Menü

Öreg ember, nem vén ember, régi logó, nem vén logó

A XI. századi tudat jellemzően vágyat kel az emberben a nagyobbra, szebbre, jobbra, de ami jelen blogposztban ennél is fontosabb, az újabbra. Számos olyan részterülete van a világnak, amelyben éppen a kosztümös, a retró hódít, vagy hogy valami éppen a második virágzását éli. A közvélemény hajlamos elfelejteni azt, hogy attól még, hogy valami régi, még nem feltétlenül rossz. Így igaz ez, egyik kedvenc és gyakran feszegetett témánkat illetően, a nagy brandek motívumaival kapcsolatosan. Fogadjuk el, hogy régi logó, nem vén logó. Az alábbiakban összeszedjük azon nagy cégek logóiban található motívumokat, melyek a cég alapításának kezdete óta ott szerepelnek az arculatban. Poros, de hagyományt őrző és elnyűhetetlen jelképek, amelyek több emberöltőn keresztül férkőztek az ember tudatába, nagy valószínűséggel kitörölhetetlenül. 1. A Stella Artois kürtje Töltött pralinék, csokoládé, politika, sör. Valószínűleg kapásból ezek jutnak eszébe az átlagembernek, ha azt mondjuk neki, Belgium. Az utóbbi, vagyis a sör tekintetében a belgák élen járnak, a leginkább populáris ital pedig nem az eldugott kocsmákban kapható meggysör kuriózumok, hanem a Stella Artois. Az a Stella Artois, melynek logóját először 1366-ban használta a cég. Azóta lényegin nem, csak minimális változáson ment keresztül. Stella Artois A kürt örök, ám volt egy apróbb átmenet a logóban. Ami változott, az a logó alá kerülő három kis címer, amely a belga Leuven város nevét váltotta, a logó fölé pedig az alapítás évszáma és egy csillag került – a csillag szó pedig latinul nem mellesleg Stella. Kívánjuk, hogy Sebastian Artois műalkotása soha ne változzon sem az ízt, sem a megjelenést tekintve! 2. A Shell kagylója Shell 1891 - ez volt a dátum, amikor elindult a kerozin kereskedelem Anglia és India között. A kiinduló pont a ködös albion volt, míg a célállomás India, ám a kereskedők nem tértek haza üres kézzel. A pénz mellett a brit urak tengeri kagylókat is szállítottak haza, mellyel otthon kereskedhettek. Innen az ikonikus embléma, amely egészen az 1900-as évek elejétől kezdődően ott van a cég arculatában. A ma holland és brit tulajdonban lévő, az egyik legnagyobb olajcéggé váló szervezet védjegye máig az a kagyló, amely először fekete-fehérben, majd néha háttérrel, néha pedig felirattal jutott el a mai piros-sárga formáig, a letisztult, modern kagylóig. 3. A Peugeot oroszlánja Peugeot Annak ellenére, hogy a Peugeot 1810-ben látott napvilágot, a legelső márkához tartozó logót csak 1850-ben vehette szemügyre a nagyvilág, amelyet Justin Blazer 1847-ben tervezett meg. A legelső változaton az oroszlán, a nyílon egyensúlyozik. Ahogyan a francia cég kinőtte magát az autóiparban és a terület egyik legnagyobbikává emelkedett, úgy a logóban található oroszlán is megtáltosodott, idővel pedig négyről két lábra rugaszkodott, a nyílon való egyensúlyozás pedig okafogyottá vált, hiszen az egész cég biztos talpakon állt. Fun fact és furcsa ellentmondás, hogy a négy lábát földön tartó motívum előtti időszakban kerékpárokat árult a Peugeot, a mai termékek pedig a négykerekű autók, amikor az oroszlán már két lábon ágaskodik. A Peugeot logói szempontjából egyedüliként a 60-as évek képeznek kivételt, amikor az oroszlánnak csak a feje volt látható. 4. A Levi's lovai Levi's A negyedik helyezettünk kicsit kilóg a listáról, ugyanis a mai címerben már nincs bent az a motívum, amelyről 1886 óta ismerték a márkát, ám annyira korszakalkotó és egyedi, valamint annyira régi, hogy nem maradhat le a listáról. „Jó napot, főnök. Azt a lovas nadrágot lesz szíves…” – hangzott el a hőskorban számtalan alkalommal a kérés, ha valakinek nadrágot támadt kedve venni. A Levi Strauss által alapított farmergyártó cég lovai annyira unikálissá váltak, hogy ez egy időben a cég hivatalos nevében is megnyilvánult. Ha magyarázatot próbálnánk keresni arra, hogy miért pont ló található a logón, a strapabíróságban lenne keresendő a válasz, hiszen a Levi’s nem titkolt üzletpolitikája az, hogy hosszú távra és minőségi anyagból készít nadrágod. Kevesen tudják, de 1886 és 1928 között, a márka még nem a Levi’s névre hallgatott, hanem a „The Two Horse Brand”, vagyis a két lovas márkára, amíg a német származású alapító köztudatba nem dobta családnevét. 5. ?

Kihagytunk valamit? Az ötödik márka az ikonikus motívummal, legyen a tiéd! Beszéljük meg a dolgot Facebookon, az Online Marketing Inspirációk csoportban!

Képek: Shopswindows, Shell, Listcarbrands, Famouslogos

Ten Oldest Company Logos in the World

blog