Menü

Pinterest a jobb üzletért

A közösségi hálózatok, mint a Facebook vagy a Twitter a leginkább felkapottabb platformok üzleti szemszögből. De sok vállalat számára előnyös lehet vizuális szempontból, a Pinterest. Kész vagy üzleted célja érdekében pinelni? Mi az a Pinterest? Egy kis alap, ha eddig nem ismerted volna, vagy igen, csak úgy gondoltad vállalkozás szempontjából ez felesleges. Egy olyan platform, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy képeket oszthassanak és menthessenek Pinboardokra ( lapok, különböző témákban, ahova mentheted a képeket). Kezdetben egy zárt honlap volt, ahová csak meghívóval lehetett belépni, majd 2012-ben megnyitotta kapuit mindenki előtt és elérhetővé vált. Hogyan használd Először is létre kell hozzá hoznod egy fiókot, de itt figyelned kell arra, hogy ezt a vállalkozásod részére hozod létre (business account). Fontos, hogy erre figyelj mert a személyeknek létrehozott felhasználás más, és a business felhasználóként való regisztrálás segít a szolgáltatásodban. Azt is ki kell választanod, hogy milyen típusú üzlet a tiéd, ezt kiválaszthatod a legördülő menüből. Amikor bejelentkezel a saját feededen leszel és itt láthatod a neked ajánlott pineket. Ha ezek a beállítások megvannak a „+” jellel adhatsz hozzá az oldaladhoz saját képet is. Boardokat hozhatsz létre, annak érdekében, hogy a pineket kategóriák szerint csoportosítsd. A pineknek is többféle fajtájuk van, ezek közül néhány fontosabb elem: Place pin: a térkép opció segítségével választhatod ki a helyet. Térkép alapú tartalmakat tudsz megosztani, amelyeket virtuálisan tudsz jelölni. Ez remek lehetőség, azoknak akik utazni szeretnnek. Article pin: a szöveges tartalmakat is összegyűjtheted. A pinek lehetővé teszik, hogy a cikk főképét és a címét is lásd, így eldöntheted, hogy érdekel-e az adott cikk. Product pin: közvetlen kapcsolat az oldallal, ahonnan ezt megtudod vásárolni. A pinteresten ez a fajta elérhetőség sokkal könnyebb. Ráadásul a termékek frissülnek így az emberek értesülnek arról, ha változás történik. Azért is jó, mert sokan kívánságlista mappákat hoznak létre. Recipe pin: az étel szerelmeseinek is kedvez a pinterest, nem csak egyszerű képeket, hanem magukat a recepteket is elérheted. Külön étkezési szempontok szerint is rákereshetsz vagy akár alapanyagokra, ezeket keverheted. A receptek tárháza végtelen. Movie pin: filmekről minden mennyiségben. Részletek, gifek, képek. További információk színészekről, rendezőkről, rangsorolásról. App pin: legújabb applikációk és ötletek, lehetőségek, azonnal letölthető appok. Minden, amire csak szükséged lehet.   Interakció a Pinterest felhasználókkal A Pinteresten a többi közösségi hálózatokkal ellentétben, sokkal több mentés és megosztási tartalom történik. A pinek kedvelése és táblákba szedése mellett is találhatsz módot arra, hogy kapcsolatba kerülj másokkal. Like: egy kis gombostűnyi érzés. Ugyanúgy, mint a Facebookon itt is tudtára adhatod másnak, ha tetszik az adott dolog. Komment: megjegyzéseket fűzhetsz a pinekhez. Ezt úgy tudod elérni, ha rákattintasz a pinre és alul a kép alatt látod a kommentre való lehetőséget. Küldés: meg is oszthatod másokkal a talált pint, nemcsak itteni felhasználókkal. Elküldheted e-mailben vagy akár a leginkább használt felülete is megoszthatod. Taggelés: csakúgy, mint a Twitteren itt is megcímkézheted az adott felhsználót a „@” jel segítségével. Üzenetek: küldhetsz levelet és chatelhetsz is más felhasználóval, csak üsd be a nevét.   A profik szerint itt is ki lehet használni a márka számára az építést. A közösség általi elköteleződés, hogy újra pineled a tartalmakat, kommentálod, kedveled és új felhasználókat érsz el, akk elkezdenek érdeklődni a tartalmad iránt. Itt is fontos hozzátenni, hogy a közönség csak olyat fogad el, ami elég kreatív.   Reklám a Pinteresten Pinterest nemrég elindított promotált pineket, ez egy fizetett hirdetési lehetőség a vállalkozásoknál. Eddig csak az Egyesült Államokban használták, ez az opció lehetővé teszi, hogy reklámozd a legjobb pineket. Itt követni is tudod, hogy mennyire váltak be a fizetett hirdetések. Pinterest felhasználása
  • készíts ajándék útmutatókat. Itt ajánlhatod saját terékeidet vagy másét, útmutatókat készíthetsz, hogy hogyan lenne a legalkalmasabb adni őket, egy-két ötlettel is kiegészítheted.
  • lejátszási listák a YouTuberól. Egy saját kis közösséget hozhatsz létre, ha vállalkozád az, hogy saját fitness stúdiót működtetsz itt is segítheted a vendégeidet és a szépülni vágyókat.
  • olvasási lista. A legjobb módszer vállalatok számára, hogy az egyéni írásokat külön szedve kitehessék vagy csak hozzá kapcsolódó cikkeket, kutatásokat.
  • titkos csoportok eseményekre, irodahelység átalakítására. Rendkívül jó közösségépítő.
  • ajándékozás. Csinálj versenyt, hogy minél többen pineljenek és kiválaszthatod a nyertest.
  Ha megfelelően kezeljük a Pinterestet jó módszer lehet, hogy reklámozzuk termékünket vagy szolgáltatásunkat.  

Ha tetszett a Pinterest témában írt cikkünk és szívesen tudnál meg többet a webmarketing titkairól, akkor gyere a Google Groundon lévő workshopunkra, az Online Marketing Inspirációkra!

marketing workshop

Pinterest for Business: Everything You Need to Know

 
blog