Nem fér több reklám a Facebookra
Induláskor, mikor a cég a tőzsdére ment, még azzal a nehézséggel küzdöttek, hogy kitalálják, hogyan lehet a felhasználókból bevételt termelni. Azóta a hirdetők elárasztották a Facebookot, a reklámok hatékonyságát pedig az elképesztően pontos targetálással növelték meg, melynek során igyekeznek a felhasználókat az őket vélhetően érdeklő termékek és szolgáltatások felé terelni.
Többk között ennek is köszönhetően a Facebook az elmúlt években elképesztő bővülést ért el mind felhasználószámban, mind az árbevétel és a nyereség növekedésében:
legalább 1,94 milliárd, a felületre minimum havi rendszerességel belépő felhasználó van,és miután ez egy év alatt 17 százalékos növekedést jelent, a folyamat bizonyára még korántsem fejeződött be, vagyis vélhetően jóval túl fogja lépni a 2 milliárdot. A reklámhelyek azonban végesek, és
most elérték azt a határt, amely fölött már olyan zavaró lenne a reklámozás,hogy a felhasználók emiatt akár el is menekülnének az oldalról, vagy az eddiginél kevesebb időt töltenének ott. Érdekes kérdés, hogy ezek után hogyan tovább, mi nagyon várjuk a fejleményeket.