Mi az a Landing Page?
A kifejezés ismerős lehet a számodra, de ha megkérnénk, hogy pár mondatban foglald össze, akkor menne? Nos, a tapasztalatunk az, hogy az emberek többsége nem igazán tudja megfogalmazni, hogy mi is az a landing page. Ezért arra gondoltunk, hogy érdemes lenne egy külön bejegyzést szánni a landing page fogalmára, illetve arra, hogy mire való.
Tehát: a landing page egy olyan önálló oldal, ahová a látogató érkezik miután rákattintott egy hirdetésre vagy a kereső dobta ki neki. A landing page elkülönül a weboldaladtól, hiszen itt egy olyan különálló szolgáltatásról van szó, ami megér egy saját oldalt. Ez lehet egy webinar, egy kiemelt termék vagy e-book is.
Miért fontos a jó CTA gomb?
A CTA gombnak mindig egyértelműnek kell lenni. Másodlagos CTA gombra akkor van szükség, ha bonyolult terméked van és a userek esetleg nem akarnak egyből elköteleződni, így ajánlhatsz megelőző lépésként valamit Például .
A másodlagos gombnál is ugyanazok a szabályok érvényesek, mint az elsődlegesnél, de figyelned kell arra, hogy ne legyen nagyobb a másiknál. A cél mindig az elsődleges gomb használata.
Ezt a következőkkel érheted el:
Lead Capture Page: a célja az, hogy begyűjtse a szükséges adatokat, amiket a későbbiekben fel lehet majd használni.
Squeeze Page: azonnal arra kéri a látogatót, hogy annak érdekében, hogy folytathassák a tevékenységüket, adják meg az e-mailjüket. Ez egy nagyon hatékony marketinges módszer, annak érdekében, hogy növekedjen a lista.
Sales Page: a termék eladására koncentrál. Célja, hogy értékesítsen és eladja a terméket.
Splash Page/Pitch Page: a középpontban itt is a termék vagy szolgáltatás áll, kiemelt módon. Felhívó szövegekkel.
3. Aloldal használata landing page-ként
A landing page és az aloldal célja alapvetően más. A landing page-ről eddig beszéltünk, de térjünk ki az aloldalra is. Az aloldal a weblap része, tartalmazza a menüsort, a szolgáltatásokat, kapcsolati adatokat a fejlécben, stb. Természetesen ide vezethetsz kampányokat, hiszen a szolgáltatásokról itt írsz bőven és egy drága vagy nagyon összetett termék esetében szükség is van ilyen hosszú leírásokra, azonban az aloldalak általában (szinte soha) nem tartalmazzák a sikeres landing page elemeit, például a CTA-t, amitől egy kampány jól mérhető és elsősorban jól konvertáló lesz.
Érdemes egy jó landing paget készíteni, mert segíthet a legoptimálisabb módon elérni a konverziós céljaidat. Nagyban hozzájárulhat, hogy az oldal látogatója fog-e vásárolni. A lényeg, hogy mindig tartsd szem előtt, hogy mit szeretnél és így létre tudod hozni azt az oldalt, ami megfelelő lesz a termékednek és a szolgáltatásodnak.

Gondolj rá úgy, mint egy személyre szabott ajánlatra. A célja rövid ismertetés, magyarázó módon, ahol a látogatókat arra ösztönzik, hogy cselekedjenek.A marketingesek körében nagyon ajánlott a landing page alkalmazása, mert megcélozhatnak vele egy bizonyos közönséget és ezzel elérhetővé válnak számukra fontos adatok, mint például e-mail, telefonszám. Ezek az információk aztán a későbbiekben is felhasználhatóak lesznek. Mi nem Landing Page A Landing Page nem szinonimája a honlapodnak és nem is a része. Ezáltal ennek a különálló oldalnak nem kell ugyanazokat az elemeket tartalmaznia, mint a weboldaladnak. Ez azért történik így, mert a látogató jobban fog összepontosítani az általad kívánt célra és nem fogja semmi sem kizökkenteni. Miért fontos a landig page? Növeli a konverziós rátádat a lehető legoptimalizáltabb módon. Egy jó felhívó üzenetre biztosan rákattint a látogatód és máris a landing pagen találja magát. Ehhez csak az kell, hogy minél jobb legyen a cím! Fontos, hogy a hirdetésnek megfelelő oldalra menjen a látogató. Tehát, ha arra keres rá, hogy facebook management, akkor az a legjobb, ha a keresett oldalon, amire rámegy ezt látja majd viszont. Az üzenet egyeztetés azért fontos, hogy elkerüld azt, hogy a látogatód összezavarodjon. Ne keverd össze az embereket! A/B tesztelés: lényeges egy A/B tesztelést lefuttatni, hogy a látogatók számára melyik beállítás (szín, képek, szöveg) az optimálisabb, így maximalizálni tudod a konverziós arányt. Meghatározhatod, hogy számodra melyik az a taktika, ami a leginkább beválik. 1. Sikeres landing page fő összetevői A céloldalon a címsor kulcsszerepet játszik abban, hogy meggyőzd a látogatót, hogy kattintson. Ha azt szeretnéd, hogy a látogatók maradjanak a landing page-n, akkor hozz létre minél jobb headlineokat. Ehhez vedd figyelembe a következő 5 pontot:
- A "Hogyan"lehetősége
- Tegyél fel egy kérdését
- Legyél vicces / pimasz
- Adj nekik okot, hogy miért válassza a te termékedet vagy szolgáltatásodat
- Adj megoldást a problémájára
- felsorolások
- számok
- whitespace
- bármi, ami kicsit megszakítja a tartalmat, ez lehet vizuális jellegű is
- statisztikai bizonyítékok

- ügyfél elismerések (pár mondatot mond egy régebbi ügyfeled, ez egy biztosíték a látogatónak)

- őszinte vásárlók véleménye

- adatvédelem: az adatvédelmi politika erősíti a nyitóoldalt. Ez különösen fontos az e-kereskedelmi oldalakon, ahol a hitelkártya adatokra van szükség, és a felhasználók szeretnék, hogy az információk ne kerüljenek el egy harmadik félhez

- bizalmi vásárlás: ha nálad vásárolnak, akkor ezt biztonságban tehetik

- legyen a leginkább észrevehető dolog az oldalon
- figyelemfelkeltő szín
- személyre szabott szöveg
- Képeket és videókat: ez érzelmileg hatni fog a látogatóra és még inkább meggyőzi őket arról, hogy kattintsanak.
- Bemutató alapú videókat, amik jók a landing pagere, mert meggyőzi a látogatókat, hogy mennyire jó a terméket használni.
- Lead Capture Formot: vagyis feliratkozást, ahol a látogató megadja a nevét és az e-mail címét.





Ha szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkban és gyere el a workshopunkra!