Menü

Közösségi média Call To Action, ami tényleg konvertál!

A közösségi média Call To Action megoldásainak gyenge konvertáló hatása bosszantó probléma. Különösen igaz ez akkor, ha termékek és szolgáltatások reklámozására szolgálnak, te pedig időt, energiát és pénzt szántál arra, hogy legalább egy picike eredményt produkáljanak. A jó hír az, hogy nem kell túlságosan nagy erőfeszítés ahhoz, hogy jobb belátásra bírd a social media közönségét. Mindössze néhány ötletre és egy kis kreativitásra van szükséged. Nos, a tanácsot ebbe a bejegyzésbe csomagolva szállítjuk, a többi csak rajtad múlik.

Fejben dől el!

A Kissmetrics konzultánsa, Jeremy Smith szerint a közösségi média résztvevői (főleg közönség oldalról) egyszerűen megszokták a CTA felhívásokat.
"Ez viszont sajnos egyáltalán egyenlő azzal, hogy végre is hajtják az adott utasítást, mindössze tudják, hogy jönni fog a Call To Action, de nincs arra garancia, hogy meg is teszik, amit kérnek tőlük. Sőt... Hacsak, ők másként nem akarják"
Smith szerint az a trükk, hogy kihasználjuk ezt a percepciót azáltal, hogy a cselekvésre nyilvánvaló való felhívás ne csak előbukkanjon, de vezesse is a látogatót. A közösségi média Call To Action szempontból azért is előnyösek, mert a felület már készen van, azzal nem kell foglalkozni, mint mondjuk egy landing page esetében, mindössze a kreativitásra kell időt szánni. Ne rejtegesd a CTA-t, nem kell az adott közösségi média színeivel álcázni. Mindenki tudja, hogy neked ez itt üzlet, úgyhogy rikítson nyugodtan!

közösségi média call to action

Akciót akarsz? Kérd!

A következő: mindig emlékezz, hogy te itt bizony egy akciót szeretnél látni. Bármennyire is grafomán vagy, és alapvetően jó dolog, ha az információkat elérhetővé teszed, de ez nem a CTA feladata. Ez a kis felület ne szóljon másról, mint arról az egy cselekvésről, ami számodra hasznot hoz. Minden más kiderül a kattintás után.
Töltsd le! Kattints! Regisztrálj az ingyenes E-bookért! Csatlakozz a közösséghez!
Ennyi voltaképp elég is lenne, de a kutatások szerint a sürgősséget kifejező szavak még hatékonyabbá teszik a Call To Action felületeket. Ne félj kiírni, hogy egy-egy akció már csak rövid ideig él. (Esetleg akkor sem, ha ez amúgy nem igaz. :P )

közösségi média call to action

A képek kritikus fontossága

A képek feldolgozása akár 60 000 x gyorsabban történhet meg az agyban, mint ugyanez a folyamat a szavak esetében.
Mit jelent ez a közösségi média Call To Action modulok esetében? Azt, hogy ha nem ragadod meg az emberek lelkét a vizuális elemek segítségével, akkor nem ragadod meg a figyelmüket sem, vagyis minden igyekezet kárba veszhet. Tökéletes példa erre Jenna Arak Twitter profilja. A biriliánsan megtervezett cover remekül vezeti a szemet. A tekintet elindul baloldalon, ahol Jenna keményen dolgozik, áthalad a középső (remek) logóra, majd a jobb szélen helyt kapó CTA-ra.

közösségi média call to action

Jennán túl is tudunk persze példát mutatni, ugyanilyen nagyszerű Leanne WilliamsonInstagram accountja.

közösségi média call to action

Legyen egyértelmű az előny

Adni sokszor jobb, mint kapni, de NEM most!
A CTA egik legnagyobb trükkje az, hogy valamit adnunk kell valamit azért, hogy kapjunk. A netező is kapni szeretne valamit az akciójáért cserébe. Világos tehát, hogy úgy kell feltüntetni, a helyzetből eredő előnyét, hogy majd kiverje a szemét. Melyssa Griffin például egy kérdéssel tette ezt. "Szeretnél 1000 dollárt nyerni a blogodon keresztül a következő 60 napban?" Hát még jó hogy! Ki ne szeretne? Mit kell tennem érte? Mindössze kattintani. Ennyit megér, ugye? A többség valószínűleg igennel válaszol és már konvertál is, hiszen egyértelműen nagy előny származhat belőle. Nem varázslat, csak stratégia! :)

közösségi média call to action

Teszt, teszt, tesz

Mint mindig, ebben az esetben is tesztelni érdemes. Mit érdemes, kell! Apróságokon múlhat a siker, akár csak személyes névmásokon. Te szeretnéd a sikert, de az internetező szempontjából kell nézned a dolgokat. Fogalmazz mindig úgy, hogy aki a gép előtt ül, megszólítva érezze magát. Higgye csak azt, hogy itt bizony körülötte forog a világ. Ugyanez igaz a képi elemekre is. Tesztelj nyugodtan különböző árnyalatokat, váltogasd a betűtípust, cseréld le a fotókat, tegyél bele egyéniséget.

Amennyiben pedig tetszett ez a bejegyzés és a jövőben is szívesen olvasnál hasonlókat, csatlakozz a Facebook csoportunkba!

online marketing inspirációk

 

Creating Calls to Action for Social Media That Actually Convert

blog