Mennyit tud rólad a Google? Infografika
Kezdjük rögtön az elején: Bár a Google annak idején egy kis webes keresőmotornak indult, ma már a legnagyobb “big data” vállalat. Ez annyit jelent, hogy napjainkra már nem egy webes kereső cég, de nem is egy technológiai vállalat, mint ahogyan azt sokan gondolják. A vállalat elsődleges célja mostanra a hirdetések értékesítése lett, így minél többet tud a felhasználóiról, annál többet tud rajta keresni.
A Google tudja, hogy mit gondolsz:
Mi van az adatokkal?
A Google kétféle adattípust tárol: Az egyik a felhasználó által előállított tartalmakból származik. A másik típusba pedig például az adott eszközre ledobott cookiek tartoznak, amik alapján a Google Analytics is felismeri az egyedi usereket. Az ilyen adatokat közvetlenül nem látjuk, de egyébként a konkrét azonosításra nem is lennének alkalmasak, így nem kell aggódnod a cikis keresések miatt sem.
A Google az igazi Big Brother:
Röviden összefoglalva, ha a Google mindössze egy termékét használod, már rengeteg dolgot tudnak rólad, de valljuk be, a felhasználói élmény és a mindennapi feladatok bonyolultságának minimalizálása érdekében valószínűleg nálad is minden mindennel össze van kapcsolva.
Ez óriási hasznot jelent a Google-nek, de neked is számos előnnyel jár, úgyhogy hacsak nem vagy szigorúan védett személy, akinek minden mozzanata titkos kell legyen, akkor dőlj hátra bátran és élvezd, hogy könnyen eligazodsz az új környéken is, és ha éppen innál egy kávét, már számíthatsz is a lokális alapú hirdetésekre! :)
- Mi az érdeklődési köröd
- Mire van szükséged
- Miben hiszel (politikai és vallási értelemben is)
- Hol szoktál írni?
- Mit olvasol?
- Mit szoktál nézni?

Amennyiben érdekesnek tartottad a cikket és szívesen tudnál meg többet a webmarketing titkairól, akkor gyere a Google Groundon lévő workshopunkra, az Online Marketing Inspirációkra!