Meztelen marketing
Hogyan kapcsolódhat egymáshoz a tantra és a 2018-as londoni sakkvilágbajnokság?
Túl azon, hogy mindkettő kulcsa a türelem és megfontolt előre haladás, mondhatnánk, hogy sehogy. A nagyon szabad szelleműek képesek bizonyos tablókat, képeket a felszín mögött is látni, az asszociáció pedig gyakran lehet tágan működő. Ez a helyzet, a 2018-as sakkvilágbajnokság logójával is, amely felkeltette az élénk fantáziákat. A grafikusok által létrehozott elem olyanra sikeredett, amelynek láttán egy felső tagozatos diák kajánul vigyoroghatna, kezét szája elé kapva.
Egy kép, többet mond ezer szónál, íme, a szóban forgó logó.
Az életben csak a sakktábla fekete-fehér, így szabadjára indult a fantázia. Az önjelölt műértők és esztéták már kikeltek magukból az interneten, hogy a világbajnokság logója kétes konnotációt rejt magában, és sokkal inkább emlékeztet az egymással szemben ülők tevékenysége az indiai vallásfilozófia tantrikus vonulatára, mint két sakkozó emberre.
Az, hogy a megalkotás mennyire tudatos, egyáltalán nem tisztázott, a grafikusok pedig nagy valószínűséggel el is határolódnak majd az extrém értelmezési medertől, ám egy biztos – ami szexualitást sugall, az mindig kicsit jobban eladható.
Az alábbi blogposztban azt taglaljuk pár szemléltető példával, hogy az ízlésesen és implicit módon létrehozott szexuális tartalom, milyen módon nyilvánult meg pár cég plakátjain; továbbá, hogy a túlságosan fedetlen pőreséget melyik cég vitte túlzásba.
- Na és, mi volt este?
- Mi lett volna? Sakkoztunk…
- Tudni akarod, mi kerül a Calvinem és közém?
- Semmi.
Ha nem is ennyire pőre, de annál inkább érdekes tartalmakkal várjuk Facebook csoportunkban.
Sex and marketing: how to use sex in your advertising
Sakk: bemutatták a vb logóját, mindenki „rosszra” gondol
Képek: NSO, WP, Pinterest, Psychology for Marketers