Száguld a Web Summit, mint a Hyperloop
A Web Summit harmadik és egyben záró napján a résztvevők kissé fáradtabbnak tűntek az előző két naphoz képest, és a délelőtti órákban a számuk is valamivel alacsonyabb volt a megszokottnál. Vélhetően nagyban hozzájárult ehhez a hangulatos lisszaboni bárokban és szórakozóhelyeken eltöltött néhány éjszaka.
Az utolsó nap egyaránt koncentrált marketing témákra és a technológiai vonalra.
Az Auto-Tech színpadon folyamatosan váltották egymást a jövő technológiáit bemutató előadások, ezek közül nagyon érdekfeszítő volt a "Közelebb van-e az önvezető autók forradalma, mint hinnénk?" című barátságos vita, George Arison és Jim Scheinman között.
A beszélgetés elején megkérdezett közönség többsége a Jim által képviselt nézőpontot osztotta, miszerint ez a forradalom már nagyon-nagyon közel jár. A másik nézőponttal, miszerint ez a forradalom valóban hamarosan eljön, de korántsem olyan gyorsan, mint azt az illetékesek előrevetítik, a vita elején nagyon kevés ember értett egyet. Azonban érdekes volt végignézni, hogy az álláspont képviselője a az egymás után felsorolt logikus és realista érvekkel a beszélgetés végére megfordította a vélemények számát. És félre ne értsük, nem pesszimista álláspontot képviselt, hanem realistát. Ezek az érvek 3 fő szempont köré csoportosultak: technológiai hiányosságok, szabályozási nehézségek és morális kérdések. Lezárásként elhangzott, hogy a jelentős, radikális technológiai változások minden esetben gyors lefolyásúak, a felmerülő problémák ellenére is, és ez az önvezető autók esetében is nagy valószínűséggel így lesz.
Meredith mindössze 20 éves és 8 millió követője van világszerte!A "Marketingin 2017" című előadásban, aminek a címe nagyon sokat ígért, szinte a fentivel megegyező jóslatokat és javaslatokat hallottunk. Gyárts platform specifikus tartalmakat, légy jelen minden, a vásárlóid körében releváns felületen, oszd meg a témákat, és azokat a megfelelő csatornán közöld. Természetesen erre a területre is beszivárog majd a mesterséges intelligencia, ahogy azt előre sejthettük is. A nap zárása felé közeledve a központi arénában állt színpadra Joseph Gordon-Levitt, aki most kicsit hosszabb előadásban, részletesebben beszélt arról a szemléletről, amit ő és HitRECord nevű cége képviselnek. Joseph vesszőparipája, ahogy ő is több alkalommal említette, a közösség bevonása. Az internet használatát és ezen keresztül az egész társadalom működését 3 alappillérrel illusztrálva mutatta be: tömeg, ingyenes kultúrafogyasztás, versengés. Azonban - mondja Joseph - mi lenne, ha ezt a 3 pillért alternatív elnevezésekkel és módszerekkel helyettesítenénk? A tömeget alakítsuk közösséggé. Az ingyenes kultúrafogyasztás helyett alkalmazzunk méltányos díjazást. Versengés helyett legyen együttműködés. Joseph szerint az első pont ennek nagyon fontos sarokköve, mert amíg az internetet használó tömeg arctalan és felelősség nélküli, addig a közösség individuumok egésze, akik saját tehetségükkel és személyiségükkel mind együtt dolgoznak egy cél érdekében. A színész az előadás végén ennél tovább is ment, elmondása szerint az a víziója, hogy hogyan működhetne az oktatás, sőt az egész társadalom és kormányzat a fenti 3 alternatív utat használva. Egészen pozitív és inspiráló felfogás!
Ezzel zárjuk a 2016-os Web Summitról szóló beszámolónkat, találkozunk jövőre ugyanitt, addig is csatlakozz hozzánk Facebookon, az Online Marketing Inspirációk csoportban!