NFL és a márkahűség kialakítása

Szerző: ,
márkahűség

Most biztosan sokan elgondolkodtok rajta, hogy jön ide az amerikai foci. A megoldás nagyon egyszerű, az USA-ban olyan franchiset építettek a csapatok köré, hogy világszinten millió dolláros bevételekről van szó. Egy-egy reklám szünetben történő levetítése is óriási bevételt hozhat mindkét fél konyhájára.

A meccsek alatt nemcsak azok érzik a féktelen energiát, akik a helyszínen nézik, hanem azok is, akik otthon vagy kedvenc bárjukban izgulnak. A digitális világ mindenhol kéznél van, hogy azonnali beszélgetést kezdj egyes személyekkel. Míg a legtöbb NFL csapat szervesen épül a több évtizedes generációs rajongókra, addig néhány csapat “kilenc yardot” tett meg azért, hogy felülemelkedjen a saját közösségén belül is. Egyfajta közösséget hoznak létre és folyamatosan ösztönzik a rajongókat, hogy interakcióba lépjenek a csapatot érintő hírekről vagy egymással is. Az egyik kulcsfontosságú elem, hogy az NFL csapatok márkája még inkább beleivódjon a köztudatba. Bár a legvégén csak egyvalaki viheti haza a Super Bowl győztesnek járó kupát, a social háború nincs lezárva.

Három csapat, akik jók a márkahűség építésében

Pittsburgh Steelers – A csapat teljesítménye önmagért beszél, ugyanis 6 Super Bowl győzelem büszke tulajdonosai, ez több mint eddig bárkinek ebben a franchiseban. A szurkolók és más csapatok is tisztában vannak azzal, hogy mit jelent a Terrible Tower és a Big Ben (aminek semmi köze a toronyórához Londonban). Hogy mi tartja fenn a csapat márkanevét a felszínen még akkor is ha csalódást okoznak? A közösségi szerepvállalás.

A Steelers rajongók regisztrálhatnak a csapat honlapján, hogy részévé váljanak a Steelers National Unite-nak. Ez lehetővé teszi, hogy közvetlen kapcsolatba kerüljenek a csapattal, a drukkerekkel és az interaktív fórumokon megbeszéljék a lényeges dolgokat, illetve videó üzeneteket is tudnak küldeni.

Még a meccsek után is betudnak jelentkezni és beszélgetni egymással. A tagok a saját székükre is kattinthatnak és küldhetnek egy 3D-s fotót a stadionról és hozzáadhatják a Facebook profiljukat, hogy a többi rajongó is lássa. A honlapjuk kiváló példa arra, hogyan lehet kiépíteni a márkahűsége. Korszerűsítették a közönség bevonását és ezek a társadalmi érintkezés pontok teljesen új élményt nyújtanak. A rajongók a csapat teljesítményétől függetlenül részt vesznek a beszélgetésekben és a honlapon is barátságos hangulat van.

Dallas Cowboys – Emmitt Smith, Troy Aikman és Michael Irvin a három  legismertebb futballista az elmúlt 30 évben. A trió vezette Cowboys három Super Bowl győzelmet húzott be öt év alatt, és beírta magát a ’90-es években az NFL dinasztia történelmébe. Évek óta nem sikerült hasonló sikereket elérniük, mégis a Dallas Cowboys az egyik legismertebb név az országban.

A Dallas Cowboys szervezet lépést tart a márkamegjelenésével , mert a honlap az elsődleges hely, ahová a rajongók jönnek, hogy megvitassák a Cowboys jelenséget. Az oldalon egy Üzenőfal is funkciónál, ahová az emberek csatlakozhatnak és a többi rajongóval is beszélhetnek. Ellenőrizhetik a jegyárakat, meg is vehetik, hozzájuthatnak további információkhoz és extra csapat videókhoz.

Green Bay Packers – A Packers név egyet jelent az NFL-vel. A név Vince Lombardi, a franchise legendás edzője, akiről a kupát is elnevezték. A hivatalos rajongói oldalon a Packers Everywhere  egy igazi célpont. Ezt olvasni, olyan mintha egy Facebook profilt olvasgatnánk, tele van folyamatos hírekkel és a szurkolók által gyártott tartalmakkal. A rajongók itt akármit megoszthatnak, mint például Packers témájú nyaralási fotók, receptek, DIY projektek.  Összeköti az embereket a mindennapi tevékenységeikkel és kitör a korlátok közül, hogy csak bizonyos témákban lehet részt venni.

A győzelem nem minden

A kérdés, hogy lehet, hogy ennyi márkanév közül kiemelkedőek lesznek a csapatok? A válasz egyszerű, elkötelezett és hűséges rajongók, akik -20 fokban is kitartanak a csapatuk mellett a legnagyobb hóesésben is. Harminckét NFL rajongói közösség létezik, de ez a három csapat tudja, hogy a rajongók épp olyan fontosak, mint a játékosok. Többek, mint akik csak kitöltik az üléseket meccs közben, megtöltik az arénát a kiáltásaikkal és energiákkal, melyet csak az érezhet, aki volt már kint ilyen meccsen. A Steelers, Cowboys és Packers ezek közül mind kiemelkedik. Modern élményeket adnak és elősegítik a kapcsolatok létrejöttét.

Végezetül annyit, hogy mint minden platformon a csapatok márkahűségét is az online részvétellel lehet bővíteni, bevonni a rajongókat, hogy érezzék ők is ugyanolyan szerves részei a csapatnak, mert nélkülük a játékosok sem éreznék elég fontosnak magukat.

Amennyiben szeretnél még érdekesebb cikkeket olvasni, és a legújabb megoldásokról olvasni
csatlakozz hozzánk a Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

The Whole Nine Yards: What The NFL Can Teach Marketers About Brand Engagement


Ajánlott bejegyzések