Menü

Megérkezett az új Google Analytics!

A Google bemutatta az Analytics új verzióját, aminek a gépi tanulás áll a középpontjában, további lehetőségeket nyitva a legfontosabb adatok monitorozására. Nézzük meg, milyen változások segítik innentől a marketingesek és a weboldal-tulajdonosok dolgát! Az egyik legizgalmasabb újítás a továbbfejlesztett trendfigyelés, hiszen innentől automatikus figyelmeztetést kapunk, ha nagyobb változást érzékel az Analytics az adatokkal kapcsolatban. A szoftver értesít például, ha van olyan hasonló termékünk, ami iránt mostanában máshol megnövekedett a kereslet, és segíthet előrejelezni az ügyfelek várható lépéseit is. New Google Analytics

A Google már egy ideje ráfeküdt az Analytics trackingjének fejlesztésére, még 2017-ben hozták ki például a szabadszavas lekérdezéseket, hogy a lényeges információk mindenki számára elérhetőbbek legyenek. A legtöbb felhasználó persze továbbra is főleg a weboldala forgalmának és aktivitásának figyelésére használja az eszközt, de a riportálási lehetőségek fejlesztésével még részletesebb betekintést kaphatunk a fontos adatokba. Mindez különösen hasznos az eCommerce vállalkozások, illetve azok számára, akik nagyobb online aktivitást szeretnének elérni - tehát 2020-ban körülbelül mindenkinek. A frissítéssel új prediktív mutatók is érkeztek, többek között olyan is, amivel egy adott vásárlócsoporttól bejövő várható bevételeket elemezhetjük. A többet költő ügyfelek elérése érdekében új közönségeket is létrehozhatunk, hogy elemezhessük, hogy miért költenek egyes ügyfelek többet, mint mások, így később lépéseket is tehetünk az eredmények javítására. Célzott ügyfélszegmensek elérésére is kialakíthatunk új közönségeket az Analytics adatai alapján, ráadásul mostantól egy rendszerben követhetjük nyomon az alkalmazásbeli- és az internetes interakciókat, például a Youtube-videómegtekintéseket, a Google Ads és a Display kampányok eléréseit is.

Google Analytics update

Ehhez persze az organikus csatornákat is hozzáadhatjuk, így a keresésekből, a közösségi médiából és az e-mailekből érkező látogatók együttes adataiból még részletesebb információkat szerezhetünk a marketingtevékenységeink sikerességéről. A fejlesztők a riportálást is újrarendezték és leegyszerűsítették, így a felhasználók a customer journey adott pontjaihoz kapcsolt adatokat külön is megtekinthetik. A Google csapata szerint így

kiderülhet, hogy melyik csatornák hoznak be új ügyfeleket, majd az engagement és retention riportokból azt is megnézhetjük, hogy ők milyen interakciókat kezdeményeznek, és mit csinálnak a konverzió után.

Így új megközelítésből elemezhetjük az adatokat, és az aktuális trendeket is mélyebben megismerhetjük.

Ezeket az új adatpontokat ráadásul úgy alakították ki, hogy a sütiket elfogadók mellett az azokat nem elfogadó és így nem azonosítható látogatókhoz is alkalmazkodjanak a jövőben. A szigorodó szabályozások miatt ugyanis lassan megszűnik majd a sütikkel való nyomonkövetés, ami azt is jelenti, hogy a vállalkozásoknak új módszerekre lesz szükségük a közönség aktivitásának figyelemmel kísérésére. Az új Analytics eszközök kulcsfontosságúak lehetnek majd ebben a kérdésben, ha a Google adatgyűjtő eszközei valóban képesek lesznek azonosítani a cookie-k követése nélkül is a tevékenységeket.

Google

blog