Ha ilyen a logód, menő vagy 2015-ben
Egy trendi, kreatív, okosan kitalált logó fontos szerepet játszik - ha nem a legfontosabbat - abban, hogy cégünk vagy termékünk milyen benyomást tesz a közönségre, mekkora sikert ér el. Divatirányzatok persze jönnek-mennek, de bőven vannak olyanok, amik örökre népszerűek maradnak. Érdemes a múló hóbortok helyett ezekre koncentrálni, ám figyelni kell arra is, hogy ne legyünk idejétmúltak. Nem egyszerű feladat, úgyhogy megmutatjuk a legmenőbb irányzatokat, amikkel 2015-ben biztosan nagyot lehet aratni. Ki tudja, talán ezek közül kerülnek majd ki a jövő klasszikusai.
1. Éljen a sokszög design!
Az egyszerű sokszögekből, geometriai alakzatokból felépülő ábrákat 2014-ig inkább hátterekhez, háttérképekhez használták. A technika alapvetően a 3D szoftverek világágól lehet ismerős, de mára az egyik legdivatosabb designná nőtte ki magát a logók, ikonok körében is. A siker - ami többek között a hipster kultúra térhódításának köszönhető - azon is látszik, hogy a világmárkák logói is megtalálhatók ilyen újraértelmezésben.2. Negatív tér okosan
Időnként a logó grafikája megkövetelné - ha gyerekrajz lenne -, hogy az apró részletek is helyt kapjanak rajta, azonban így már nem logóról beszélnénk. A műfaj szlogenje az egyszerűség gyönyörködtet lehetne, úgyhogy egy-egy bonyolultabb ábránál érdemes kihagyni az apróságokat és azokat inkább a negatív tér furfangos bevetésével helyettesíteni. A módszerrel egyszerre lesz elegáns és látványos az eredmény anélkül, hogy zsúfolt lenne a kép.3. Extra rétegek
Idén egy egészen friss tecnikáról is beszélhetünk, amiben az a pláne, hogy az egyes elemek fedik egymást és a takarással, árnyékokolással jelenítik meg a designt.4. Irka-firka logók
A logó design a végletekig egyszerű is lehet, mintha csak tollal rajzolnál. Kanyarítsd a vékony és vastag vonalakat, mintha csak skiccet készítenél, és már kész is a letisztult, elegáns logó. Nem mellesleg az Apple is használta a techinkát a legújabb iOS-nél.5. Mutasd be magad!
Az igazán trükkössek saját betűtípusban is gondolkozhatnak. Egy kreatív fonttal nem csak az arculatot, hanem a tevékenységi kört is szuperül lehet ábrázolni akkor is, ha mindezt csak a logón belül tesszük.6. Dimenzióváltás
Elsősorban autómárkáknál használatos a logók térbeli megjelenítése, de a grafikai programok fejlettségének hála már szinte úgy érezzük, hogy a tenyerünkbe foghatjuk amit papírra vetettek és könnyedén nyerhetünk ki egy harmadik dimenziót a papírformából is. A lehetőségek végtelenek, csak egy kis képzelőerőre van szükség, na meg egy jó grafikusra, aki életre kelti az elképzelést.7. A kézírás örök kedvenc
Egy szép, kázírásra hajazó betűtípussal szinte bármit el lehet adni, úgyhogy a legnépszerűbb technikák közé tartozik. Éttermek, szépség-, és tetoválószalonok, hotelek vagy nagy márkák is szívesen választanak ilyen logót. Elegáns, mutatós.8. Stílusos fametszet
A tecnika legnagyobb előnye, hogy mélységet is adhatunk a képnek, így bizonyos értelemben a 3D stílussal áll rokonságban, de az elkészült grafika sokkal inkább a klasszikus kategóriába esik.9. Netes nyomulás
Minden valamire való márkának, cégnek van már honlapja, ám 2015-ben külön trend irányul a netes vállalkozások logói felé. A speciális alakzatok és különleges színátmenetek biztosan szembejönnek idén azzal, aki az arculatok között böngészik.10. Varázslatos vintage
A vintage dolgok virágkorukat élik, legyen szó ruházkodásról, bútorokról vagy a logókról. Egy új márkának vintage logót tervezni már csak azért sem butaság, hiszen ezzel az oldschool stílussal megbízhatóságot és a hosszú múlt illúzióját kölcsönözhetjük magunknak.
Ráadásul látványnak is ezek a legimpozánsabbak.
Forrás és képek: 50 Mesmerising Designs That Make The Most Of Negative Space 10 new trends for logo design for 2015 20+ Low Polygon Logo Design Examples | A New Trend for 2015 Low poly logos Negative space logo design Helping Hands For Pets 45 Creative 3D logo Designs for your inspiration 40 brilliant hand written logos 40 coolest handwritten logo designs Creative graphic design logos