Sütik kezelése

Tudni szeretnéd hogyan pörgesd fel a weboldalad nyitó oldalát?

Szerző: ,

Először is azt mutatjuk meg, hogy mi is az a konverziós ráta, és mire használják pontosan. A nyitó oldal konverziós rátája, avagy “conversion rate”, amit magyarul a szó szoros értelmében “átalakítás” -nak fordíthatunk megmutatja különféle aktivitások arányát az oldalon, vagyis azt, hogy milyen mértékben és hogyan alakítottuk át az oldalunk látogatóit érdeklődőkké, vásárlókká vagy feliratkozókká.

Továbbá az ilyesfajta aktivitások oldalak funkciónalítását figyelembe véve eltérőek lehetnek, amik többek között megnyilvánulhatnak a termékek értékesítésének számában, új regisztrációknál, hírlevélre való feliratkozásoknál, szoftver letöltéseknél, vagy bármilyen weboldal böngészésével kapcsolatos aktivitással kapcsolatban.

A magas konverziós ráta több faktor eredményeként kerül összesítésre, ami egyenes arányban van az oldal sikerességével, míg a mutatókon belül is tisztán látható az adott mutató által okozott eredményesség, így aztán a későbbiekben ez könnyen kezelhetővé és szűrhetővé válik.

Például a látogatók érdekeltségi szintje magába foglalja együttesen a helyes látogatók megtalálási arányát, a megfelelő helyen, és a megfelelő időben. Továbbá az ajánlat kívánatosságának részét, többek között az ajánlat értékének meghatározását, illetve az ajánlat felkínálásának módját.

Nem számít milyen üzletről van szó, vagy milyen célról a nyitó oldalad (landing page) esetében, mindig meghatározó szerepet fog betölteni az ügyfélkör elköteleződésének szempontjából, mindazok mellett, hogy a weboldal többi része is optimalizálásra szorul.

A conversion rate, amit el lehet várni egy oldaltól azt az iparág válogatja, és annak részeként változik. De általánosságba véve kicsivel 2% feletti értékkel megéri számolni, ami azt jelenti ,hogy minden 50 látogató után körülbelül 10 látogató fog további információk után kutatni a weboldalon. Viszont, késő azt gondolni, hogy ez az arány elégséges, vagy megfelelő. Koránt sem. A legjobb nyitó oldalak 25%-a több, mint 10%-os conversion rate-el, vagy annál többel rendelkeznek.

 


De vajon hogy érik el ezt az egekbe szökő nagyságot?

Erre nincs konkrét egyértelmű válasz, viszont vannak apró trükkök, kicsiny ötletek amiknek a megfelelő keverékével bárki megnövelheti a nyitó oldala konverziós rátáját.

Ime néhány dolog, amit jó, hogy ha még ma felhasználsz oldalad érdekében:

  1. Tematikusan, META-tikusan kezdj!

    Mindenek előtt, mielőtt egy látogató akár megfontolná, hogy rákattint a linkedre, a szeme előtt fog lebegni a főcím alatt a meta description. Egy egyedi, mindent elmondó, kapós főcím sokat jelent, de ugyanannyira fontos az ezalatt feltüntetett meta description, mivel a online tartalmad lényegét, értékét ebben a részben tudod velősen, elragadóan meghatározni. Így hát, ha nem szeretnéd, hogy a főcím után lefelé irányuló tekintetek és kattintások más irányba íveljenek, akkor jó tanácsként fogadd el azt, hogy kellő időt és odafigyelést szentelj a meta description-od kidolgozására.

  2. Körültekintően nyálazd át a kezdést és a befejezést

    Mit is értek ezalatt? Pontosan a kezdetet és a véget.Az élet számos területén ez a két tényező igazán fontos szerepet játszik, például új emberek megismerésekor ahogyan az első kézfogáskor, vagy akár egy új társ a családnak való bemutatásakor. Pont ugyanígy történik ez a weboldalakkal is, amint egy új látogató beesik weboldalad kapuin. Üdvözöld őt helyesen, és próbálj meg nem csak a saját szemszögedből, hanem a potenciális ügyfél, vásárló szemszögéből olyan nyitást, kezdő mondatot megfogalmazni, ami arra ösztönzi ,hogy eszébe se jusson elhagyni az oldalt. Varázsold el.Végezetül, pedig az oldalad böngészésének az elhagyásakor is lényeges, hogy valamilyen értékkel tudjon távozni a látogató, még ha nem is vásárolt semmit. Abban az esetben is arra kell ösztönözni, hogy vagy ajánlja, vagy jó kedvel térjen vissza az oldaladra.

