Menü

Tiltott gyümölcsök

Rengeteg olyan reklám van, amelyen már a 18-as karika sem segít. Politikai inkorrektség, félrevezető tartalom, szex, erőszak, implicit vágykeltés. A reklámok nagyon sokszor feszegetik a határokat, Rózsi néninek pedig kiesik a kezéből a kötőtű. A történelem során nem-egy, nem két morbid, ám humoros reklámmal találkozhattunk. Gondoljunk csak a vajszívű, folyamatosan segíteni akaró Sport szeletes csávóra, aki ha tudott, óriási izmaival mindig segített, csak éppen az általa kisegített fél, valójában a történet szenvedő alanya volt. A végeredmény morbid és meghökkentő volt, de nem lépte át a határt. Enyhe szexuális contentre engedett következtetni a kollégiumba elköltözött lány, aki anyukájával videochatel, ám az édesanya akarata ellenére megtudja, hogy a lánya ágyából kimászó férfinak „nagyon ízlett a kókuszgolyó”. A T-Online úgy gondolta, belefér. Bele is fért. A 2009-es Sziget reklámjában Janklovics Péter egy susogós gagyidaszban ömleng arról, hogy a hitvány fellépők sokasága miatt „esze” ágában sincs betenni a lábát a fesztiválra. A reklám tudatosan mutatott egy stílusérzék nélküli, alpári férfit, de káromkodni nem hallhattuk, így célba érhetett a reklám. A három borderline példa után jöjjön egy külföldi összeállítás arról, amelyek a tengerentúlon kiverték a biztosítékot.

Reklámkészítőknek javasoljuk, hogy azért ennyire ne vessék el a súlykot, ám okulva a három kultikus magyar reklámból, érdemes bevállalósnak lenni.

TETSZETT A BEJEGYZÉS? TOVÁBBI INSPIRÁCIÓKRA VÁGYSZ?

CSATLAKOZZ HOZZÁNK AZ ONLINE MARKETING INSPIRÁCIÓK CSOPORTBAN!

blog