Menü

Meghatározó törvényszerűségek a Social Media Marketing világából

Kihasználva az erejét a közösségi média marketingnek és a tartalom gyártásnak, és ezeket segítségül véve képesek vagyunk drasztikusan átértékelni a hallgatóságunkat és a felhasználóink körét. De minden korábbi tapasztalat vagy betekintés nélkül a hallgatóságunk, fogyasztóink körének megismerése és értékelése kifejezetten nagy kihívást jelenthet sokak számára. Elengedhetetlen, hogy megismerjük az social media marketing alapjait, bármilyen ehhez kapcsolódó tevékenység megkezdése előtt. Ahhoz, hogy maximalizálni tudjuk üzleti értékünket, az alábbi 10 törvényszerűség segítséget nyújthat alapjaiban, hogy megfelelően tudjuk építeni a saját márkánkat, továbbá szolgálni és elégedetté tenni a felhasználóinkat.
  1. A odafigyelés törvénye Tulajdonképpen a siker egyik alapkövét az képzi a közösségi médiában, hogy többet célszerű hallgatnunk és odafigyelnünk az ügyfeleinkre, mint beszélnünk vagy úgymond felesleges, már haszontalan mennyiségű tartalmat megosztanunk. Többre megyünk, ha figyelmesen követjük és elolvassuk a célközönségünk internetes tartalmait és becsatlakozunk beszélgetésekbe megvitatni és kiismerni, hogy vajon mi is igazán fontos az ő szemszögükből. Ezeket megismerve képesek lehetünk olyan tartalmak gyártására amik felkelthetik a követőink figyelmét és mindennapi életükhöz értékeket adhatnak.
  2. Az összpontosítás törvénye Sokkal kifizetődőbb tevékenységünket fókuszálni, összpontosítani egy bizonyos témára, mintsem elveszni a részletekben, és szerteágazóan túl széles célcsoportnak az érdeklődését kielégíteni. Egy kiemelkedően összpontosított social media és content gyártási stratégia képes arra, hogy erős márkát építsen magának, aminek sokkal nagyobb esélye van a sikerre, mint egy széleskörű stratégiának, ami egyszerre próbálkozik emberek nagy tömegét és sokrétű érdeklődését kielégíteni.
  3. A minőség törvénye Az esetek többségében a minőség felülmúlja a mennyiséget, ez az azonosság fellelhető a social media marketing világában is. Egyszerű a magyarázat, mivel az értéke sokkal nagyobb annak, ha rendelkezünk 1000 darab olyan elkötelezett kapcsolattal, akik folyamatosan követik, olvassák és megosztják a tartalmainkat a saját köreikkel, mintsem 10000 olyan olvasóval, akik az első látogatás után eltűnnek.
  4. A türelem, várakozás törvénye Mivel kiemelkedő eredményeket nem tapasztalhatunk éjjel-nappal, social media és content marketinges tevékenységeinkkel kapcsolatban, ezért nagyon fontos, hogy tudjunk időzíteni és várni a sikerre. Ez azt vonzza magával, hogy hosszú távon és türelmesen kell elvárnunk az eredményeket, és üzletünk gyümölcsözését.
  5. A hasonlóság törvénye Amikor szembetűnő, lehengerlő tartalmakat osztunk meg, hogy hozzájáruljunk a követőink és értékes hallgatóságunk építéséhez, nagy valószínűséggel, ha érdeklődésük középpontja jól el lett találva, akkor ők is meg fogják osztani a saját hallgatóságukkal a tartalmakat más hasonlóan népszerű közösségi portálokon. Ennek az a haszna, hogy a tartalmakkal való megosztással, és ahhoz kötődő tevékenységekkel, úgy mint a hozzászólások gyarapításával megnyílnak olyan új behatolási pontok a kereső motoroknak a Google-hez hasonlóan, hogy a keresőszavak segítségével el lehet érni emberek ezreinek tömegét, akik hasonló téma után érdeklődnek az interneten.
  6. A befolyásolás törvénye Kiemelkedően fontos olyan más médiumoknak csatornáknak a felkeresése, megtalálása az interneten, akiknek erős hatása van a hallgatóságukra, követőikre a saját tevékenységeddel kapcsolatban. Ezáltal nagy az esélye annak, hogy érdeklődni fognak termékeid, szolgáltatásaid után egyaránt. Próbálj meg érintkezni ezekkel az emberekkel, és értékes kapcsolatot kiépíteni velük. Abban az esetben, ha észrevesznek, és az általad közölt információt nem csak hasonlónak tekintik saját érdeklődési körükhöz, de értékes is számukra, bizonyára terjeszteni fogják saját hallgatóságuk körében, ami könnyedén a középpontjába helyezheti az üzleted egy teljesen új célcsoport számára.
  7. Az érték törvénye Az embereknek csökkenhet a figyelme, ha azt érzékelik, hogy túl nagy mértékben próbálod a termékeid és szolgáltatásaid reklámozni, és mindezek mellett a közölt üzenetnek nincsen mélysége, további értéke.
    Mint korábban említettem, próbálj meg lenyűgöző tartalmakat kreálni, és ezáltal elkötelezni, kialakítani olyan online kapcsolatokat amelyeknek nagy hatása van.
    A későbbiekben ezeknek a kapcsolatoknak lesz kimagasló hatása az üzleted számára.
  8. A megértés törvénye Ugye nem utasítanál el senkit sem, aki megkeres személyesen, így olyat se utasíts el aki felkeres téged valamilyen módon az interneten. A kapcsolatok kiépítése az egyik legfontosabb tényezője a Social Media marketing sikeréhez kapcsolódóan. Szóval ennek következtében mindig értékelj, és érts meg minden olyan embert aki felkeres téged, mivel lehet, hogy pont ő lesz az alapköve egy új hallgatósági kör megteremtésének.
  9. A hozzáférhetőség törvénye Ne tegyél közzé olyan tartalmat ami valamilyen úton módon eltűnhet vagy elérhetetlenné válhat a hallgatóid számára. Mindig állj készen, és legyél elérhető számukra.
    Ez azt jelenti, hogy folyamatosan lásd el őket tartalmakkal, és vegyél részt beszélgetésekben.
    Hallgatóságod tagjai az interneten könnyen bizonytalanná válhatnak és nem tudnak várni, mire észbe kapnál akár 1-2 hét mulasztás után azt látod, hogy már mást követnek.
  10. Kölcsönösség törvénye Nem várhatod el másoktól azt, hogy osszák meg a tartalmaidat, és beszéljenek róla, hogy ha nem tennéd meg ugyanazt az ő érdekükben. Szóval idődnek egy bizonyos töredéke azzal kell hogy teljen, hogy olyan tartalmakkal foglalkozz amit mások kreáltak és osztottak meg.

10 Laws of Social Media Marketing

 
blog