Sütik kezelése

Social media: hogyan hozd létre platformod a nulláról

Szerző: ,
social media

Új szervezet, cég vagy a magad piacán? Esetleg csak kezdő vagy a szakmában, akinek a social media felületek is hasznot hozhatnak? Rengeteg okot tudnánk felsorolni, hogy miért érdemes belevágni a közösségi médián történő kommunikálásba.

Lássuk az első négy legfontosabb lépést, amely kihagyhatatlan a kezdetekkor!

social media

1. Hangold össze üzleti céljaidat!

A legelső lépésben – még akkor is, ha nagyon sokan figyelmen kívül hagyják, vagy átsuhannak felette -, meg kell határoznod a digitális stratégiádat, amely arra a kérdésre ad választ, hogy “Miért csinálod?“. Ha ezt nem teszed meg, bármilyen elvégzett tevékenység során kimarad a legfontosabb tényező, hogy miért is számít igazából a márkád.

Fontos tudnod, hogy miért létezik a vállalatod, milyen problémára keresed a választ. Végtére is, a kontent marketing és a social media felületek használata csak különböző területei annak, hogy megoldást találj vásárlóid problémáira.

Alaposan vizsgáld meg, mire van szüksége cégednek, és ehhez igazítsd a közösségi médiában végzett tevékenységedet is!

2. Azonosítsd célcsoportod, és versenytársaidat is!

Az alacsony közösségi média elköteleződés azoknál a cégeknél fordulhat elő, amelyek olyan tartalmakat állítanak elő, amelyek nem specifikusan célközönségüknek szólnak.

Ne ess ebbe a hibába, alakíts ki olyan buyer personákat, amelyekkel figyelembe veheted, hogy vállalkozásodnak ki az igazi közönsége.

Ezek a personák segítik azt a folyamatot, hogy megérts, kikhez is akarsz igazából szólni. Felállításuk során rájöhetsz arra, hogy milyen ki nem mondott szükségleteik, vágyaik vannak, és melyek azok a területek életükben, amelyekbe természetesen beillene branded.

Ez nem csak abban segít, hogy kire targetálj, hanem arra is jó, hogy megtanulhatod, hogyan hozd létre a közönséged számára legmegfelelőbb tartalmakat és csatornákat.

Az pedig elengedhetetlen, hogy tisztában legyél azzal, kik a versenytársaid, hiszen az ő tevékenységük alapján is elindulhatsz egy úton, amely akár a megfelelő vonulat lehet.

3. Válassz a közösségi média platformjai közül és állítsd be profiljaidat!

A legjobb módja annak, hogy megítéld a digitális csatornákat, ha az alábbiakat figyelembe veszed:

  • Jelentőségteljes a közönséged számára?
  • Megvalósítható a csapatod által?
  • A kampányod mérhetővé teszik a tevékenységeid?

Nem kell minden felületen megjelenned, elég csak azokat használni, amelyen a célközönséged időt tölt.

Ahhoz, hogy jó megjelenésed legyen, ne hagyd félkészen profilod. Használj jó képeket, fektess bele energiát, hiszen egy jó képpel megnyerheted akár a háború felét.

Állíts össze egy nagyszerű leírást cégedről, hogy az emberek is megismerhessék, mivel foglalkozol.

4. Indítsd be a social media platformokat!

Minden felületnek megvan a maga szépsége, így azt is meg kell említenünk, hogy mindegyik – például a Facebook, Twitter, LinkedIn – esetében is más és más fortélyok jönnek majd be már a kezdetekkor is!

A Twitteren először egy olyan követői közösséget kell kialakítanod, amelynek tagjait érdekelhetik az általad megosztott tartalmak. Ezt több módon is megteheted, például követheted azokat a felhasználókat, akiket talán érdekelnek a bejegyzéseid, vagy bekapcsolódhatsz olyan beszélgetésfolyamokba, amelyek már zajlanak, így is megtalálva azokat, akiknek fontosak lehetnek az írásaid.

A Facebookon érdemes sokkal több apróbb bejegyzést megosztani, amelyek profin megszerkesztett képekkel vonzzák a tekinteteket. Hozz létre megosztási gombokat a blogbejegyzéseidnél, hogy könnyen megoszthassák olvasóid a posztokat. Az is fontos, hogy könnyen rádtaláljanak az emberek, így ne vesd meg a fizetett hirdetéseket sem!

Linkedinen is megoszthatsz tartalmakat azokkal, akik a hálózatodba tartoznak. Ezek a bejegyzések a kulcsszavak által másoknak is megjelenhetnek majd a hírfolyamban. Célszerű bemutatkozó bejegyzésekkel kezdeni, amelyekbe különböző kapcsolódó linkeket is megjelenítesz, hogy kiépíthesd követőid rendszerét.

Megosztási gombokat mindenképpen telepíts honlapodra, hogy ott is látható legyen, melyik közösségi médiában vagy megtalálható!

Ha mindez nem lenne elég, légy a saját magad PR-osa. Gondolkozz azon, hogy milyen weboldalak vagy akár nyomtatott médiumok lennének fogékonyak egy esetleges sajtómegjelenésre. Érd el azokat a platformokat, amelyek azokhoz szólnak, akikhez te is el szeretnél érni. Valamilyen formában mindig utalj saját tevékenységedre, legyen az akár egy szó, vagy link a cikkekben.

Összegzés

Mindig gondold át jól, hogy hogyan állsz neki a brandépítésnek a közösségi médiában, hiszen bőven akadnak buktatók, amelyeket át kell ugrani a siker érdekében. Ha nem lennél elég tapasztalt szakember, kérd szakértők segítségét, hogy a legjobbat hozhassák ki márkádból!

Amennyiben még több ötletet és inspirációt szeretnél gyűjteni a közösségi média világából, csatlakozz hozzánk Facebook csoportunkba, az Online Marketing Inspirációkba!

Starting from Zero: Building a Social Media Presence from Scratch


Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.