Menü

Mi várható Facebookon a reakció gombok használatával?

Már egy hete használhatjuk a Facebook új reakció gombjait. A legtöbben örülnek neki, hiszen így már azt is kifejezhetjük, ha nem tetszik valami, a fő kérdés viszont továbbra is az, hogy milyen következményekkel számolhatunk?

A reakció gombok hatása a felhasználókra

A reakciók használata egyszerű a felhasználók számára. Mostantól, ha a like gombra viszed az egered (vagy rányomsz az érintőkijelzőn), akkor feltűnik mind a 6 lehetőség, amik közül választhatsz. (A sokak által várt dislike végül nem érkezett meg, de ez morális és üzleti okokból sem gond, ez a téma viszont megér egy külön bejegyzést.) Fontos viszont, hogy csak a posztok alatt fejezheted ki érzelmeidet, a bejegyzések alatti kommentek esetében ez továbbra sem lehetséges. Ennek ellenére is elképesztően könnyű lesz mások lelkivilágát egy kattintással szétrombolni, az esetek nagy százalékában ráadásul félrenyomásnak köszönhetően. Fontos, hogy ezeket az esetlegesen véletlenül létrehozott reakciókat is ugyanúgy vissza lehet vonni, mint egy sima likeot, sőt meg is lehet őket változtatni.
Tehát, ha mondjuk egy ismerősöd várandósságát bejelentő képére mérges arcot nyomtál (véletlenül), megváltoztathatod valamelyik sokkal illendőbb, pozitív emócióra!

Hatásuk a business oldalakra

A megjelenésük egy olyan új lehetőség, amelynek segítségével még hatékonyabban építheted a business oldaladat illetve a márkádat. Megtudhatod azokat a bizonyos gondolatokat a felhasználóktól, amik segítenek, hogy jobbá tedd a kommunikációdat. Ez annak köszönhető, hogy az új funkció arra ösztönzi a FB társadalmat, hogy az eddiginél is gyakrabban reagáljanak a posztokra. Eddig negatív tartalmú vagy szomorúságot kiváltó posztokat is csak likeolni tudtunk, ami összezavarhatta a felhasználókat, így valószínűleg ilyen esetekben tartózkodtak a megnyilvánulástól. Az új opciók sokkal reálisabb képet fognak mutatni a keletkezett benyomásokról. Mostantól pontosan láthatod, hogy egyes posztok, milyen reakciókat váltottak ki. A különböző reakciókat le is bonthatod, hogy funkciók szerint milyen az elérés. Ha névre szeretnél rákeresni, hogy milyen reakciót váltott ki az illetőből azt is megteheted. A másik oldalról szemlélve: az, hogy a felhasználók az érzéseiket reprezentálják az oldalon, negatívan is hathat, hiszen ezeket a reakciókat nem lehet eltávolítani. Az angry és sad arcocskák megjelenése a legkörültekintőbben megírt posztok esetében is elképzelhető lesz, nagy százalékban a trolloknak is köszönhetően... Ilyen esetekben gyors kríziskommunikációra lesz szükséged: először is át kell gondolnod, hogy mi válthatta ki a dühöt vagy a szomorúságot az emberekből a posztod iránt, hacsak nem éppen ezekre a reakciókra számítottál. Másodszor ellenőrizd le azt is, hogy a ténylegesen a célközönségednek szól-e a hír, amennyiben pedig tényleg trollal állsz szemben, bízd az ügyet nyugodtan a rajongói bázisodra. :)
A Facebook új algoritmusa szerint bármilyen ikont is választ a felhasználó, akkor is cselekvésre ösztönözted, tehát reagált. Ez pozitívnak számít.
Vagyis, bár a szomorúság és a düh negatív érzelmek, ezek is hasznos megnyilvánulások. Negatívnak továbbra is csak a bejegyzések elrejtése, az oldal likeolásának megszüntetése vagy a követés leállítása számít.  

Amennyiben hasznosnak találtad ez a bejegyzés és a jövőben is szívesen olvasnál hasonlókat, csatlakozz a Facebook csoportunkba!

blog