Tényleg létezik a Content Shock?

Szerző: ,
content shock

Mióta Mark Schaefer megalkotta a Content Shock kifejezést, azzal szembesültünk, hogy a hírek folyamatos növekedésben vannak a feeden. A felhasználó nem tud elég figyelmet szentelni a tartalmaknak a nagy forgalom miatt. Ez csak a content shock miatt van, sajnos semmit sem tudsz ellene tenni. A kérdés, hogy ez vajon mit jelent a marketingeseknek?

Mi a content shock?

Ha még nem hallottál róla vagy igen, de a jelentése homályos, akkor itt most kifejtjük:

Mivel egyre több vállalkozás és magánszemély próbál kitörni a forgalomból a webes tartalmak kerülnek előtérbe. Ezek túlterhelik a keresőt, és a marketingesek számára is egyaránt megterhelő. A tartalom itt már lényegében értelmetlen, a dolgokra való keresés a forgalomban, vagy a social mediás megosztások random szerűen fognak történni.

A tartalom sokk egyszerűen megfogalmazva azt jelenti, hogy túl sok a dolog az interneten és az emberek egyre nehezebben látnak át rajta. Tehát lehetséges, hogy a marketing kampányod nem lesz olyan hatékony, mint azt szeretnéd, és azért mert olyan sok ember próbálja ugyanazt a dolgot csinálni, amit te, hogy sokkal nehezebb a megtalálása.

Az elmélet mögötti  tartalom sokk kimondja, hogy ez elér majd egy bizonyos pontot, ahol nem fognak elérni egy egyfajta publikációs tartalmat. De ez hogy tükrözi a valóságot, amit látunk az interneten?

Egyszerre igazság és becsapás

Igaz, hogy az internet zsúfolt és sok új tartalom jelenik meg nap mint nap, de ez nem egy közelgő jelenség, ez már létezik, ebben élünk. Mondhatjuk, hogy a sokk egy mítosz?  Ez a felvetés egyszerre lehet igaz és hamis is. Egyes tartalmak a környező zaj ellenére is nagy értéket tudnak képviselni, így nem érdemes általánosítani.

Megoldás

A legtöbb tartalom problémája, hogy általános és ez nem érdekli az olvasókat. Egy nagyobb szélesebb körnek íródtak, és ezért nem is különösebben egyediek, hasznosak, és nem alkalmazhatóak személyekre (vagy egyének csoportjaira).

Ebben az összefüggésben nem is meglepő, hogy a keresők és a fogyasztók hasonló tartalmakat találnak az interneten. Amikor a felhasználó úgy érzi, mintha az adott tartalom mindenkinek íródott volna.

Sokan rájöttek már a kulcsfontosságú tényezőre: a személyes befolyásolásra, amely nélkülözhetetlen. Elismerik, hogy sokszor általános információk keringenek az éterben, így az olvasóknak szükségük van olyan cikkekre, amelyek kifejezetten rájuk illeszkednek, az adott helyzetbe és szituációba bele tudják magukat helyezni. Lehet, hogy nem fogsz tudni olyan ötleteket felmutatni, amelyek vírusként vonzzák az embertömegeket, de kialakíthatsz egy rajongótábort. Egyszerűen tudni kell, hogy ki a közönség, és mit várnak el tőled, akkor könnyebben tudsz nekiállni a cikkeknek és ötleteknek, hogy kitűnjenek a forgalomból.

Tény hogy van igazság a tartalmi sokk hatásban, de amit saját magunkon is tapasztalhattunk, hogy igenis lehet elérést és megértést produkálni, mindössze jól kell célozni a közönséget.  Az igazság a content shockról, hogy csak egy mítosz.

 

Amennyiben tetszett ez a bejegyzés és a jövőben is szívesen olvasnál hasonlókat,
csatlakozz a Facebook csoportunkba!

online marketing inspirációk

 

Is Content Shock Real?


Ajánlott bejegyzések