig jutottak el és egyáltalán nem voltak érdekeltek semmilyen termék vagy szolgáltatás kategóriában.

Nos tehát a célbavétele minden látogatónak nem fogja növelni a cég bevételét, de a költségeit mindenképpen.

A második számú hiba hogy a KKV-k nem költenek Social Mediara. Pedig az egyik leghatásosabb módszer arra, hogy népszerűsítsd a céged, portfóliód.
Mégis a két harmada a kis vállalkozásoknak nem veszi komolyan a közösségi médiát mint marketing eszközt.
Hogy miért? Mivel a kis vállalkozásoknak nincsen se ideje se energiára foglalkozni a közösségi médiával. Szóval hogyan lehet ezt a problémát kezelni? Itt vannak a legfontosabb tényezők.
  1. Először is pontosan határozd meg a célcsoportod
  2. Kezdj kicsiben, egyszerre csak egy felületen végezz marketing tevékenységet
  3. Válaszd ki a legfontosabb mutatóidat amivel döntést tudsz hozni
  4. Elemezd ki ezeket a mutatókat
  5. Építs fel egy tervet a közösségi médiához
Harmadjára pedig kifejezetten csak egy fajta tartalom csoportot vegyél figyelembe. A content marketing piac előreláthatólag 2019-re egy 50 milliárd dolláros piaccá fogja kinőni magát a PQ Media előrejelzése szerint. Lényegében a cégek túl sok erőforrást fektetnek be a content marketingbe még akkor is, ha ez később nem térül meg kellő mértékben.

Ehelyett használd fel vagy kötelezd el vásárlóid, felhasználóid hogy releváns tartalmakat készítsenek és osszanak meg.

Nem utolsó sorban, ne költsd el a marketingre szánt pénzed arra hogy toborozd az embereket oldalad nézettségére, mivel csak hozzátevőlegesen 2%- a az instant látogatóknak fog vásárolni.

Beleölhetsz akármennyi erőt hogy nézettséget generálj az oldaladnak, legtöbbjük ahogy jött úgy el is fogja hagyni az oldalt.

Mit is tegyél ehelyett? Nos, fókuszálj helyettük inkább a visszatérő vásárlókra. Hogy miért is? Mivel a költsége annak hogy elérj új vásárlókat 6-7- szer több mint megőrizni egy létező vagy visszatérő vásárlót. Továbbá a valószínűsége annak hogy eladsz valamit egy visszatérő vásárlónak 60-70% körül mozog, míg annak hogy eladsz egy újnak csupán 5-20%. Végezetül pedig ne ess abba a hibába hogy nem használod fel az adatokat illetve információkat amik rendelkezésedre állnak. Manapság az internetes tevékenységet végző vállalkozások többsége gyűjti az információkat, hasznosítja azokat, de csak töredékük használja fel jól. Mint az élet sok területén nem a mennyiség számít, hanem a minőség. Próbáld meg kiszűrni a legfontosabb adatokat, információkat amik a cégre vonatkozóan fontosak, elemezd őket és használd fel céged céljai érdekében.

5 Marketing Mistakes You Should Avoid In Your Small Business

blog