  3. Ne kelts pánikot, és ne zavard össze őket!

    Pontosan jól tudja mindenki, hogy milyen idegesítő az amikor nagy lelkesedéssel, és kíváncsiságtól éhesen felkeresünk egy oldalt aztán megrémülünk a fel-fel ugró akcióktól, ajánlatoktól, elveszünk a beépülő megosztási lehetőséget felkínáló gombok sokaságában. Ugyanennyire zavaró, illetve hozzáállás romboló lehet az is, amikor valamit keresünk, de az oldal felépítésének köszönhetően, akár az oldalsávok miatt, nem találjuk a számunkra leginkább keresett fület, webshopot, blogot stb.Ebben az esetben mi a teendő?Egyszerűen csak szüntesd meg ezeket. Ne tedd az oldalad túl bonyolulttá ahhoz, hogy használható legyen, és ne riaszd el látogatóid azzal a szándékkal, hogy egyből el szeretnél nekik adni valamit. Egyszerűen, kimérten csak keltsd fel bennük az érdeklődést. Meg fogod találni az egyensúlyt.

  4. Mobilizáld a weboldalad

    Mikor éppen nem az irodában ülünk a számítógép előtt: Hol olvassuk a legtöbb cikket, vagy hol böngészünk kedvenc tartalmaink után? Természetesen a telefonokon és tableteken. Ebből kifolyólag, amennyiben az eredményességét szeretnéd növelni az oldaladnak, optimalizáld legalább telefonra. Ha van esetleg beépített videó tartalmad, ami az asztali számítógépen tökéletesen működik, az nem azt jelenti, hogy mobilon is el fogod érni ugyanazt a hatást, mivel  így a böngészés belassulhat. Figyelj oda, hogy ne essen csorba a weboldalad telefonos böngészése közbeni élményben sem.

  5. Ajánlj olyat, amit te is szívesen fogadnál!

    Vannak bevált praktikák, trükkök, amik az interneten széles körben elterjedtek. Többek között ilyen az amikor ellátogatsz egy oldalra, és egyből felajánlanak egy ingyenesen letölthető e-bookot. Ez mind szép és jó, abban az esetben, ha megtalálja azon újdonsült látogatóját az oldalon akinek értéket teremt. Na de nem biztos, hogy mindenki értékelni fogja, de még az is megtörténhet, hogy akár az első olvasás után az újdonsült látogató csalódott lesz. Az nagy probléma.Ebből kifolyólag, ha ajánlasz valamit a weboldalad új érkezőjének, teremts vele igazi értéket, amit te is szívesen olvasnál, vagy igénybe vennél, esetleg meg is vennél. Ajánlj neki olyat amitől képtelen elhagyni az oldalt anélkül, hogy tenne valamilyen további lépést. Ha többet ajánlasz mit terveztél, vagy gondolsz, akkor sem kell hogy megijedj, mivel egy elégedett ügyfelet teremtettél. Ez az ügyfél pedig vagy az első vásárlás alkalmával lehetséges, hogy még további termékeket fog venni, vagy vissza fog térni a közeljövőben, illetve készségesen fogja hangoztatni az oldalad által nyújtott ajánlatot barátainak, ismerőseinek amiből szintén profitálhatsz.

  6. Legyél mindig képben!

    Mivel agyunk információ feldolgozása túlnyomórészt vizuális, ebből kiindulva kifejezetten előnyös lehet oldalunk szempontjából, ha elragadó, szemet gyönyörködtető, egyedi képeket használunk a nyitó oldalunkon. Olyan képeket, amik tükrözik cégünket, az értékeket, amit képvisel. Ha stock képeket szeretnél használni, legyél körültekintő, mivel ezeket a weboldalad látogatói könnyen kiszúrhatják, még abban az esetben is, ha csak átfutnak az oldalon. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy el kell árasztanunk az oldalunk vizuális tartalmakkal, de nagyon fontos a színek, képek, esetlegesen a videó tartalmak összhangja és egyensúlya.

