Menü

TV hirdetés - érdemes még így reklámozni?

Manapság már mindenki csak PPC-ről, CPC-ről és hasonlókról beszél, de mi újság a jó öreg TV hirdetéssel? Igen-igen tudjuk, hogy nézőként rettentő idegesítő tud lenni, amikor a kedvenc műsor legizgalmasab pontját szakítja meg a mindenre, éppen csak a szemét lehordására nem alkalmas joghurt reklámja. Szakmai szemmel azonban egészen más a helyzet! Kifinomult és szinte mértani pontossággal célozható közösségi médiás hirdetések ide vagy oda, tény, hogy a magyar lakosság nagy és nem mellesleg annak vásárlóképes része napja jelentős részét a TV előtt tölti. A nyugat-európai országokhoz képest főleg.

A TV hirdetés még mindig megy

Ráadásul bizony a televíziós hirdetéseket is lehet jól célozni! Gondolj csak a tematikus csatornákra: borotválkozó szereket a sportcsatornákon, játékor a gyerekeknek szóló adókon, és így tovább érdemes hirdetni. A nemzetközi és hazai piacban van azonban egy közös pont, amire jó gondolni, amikor a hirdetési felületek között választasz, mégpedig az, hogy a vásárlásokkal kapcsolatos döntések meghozója, általában a nő. Mindegy, hogy lakberendezési tárgyról, gyerekruháról, nyaralásról vagy akár az autóról van-e szó, a döntés a számok tanulsága szerint többnyire a nőké.

TV hirdetés

A 18-49 év közötti nők képezik a leginkább fizetőképes szegmenst. Hajlamosak az impulzusvásárlásra, de a komolyabb elköteleződést, nagyobb költséget felemésztő költekezés is jellemző.  

Hogyan érhetem el őket?

Itt jönnek képbe a már említett tematikus csatornák. Ha nő vagy, 100%, hogy találkoztál már velük, de ha férfi és van barátnőd, feleséged, kishúgod, anyukád, stb., akkor is biztos, hogy láttál már stílustanácsadással, konyhai praktikákkal, lakberendezéssel, egészséges életmóddal vagy gyerekneveléssel foglalkozó műsort. A Life Network és az Ozone Network (üzleti partnerünk, az Origo Üzletrész Direkt, Origo Media Group divíziójának tagjai) két olyan tematikus csatorna, akik elsődlegesen a nőkre céloznak - de saját és átvett műsoraik többsége a férfiakat is érdekelhetik. Jelenleg is magas, ám tovább növekvő nézettségük folytán ideálisak a szegmens elérésére.

TV hirdetés

 

Mit nyersz?

A televíziós hirdetés lássuk be, nem a legolcsóbb műfaj, de számtalan előnyét figyelembe véve tényleg megéri. A szélesebb műsorskálát felölelő Life Network és Ozone Network érdekes, változatos tartalmai vonzzák a nézőket, és mivel nem trash programokról van szó, a fizetőképes közönség nagyobb eséllyel nézi ezeket. Az ilyen környezetben való megjelenés remek esély az imázsnövelésre, akár az online kampányok kiegészítéseként. A spotok a műsorok elején és végén jelennek meg, így nincs reklámzaj, sőt a 15 000 néző elérése sem lehetetlen, ha a Life Networknél vagy az Ozone Networknél hirdetsz.

Ha érdekel, hogy hogyan néznek ki a főműsoridőben leadott spotok, megnézhetsz két példát itt és itt.

blog