Mi a közös Katy Perryben, a CNN-ben és a TEDben?
Első ránézésre talán semmi, pedig sorolhatnánk még tovább: Kim Kardashian, Flickr, Sony Music, Rolling Stones, NBC, a LinkedIn vagy éppen Tom Jones. Szinte biztos, hogy bárki tud a személyekhez arcot, a cégnevekhez pedig brandet, terméket társítani. A sztárok híresek, sikeresek, gazdagok és közkedveltek, a vállalatok pedig milliós bevételekkel dolgoznak világszerte.
Rövid gondolkodás után, sőt szinte rögtön tudunk számos olyan jelzőt, ami közös bennük, de van még egy nagyon fontos! Ez nem más, mint hogy mindegyikük honlapját egy szoftveren keresztül kezelik.
Ez a csodafegyver nem más, mint a WordPress, egy nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszer, egy számtalan funkciót magába foglaló, modulárisan felépített publikációs platform. Mostanra a világ top egymillió weboldalából 16,7% WordPress alapú és az új weboldalak 22%-a szintén WordPress-el készül, pedig bőven akad hasonló platform. A két legnagyobb rivális a Drupal és a Joomla..., illetve erről már csak múlt időben beszélhetünk, hiszen 2007-től a WP toronymagasan átvette az irányítás. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy a WP a legnépszerűbb tartalomkezelő rendszer ma az interneten, 140 milliónál is több letöltéssel operál! Érdekesség, hogy a tendencia világszinten és országokra lebontva is helytálló, így a kisebb magyar felhasználói piac miatt sem kell aggódni, hiszen a számok nem hazudnak, nálunk is a WP a legmenőbb.