Száguld a Web Summit, mint a Hyperloop

Szerző: ,

A Web Summit harmadik és egyben záró napján a résztvevők kissé fáradtabbnak tűntek az előző két naphoz képest, és a délelőtti órákban a számuk is valamivel alacsonyabb volt a megszokottnál. Vélhetően nagyban hozzájárult ehhez a hangulatos lisszaboni bárokban és szórakozóhelyeken eltöltött néhány éjszaka.

Az utolsó nap egyaránt koncentrált marketing témákra és a technológiai vonalra.

Az Auto-Tech színpadon folyamatosan váltották egymást a jövő technológiáit bemutató előadások, ezek közül nagyon érdekfeszítő volt a “Közelebb van-e az önvezető autók forradalma, mint hinnénk?” című barátságos vita, George Arison és Jim Scheinman között.

A beszélgetés elején megkérdezett közönség többsége a Jim által képviselt nézőpontot osztotta, miszerint ez a forradalom már nagyon-nagyon közel jár. A másik nézőponttal, miszerint ez a forradalom valóban hamarosan eljön, de korántsem olyan gyorsan, mint azt az illetékesek előrevetítik, a vita elején nagyon kevés ember értett egyet. Azonban érdekes volt végignézni, hogy az álláspont képviselője a az egymás után felsorolt logikus és realista érvekkel a beszélgetés végére megfordította a vélemények számát. És félre ne értsük, nem pesszimista álláspontot képviselt, hanem realistát. Ezek az érvek 3 fő szempont köré csoportosultak: technológiai hiányosságok, szabályozási nehézségek és morális kérdések. Lezárásként elhangzott, hogy a jelentős, radikális technológiai változások minden esetben gyors lefolyásúak, a felmerülő problémák ellenére is, és ez az önvezető autók esetében is nagy valószínűséggel így lesz.

IMG_2223

Advertisers should love adblocking

Szintén vita formájában hallgathattuk meg a “Advertisers should love adblocking” című fejtegetést, ami a reklámblokkolás pro és kontra érveit sorakoztatta fel. A két előadó, Till Faida és Stewar Rogers az egyik legnagyobb adblocker szoftver képviseletében és egy reklámügynökségtől érkeztek.

Az adblocker mellett érvelő fél a vita elején kifejtette, hogy ő van nehezebb helyzetben, mivel az egész kontra szemlélet általában csak azzal érvel, hogy az adblocking rossz a hirdetők számára, és kész. Ezzel szemben megtudtuk, hogy pont ez az eszköz segít a rossz minőségű, zavaró, igénytelen reklámokat blokkolni és kiszűrni, ezzel egy időben pedig a tartalom alapú, igényes és releváns hirdetéseket támogatja. Ezzel együtt a reklámügynökségeket és a hirdetőket is arra sarkallja, hogy érdekes, inspiráló és minőségi reklámokat hozzanak létre.

IMG_2228

A harmadik nap egyik legjobban várt előadója a fiatalok körében már-már óriási sztárnak számító Meredith Forest volt, a nézők közül sokan csak azért váltottak jegyet, hogy “Marketing yourself” című előadását meghallgassák.
Meredith is, mint sokan mások a témában előadók közül, arról beszélt, hogy minden egyes közösségi platformon amin jelen van – márpedig mindegyiken jelen van – különböző tartalmakat tesz közzé. Ennek a módszernek a segítségével fedi le a tejes közönségét, és konklúzióként ebben az előadásban is megerősített minket, hogy a közösségi marketing fő irányvonala a jövőben a különböző csaotrnákon közölt eltérő, odaillő tartalom lesz. Meredith saját területén ezt a következőképp oldja meg: YouTube csatornáján csak a fashion és smink témákat dolgozza fel, Instagramján csak fotókat közöl különböző életképekkel, Twitteren pedig gondolatait vagy inspiráló idézeteket oszt meg.

Meredith mindössze 20 éves és 8 millió követője van világszerte!

