Menü

Link Wars: Az ébredő erő

A Linkek építése máshogy nézett ki régen (egy messzi, messzi galaxisban). Winston Burton a szakértő elmagyarázza, hogyan változtak meg a dolgok, és hogyan működnek ma. A Google algoritmusa hatással van a weboldal látogatottságára. Több száz tényezőt vesznek figyelembe, de egyik sem volt olyan fontos és hatásos, mint a mindenható linkek. Amikor elkezdtem használni a SEO-t tíz évvel ezelőtt, a link volt az, amely a legerősebb tényező volt a keresőmotorok rangsorolásánál, különösen akkor, ha a biztosított linkek megfelelő minőségűek voltak, a megbízható domainek a kulcsszó gazdag rögzített szövegekkel, olyan oldalakról, amelyeknek magas a Pagerankje. Régebben sok cég, sok pénzt költött különböző értékesítési célokra, mert akkoriban nem volt könnyű manipulálni a rangsorokat. Azok voltak az igazán szép idők, de most a link, csak egy link, kivéve ha konkrét szándékkal kattintottak rá az emberek, mert ez új erőt ad a keresésben. A keresőmotorok sértettek bizonyos feltételeket és sok volt a visszaélés, amely nyilvánvalóan a Penguin feltöltéseknek volt köszönhető. Azt azonban biztosította, hogy a magas minőségű kapcsolatok elengedhetetlenek a Google, Bing és más keresőknél. Röviden tehát, túl sok volt a taktika és a stratégia és ezért már nem nyújtottak semmilyen értéket, sőt káros is lehetett. Manapság pedig az a lényeg, hogy minél magasabb színvonalú tartalmat hozzanak létre, a linkek pedig releváns és hiteles helyekkel vannak összekötve elválasztva a spam jellegű linkektől.   A minőségi tartalom Az egyik legjobb módja, hogy megbízhatóvá tegyük a linkeket, az az hogy hogy kiváló minőségű tartalmat kell szolgáltatni, amely megfelel a felhasználók igényeinek. Tartalmat felajánlani a felhasználóknak azt jelenti, hogy növelni kell a konverziós rátát és a bevételt. Vegyünk egy fogyasztót, akinek az autó akkumlátora meghal, ő azonnal a megkeresi az interneten a telefonja segítségével a lemerült akkumlátort, hogy mi a teendő ilyenkor. Majd a fogyasztó ezt tovább finomítja, mert azt a fajta akkumlátort fogja keresni, amely a kocsijához szükséges. Amikor megvan a választott akkumlátor, akkor az eddigi találatok alatt fogja újra beírni és megvenni az oldalról. Mindegyik márkának jó minőségű tartalmat kell szolgáltatnia, hogy a későbbiekben a vásárlók visszatérjenek.   Monitoring a meglévő linkekért Mindig figyelemmel kell kísérni a linkeket, hogy nyomon követhessük a jókat és kiszűrjük a rosszakat. Bizonyosodj meg róla, hogy a linkek tartalmilag releváns és értékeket tudnak nyújtani a felhasználóknak. Ne felejtsd el, hogy a Google méri a felhasználók elkötelezettségét az algoritmusban. Gondosan figyelemmel kell kísérni a linkeket, hogy mennyire veszteségesek, vagy éppen hitelesek. Például: egy számítógépes cégnél dolgozol és és van egy linked a CNET-ről, egy jó termékedről, szeretnél róla megbizonyosodni, hogy a link megmaradjon. Nemcsak az a fontos, hogy jókat mondjanak az oldaladról, hanem hogy kattintással vásárlást generálj. Végső gondolatok Az új erő a linkben rejlő hatalom. A márkák szempontjából jelentősen növelheti az eladásukat, ha megfelelően kezeljük ezeket a linkeket. Mindig a minőség álljon a mennyiség felett. Ez arról szól, hogy ki mennyire megbízható és kiváló. A minőség és relevancia nyer minden alkalommal.  

Amennyiben érdekesnek találtad a fentieket és szívesen tudnál meg többet a webmarketing titkairól, akkor gyere a Google Groundon lévő workshopunkra, az Online Marketing Inspirációkra!

marketing workshop

Link Wars: The Force Awakens

blog