  7. Építs bizalmat!

    Nagy része a látogatóidnak valószínűleg mielőtt megtekintette volna a weboldalad nem is hallott cégedről és annak múltjáról. Éppen ezért mutatkozz be nekik. Építs bizalmat azzal, hogy jól látható, könnyen elérhető helyre teszed bemutatkozásodat, és az elérhetőségeidet. Későbbiekben pedig, ha erőforrásaid engedik, bizalomépítés és ügyféltámogatás szempontjából is plusz pontnak számít, ha felépítesz egy aktív ügyfél támogatási rendszert, legyen szó e-mail, vagy chaten alapuló támogatásról. Mindezek használata a legtöbb látogató szemében alapkövetelmény, így ezeknek a megfelelő optimalizálása után biztosan észre fogod venni a változást a nyitó oldalad konverzióján.

  8. Téged is érdekel, hogy mások mit gondolnak?

    Egyszerűen minden ember törődik valamilyen szinten azzal, hogy mások mit gondolnak, ha nem is idegenek, de ismerősök tanácsára mindenki ad, vagy jól ismert emberek, cégek, szervezetek ajánlására is szintén. Ezért bír kiemelkedő fontossággal a weboldalad nyitóoldalán konzervatívan elhelyezett ajánlások, referenciák feltüntetése. Mutasd meg látogatóidnak, hogy mások mit gondolnak üzletedről, illetve tüntesd fel akár azt is, hogy te milyen munkáidra, kapcsolataidra vagy büszke. Ezek mind a látogatóidban való bizalmat fogják erősíteni feléd, ezáltal meg fogod növelni az esélyét annak, hogy több időt töltsenek az oldaladon, így konverziós rátád is nőni fog.

  9. Irányítsd őket!

    Természetes módon minden látogató fentről lefelé fog haladni az oldal pásztázása közben, viszont honnan fogják tudni, hogy mivel szembesülnek lejjebb, avagy miért is érdemes tovább haladniuk. Ezért szükségesek a CTA-k. De mit is jelent ez pontosan? Ezek az úgynevezett “call to action” gombok amik az oldal számos részére elhelyezésre kerülhetnek, nevezetesen számos fajtájuk ismert úgy, mint lead generation, form submission, social sharing, lead nurturing, closing the sale, event promotion stb. Viszont jelen helyzetben ezen eszközök túlnyomó használata is taszítást válthat ki a látogatóból. Ezért a “Kevesebb néha több.” alapon használj kizárólag 2-3 CTA-t, viszont navigáld látogatóidat a CTA-k felé nyilakkal! Tereld őket, mutasd meg nekik az irányt nyilakkal, vizuális elemekkel amikre harapni fognak! 

  10. Senki sem ér rá, hát spórolj nekik is időt!

    Az idővel kapcsolatos szavak, úgy mint a “ma”, vagy “most” képesek kiváltani hatalmas különbséget az oldalon történő aktivitások szempontjából, és ösztönözni a látogatókat, hogy a folyamatos idő szűkében, sürgetve tegyenek valamilyen az oldal szempontjából előnyös aktivitást. Nem elég az, hogy ha a látogatók csak sürgetve vannak, tisztán fogalmazd meg azt, és érzékeltesd velük, hogy ezt most kell tenniük, mert nem lesz más lehetőségük. Minél gyorsabban cselekszenek, annál gyorsabban kapják meg kiérdemelt jutalmukat.Végezetül pedig nem számít hogyan teljesít jelenleg vagy a jövőben a nyitóoldalad. Ami számít az az, hogy folyamatosan monitorozd, figyeld a változásokat, kísérletezz, próbálkozz. Mert akár minden egyes egytizedes konverziós ráta emelkedéssel akár több profitra tehetsz szert, ami tovább lendítheti vállalkozásodat.

10 ways to improve your landing page conversion rate


Ajánlott bejegyzések

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.