A “Marketingin 2017” című előadásban, aminek a címe nagyon sokat ígért, szinte a fentivel megegyező jóslatokat és javaslatokat hallottunk. Gyárts platform specifikus tartalmakat, légy jelen minden, a vásárlóid körében releváns felületen, oszd meg a témákat, és azokat a megfelelő csatornán közöld. Természetesen erre a területre is beszivárog majd a mesterséges intelligencia, ahogy azt előre sejthettük is.

A nap zárása felé közeledve a központi arénában állt színpadra Joseph Gordon-Levitt, aki most kicsit hosszabb előadásban, részletesebben beszélt arról a szemléletről, amit ő és HitRECord nevű cége képviselnek.

Joseph vesszőparipája, ahogy ő is több alkalommal említette, a közösség bevonása. Az internet használatát és ezen keresztül az egész társadalom működését 3 alappillérrel illusztrálva mutatta be: tömeg, ingyenes kultúrafogyasztás, versengés. Azonban  – mondja Joseph – mi lenne, ha ezt a 3 pillért alternatív elnevezésekkel és módszerekkel helyettesítenénk? A tömeget alakítsuk közösséggé. Az ingyenes kultúrafogyasztás helyett alkalmazzunk méltányos díjazást. Versengés helyett legyen együttműködés.

Joseph szerint az első pont ennek nagyon fontos sarokköve, mert amíg az internetet használó tömeg arctalan és felelősség nélküli, addig a közösség individuumok egésze, akik saját tehetségükkel és személyiségükkel mind együtt dolgoznak egy cél érdekében. A színész az előadás végén ennél tovább is ment, elmondása szerint az a víziója, hogy hogyan működhetne az oktatás, sőt az egész társadalom és kormányzat a fenti 3 alternatív utat használva. Egészen pozitív és inspiráló felfogás!

IMG_2181

A nap záróelőadása hatalmas tömeget vonzott. “The age of moonshots and Hyperloop One”, ami a talán legkomolyabb technológiai fejlesztés napjainkban. A beszélgetés résztvevői Josh Giegel, a Hyperloop One társalapítója, és Shervin Pishevar, a Hyperloop elnöke voltak. Mindketten egészen inspiráló és szerény személyiségek, az előadás témája és a bemutató meghozta a a libabőrt számunkra.

Josh és Shervin beszéltek a Las Vegas-i sivatagban zajló fejlesztésekről és tesztelésekről, bemutatták a tervezett működést, ami egészen egyedi irányvonalat követ majd. Képzeljük csak el, hogy a szállító podok felvesznek minket a tartózkodási helyünkön, az állomásra szállítanak, a jármű egy repülőgép gyorsaságával szállít minket a jármű az úticélunkhoz, ott pedig szintén a kívánt végállomásig utazhatunk a podunkkal.

Mindezek mellett természetesen a fejlesztésben akadnak nehézségek is, Josh és Shervin beszéltek az egészen elképesztő méreteket öltő, csillagászati összegekről, amikbe egyetlen mérföldnyi pálya kiépítése kerül majd. És hogy hol valósul majd meg először ez a sci-fi szintű utazás? Dubaiban.

Végezetül álljon itt egy videó a Hyperloop-tól. amiben mi is követhetjük a fejlesztés jelenlegi állását és az elképzeléseket.

Záró gondolatként Josh kifejtette, hogy ha nehézségei támadnak a munka során, vagy az életben, és néha elbizonytalanodik, mint mindenki más, arra gondol, hogy a saját személyes nehézségei nagyon csekély árat jelentenek ahhoz képest, hogy milyen fejlődést és jövőt hozhat létre az emberiség számára, ezért egy pillanatra sem fordul meg a fejében, hogy feladja.

Ezzel zárjuk a 2016-os Web Summitról szóló beszámolónkat, találkozunk jövőre ugyanitt, addig is csatlakozz hozzánk Facebookon, az Online Marketing Inspirációk csoportban!


Ajánlott bejegyzések