Menü

Közösségben az erő

Üzleti partnerünk, az Origo Üzletrész Direkt rendezvényén jártunk. A workshop egy aktuális probléma, a közösségi média üzleti célokra való alkalmazásával foglalkozott. Volt téma a munkaerő toborzás és a 'céges Facebook'-ban rejlő lehetőségek, de még meglepetés vendég is érkezett.   Facebook, LinkedIn, félreértések, sztereotípiák és valós megoldások Pogátsnik Laci előadása során rövid áttekintést kaptunk a közösségi médiumokról és felhasználásuk lehetőségeiről. Kifejtette véleményét, miszerint a Facebook még mindig sokak szerint a tinik játszótere, éppen ezért terelődik egyre nagyobb hangsúly a céges Facebookra - ahogy ő fogalmazatott -, azaz a LinkedInre. A két felület ugyan különböző, de egy a céljuk: minél több ember elérése, amihez őszinte, érthető és következetes kommunikációra van szükség, így nem annak kell lennie a fő kérdésnek, hogy a mit posztoljunk, hanem hogy kinek. Ennek eldöntése legyen a nuladik lépés, minden más csak utána következzen. Laci talán leghasznosabb tanács az volt, hogy légy szakértő! Véleményezz számodra fontos, érdekes dolgokat - bármit, amihez értesz -, így olyan követőkre találhatsz akik egyetértenek veled, azaz közelebb éreznek magukhoz és biztos bázisoddá válnak.   Aki nincs fent a LinkedInen az nem is létezik... ...Legalábbis üzleti szempontból - derült ki Keresztúri Ferenc prezentációjából. A LinkedIn jelentősége ugyanis egyre növekszik, hiszen célja egyértelműen pozitív: a tehetség összekötése a lehetőségekkel. Az oldal alapvetően a diplomások számára indult, de már készül a stratégia a fizikai munkavállalókat célzottan is, vagyis az eddigi eredmények tovább fokozódhatnak. A jövőben akár arra is számíthatunk, hogy már az oktatási intézmények is itt toboroznak majd diákokat, hallgatókat, hiszen a sikeres karrierépítést korán érdemes kezdeni. Nem mellékes, hogy a kezdeményezés sikerességét előrevetítve már most is vannak bíztató példák! Ferenc olyan tanácsot adott a résztvevőknek, amit nem lehet elégszer hangsúlyozni, méghozzá azt, hogy mindegy, hogy saját vagy céges profilról van-e szó, legyenek aktívak!   A 7 főbűn a toborzásban - hogyan kerülhetjük el ezeket? Tokár Péter betekintést nyújtott a kiválasztási folyamatokba a munkaerőpiacon és elárulta, hogy milyen lehetőségei vannak egy cégnek arra, hogy a közösségi média segítségével találjon rá jövendőbeli munkatársaira. Elmélete szerint számos párhuzam van a bibliai hét főbűn és az álláshirdetések között. Bár az elgondolás elég merész, voltaképp igazat kell adnunk! Mindannyian találkoztunk már olyan hirdetéssel, ahol az állást kínáló sokat akart markolni (kapzsiság), keveset nyújtani (irigység), de mindezt úgy, hogy a jelentkező egyszerre legyen jó reklámos, IT szakember, pénzügyes, olyan kávét főzzön, mint egy barista, de az sem baj, ha gyerekért el lehet küldeni az oviba (falánkság). A tanácsa az volt, hogy az álláshirdetés ne tartalmazzon 5-6 releváns elvárásnál többet, legyen őszinte (ha a céges átlag életkor 60 év, ne írjuk, hogy fiatal a csapat) és mielőtt fogadnánk a jelentkezőket, képzeljük el, hogy kiknek lehet érdekes az ajánlat vagy kiket látnánk szívesen a székben és alakítsuk az ő nyelvükre a szövegezést.   Meglepetés A workshop igazi attrakciója Tibi atya egyik ministránsának felbukkanása volt, aki beszélt a kezdetekről, a sikerük vélt titkáról és a 100% organikus elérés csodájáról is. Érdekesnek hangzik? Lemaradtál? Pótold be velünk, hiszen csütörtökön mi is megnyitjuk az évadot, ahol az atya kitalálója mesél el mindent, amit tudnod kell a 815 ezer like-ot birtokló pap oldaláról.

CTA Online marketing inspirációk workshop

blog