Sütik kezelése

Mik a generációk közötti eltérések a közösségi média világában?

Szerző: ,

Semmilyen marketing kampány nem lehet igazán sikeres a demográfiai tényezők megértésének hiányában. Az évek során a közösségi média berobbanásával a köztudatba, futótűzként terjedt a felhasználására való vágy minden generáció körében, természetesen minden platform kezdetben maga válogatta a célközönségét, vagy éppen ellenkezőleg, a felhasználók alakították a platformot. Manapság odáig jutottunk el, hogy több száz millió, akár 1 milliárd felhasználója is lehet egy közösségi felületnek, a generációk legszélesebb körét magában foglalva.

Ez az Amerikai tanulmány bemutatja hogy az X, Y-generáció és a Baby boomerek hogyan használják a közösségi médiát manapság, illetve milyen faktorok befolyásolják őket amikor elköteleződnek egy márka mellett.

Mielőtt belekezdenénk kicsit rakjuk rendbe az ismereteinket a generációkkal kapcsolatban.

  • Baby boomerek : 1940–50-as évek idején született emberek, az ú.n. Próféták
  • X generáció: 1960–70-es évek körül születettek az ú.n. NOMÁDOK
  • Y generáció: 1980–90-es évek környékén születettek az ú.n. HŐSÖK vagy Millenials

Kezdjük a Facebookkal:

Nyíltan kijelenthetjük hogy a Facebook a legelterjedtebb felület az összes generáció között, ezt 43.6% képviseli a kutatás összes résztvevőjét illetően.

A grafikonról jól láthatjuk hogy a Baby boomerek és az X-ek generációja vallja azt, hogy a Facebook az a felület, amit idejük meghatározó részében használnak, ezzel szemben csak közel 30%-a az Y-generációnak mondja, hogy a Facebook a kedvenc közösségi platformja.

 

 

Továbbá a grafikon szemlélteti,hogy az Y- generáció az, amelyiket a legnehezebben lehet elkötelezni kifejezetten egy platform használatára, mivel a jellemző az az, hogy egyaránt használnak szinte minden fontosabb felületet. Ezt mutatja, hogy 22.2%-ban használják az Instagramot szabad idejükben, mint második legfontosabb közösségi média opciót, és végül 15.8% által van reprezentálva a Snapchat.

Ha egy kicsit mélyebbre ásunk akkor láthatjuk, hogy fiatalabb Y generációsok, vagyis akik ma 18-24. életévüket élik, azok majdnem megegyező arányban használják a korábban említett három felületet. Továbbá érdekesség, hogy itt már az Instagram kerül az első helyre 25% -kal, Facebook 24.4% végül pedig a Snapchat 23.3%-ban osztozik a figyelmen.

Mi motiválja ezeket a generációkat, hogy elköteleződjenek egy márka mellett?

Marketinges szakember révén is kulcsfontosságú megérteni, hogy mi készteti cselekvésre, mi mozgatja a különböző generációkat, hogy kövessenek, beszéljenek egy közösségi oldalról, márkáról. A sproutsocial kimutatása szerint

az X illetve az Y-generáció tagjai kétszer annyira készen állnak arra hogy elköteleződjenek egy márka mellett mint a Baby Boomerek.

Érdekesség képpen célszerű azt is megemlíteni, hogy az Y-generáció tagjai akik a legnagyobb mértékben 58.9%-ban köteleződhetnek el egy márka mellett még mielőtt bármit is vásároltak volna. Ugyanez a generáció 42%-ban várja el, hogy az oldal elegendő információt nyújtson, és 38%-ban hogy valamilyen módon szórakoztassa.

 

 

Az  X-ekre más a jellemző, mivel ők nagy mértékben ki vannak éhezve az akciókra, promóciókra, áresésekre, ami 58%-ban reprezentálja őket, a Baby boomerek valahol a kettő közé esnek, mivel ők 60%-ban keresnek promóciókat és 53%-ban információt.

Továbbá még megtudhattuk azt is hogy míg a Baby boomerek csupán 15%-a van kapcsolatban egy márkával havi rendszerességgel, ezzel szemben a másik két korábban említett generációnak duplája, egyharmad része.

Ahogyan senki sem tudja pontosan, de szerencsére bizonyos keretek között behatárolhatjuk, hogy a generációk tagjai milyen okok sorozatából érzi a késztetést arra, hogy kövessenek egy márkát, mint amennyire közre játszanak azok a tényezők is, amiért elhagyják azokat.

Az Y-generáció hajlamosak eltérni egy márkától egy negatív élmény után, vagy mivel az általuk folytatott marketing tevékenységek idegesítőek. Ezeket követően az X-ek elsősorban arra egy agresszív, támadó jellegű megnyilvánulásra, vagy egy hozzászólásra hivatkoztak, mint fő tényező, ami befolyásolhatja a nézeteiket. Végül pedig a Baby Boomerek egyharmada nyilatkozta azt hogy eláll egy márkától, ha a tevékenységük túlzottan haszontalan, értéktelen.

 

Vajon a márkával jelölt tartalmaknak van szerepük az értékesítésben?

A résztvevők több mint a fele (62%) nyilatkozta azt különböző generációkat képviselve, hogy szívesebben vásárolna egy márkától, aki képviselteti magát a közösségi médiában és követi azt. Viszont ha közelebbről szemügyre vesszük akkor azt látjuk, hogy az X-eket a legnagyobb mértékben, a Baby boomereknek viszont csak a fele tűnődne el vásárláson attól a márkától akit követnek.

Mindezeket összefoglalva dióhéjban láthatjuk, hogy minden generáció képviselteti magát a közösségi médiában, viszont teljesen különbözően nyilvánulnak meg és más elvárásokkal rendelkeznek.

 

New Study on how generations use social media and what they expect from brands


Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.