Menü

Pszichológia a közösségi médiában - a befolyásolás művészete

Gondoltál már valaha arra, hogy pszichológiai módszerekkel szólítsd meg a közönséged? Egy kis alap befolyásolással növelheted a közösségi médiában szerzett aktivitást és érzelmileg magadhoz kötheted a közönséged. Ebben a cikkben három módszert mutatunk be, amelyben megtanítjuk, hogyan használd a befolyásolás művészetét. A pszichológia a közösségi médiában nem újdonság, csak tudnod kell, hogy hogyan használd. 1. Ajándékozz Ha valami olyasmit nyújtasz az embereknek, amit értékesnek találnak, akkor elkötelezést fognak irántad érezni. Ez a fajta neuromarketing technika jól jöhet a social media marketinged felépítésénél. Felajánlhatsz egy kis ajándékot, mint egy kedvezményt, ingyenes próbát vagy útmutatót a rajongóidnak. Bárhogyan is döntesz a felajánlásoddal kapcsolatban, a lényeg, hogy a következő kérdésre tudd a választ: "Megéri ez nekem?" A Real Madrid a hivatalos Facebook oldalán felajánlott ingyenes sortokat a gyerekpólók vásárlása esetén a csapat hivatalos boltjában. Csak egy óra alatt a poszt több mint 16,000 reakciót kapott és 63 megosztást. pszichológia a közösségi médiában Bár a Real Madrid hatalmas Facebook táborral rendelkezik ez az ajánlat mégis nagy szerepet játszott a sikerek elérésében, ezzel a taktikával nagy elköteleződést nyertek meg maguknak a rajongók szemszögéből. Az ingyen ajándékokat mindig nagyra becsülik az emberek, ezáltal sokkal többször fogják a tevékenységedet követni, annak reményében, hogy újra lesz hasonló ajándék. Az Anytime Fitness akármikor ajánlott fel ingyenes edzésterveket a Facebook kedvelőinek, azon nyomban megnőtt a futópálya és fitness terem használata. pszichológia a közösségi médiában Hogy kialakíts egy hasonló taktikát, jobban meg kell ismerned a közönségedet, hogy mire van szükségük. Találd ki, hogy mi az a plusz, amivel hűséget tudsz kialakítani és arra is figyelj, hogy olyan legyen, amit ők is szívesen megosztanak. Olyan értéket adj nekik, ami biztosítja azt, hogy legközelebb is vissza akarjanak térni. Például adj 5% kedvezményt az egyik termékedből, ha megosztanak vagy kommentálnak valamit. A következő tweetben ingyenes tervezési lehetőséget kaptak azok, akik letöltötték a béta verziót és visszajelzést szolgáltattak. pszichológia a közösségi médiában Ha nem is tudsz mindennap ajándékokat felajánlani, akkor is posztolhatsz hasznos megosztásra alkalmas dolgokat, ami az üzletedhez kapcsolódik. Ha egy Fitness vállalkozásod van, akkor megoszthatsz mondjuk tippeket a közönségeddel, hogy mit sportoljanak vagy hogyan étkezzenek egészségesen. 2. Emocionális megosztások A közönséghez való kapcsolódás az egyik legalapvetőbb dolog, hogy növeld a social media elköteleződést a felhasználókban. Ez egy olyan technika, amellyel érzelmi reakciókat váltasz ki az emberekből és úgy fogják érezni, hogy kapcsolatban vannak veled. Amikor úgy gondolják, hogy közel vannak hozzád, akkor tudod őket a legjobban elérni a cégeddel. Az érzelmi kötődés kialakulásáért neked is tenned kell! A nevetés az egyik leghatékonyabb eszköz, hogy hűséget alakíts ki a követőidnél. A következőkben látni fogod, hogy a Chipotle pontosan elérte a közönségénél egy kis humorral, amit akart: pszichológia a közösségi médiában Néha a követőitől is közzétesz vicces válaszokat, amire szintén bőven érkezik reakció. pszichológia a közösségi médiában Tanulmányozd a közönséged, hogy milyen fajta humorra vevők. Ne felejtsd el, hogy nem mindenki értékeli ugyanúgy a szarkazmust és az iróniát. Biztosan szeretnéd, hogy ne sértő legyen a posztod, hanem megmosolyogtató. Többször is megoszthatod ugyanazt a posztot, hogy lásd mennyire tetszik a közönségednek. Még ha egy fontos kérdést is osztasz meg a cégeddel kapcsolatban, akkor is lehet ezt könnyedséggel kommunikálni. A Taco Bell is hasonlóan cselekedett, amikor a reggeli menüjéről érdeklődött a követőinél. pszichológia a közösségi médiában A Strand Book Store Instagram képei mindig sok kedvelést kapnak. Bevonja a követőit a kis játékba, hogy ők is megosszanak hasonló fotókat a könyvesboltban. pszichológia a közösségi médiában Ahelyett, hogy simán csak megosztanál egy posztot vagy retweetelned egy rajongótól, itt az idő, hogy reagálj és beszélgetést kezdeményezz! Itt arra gondolunk, hogy ha egy rajongód megosztaná a termékedet, akkor reagálj rá egy-két sorral. pszichológia a közösségi médiában Akkor is hozhatsz létre kapcsolatot a közönségeddel, ha kiemeled az együttérzésed vagy empátiád. Megoszthatsz egy megható történetet vagy kiemelhetsz olyan dolgokat, amiket a cég csinált önkéntes célból. Bármit is teszel, összpontosíts arra, hogy a létrehozz a márkádnak egy arcot és egy személyiséget. 3. Hitelesség A bizalom fontos tényező, hogy befolyásolja az elkötelezettséget. Kérdés, hogy mit kell tenned a bizalom kiépítéséhez? Kezdd el társítani az embereket a márkádhoz. Válassz olyanokat, akikben már megbíznak. Itthoni viszonylatban is rengeteg ilyen poszttal találkozhatunk és ha elgondolkozol, akár csak egy pillanatra is, legtöbbször neked is ez ad biztatást arra, hogy egy terméket megvegyél. A Smashbox kozmetikai cég ezt a lehetőséget kihasználta, mert a beauty vloggerek, fodrászok és sminkesek mind ajánlják a termékeiket. A következő képen a beauty vlogger Casey Holmes látható, aki azzal, hogy a termékkel pózol és dicséri 29 ezer ember kedvelte és 500-an kommentálták. pszichológia a közösségi médiában A Smashbox ezt regrammolta és 13 ezren értékelték, persze a cég megemlítette, hogy a vlogger bőrének szépségét a terméknek köszönheti. pszichológia a közösségi médiában Állíts össze egy listát azokról a dolgokról, amelyekről úgy gondolod, hogy befolyásolni tudják a közönséged. Ezután el kell jutnod arra a szintre, hogy létrehozd a közönséged számára a leginkább megfelelő ár-érték ajánlatot. Konklúzió A neuromarketing taktika nem csak a hűséget növelheti, de javíthat az üzleti teljesítményeden is. Például néhány ajándék után növekedhet a vásárlási arány. Létrehozhatsz érzelmi kapcsolatot a közönséggel és lojális követőket szerezhetsz.

Ha szeretnél még több ötletet vagy inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkban, az Online Marketing Inspirációkba!

3 Ways to Use Psychology in Your Social Media Marketing

blog