Hashtag marketing – vesd be a kettőskeresztet

Szerző: Jakus Dóra,
hashtag marketing

Hashtag. Kissé túlhasznált és olykor indokolatlanul sokszor hallott kifejezés, ami minden tesó és blogger legjobb barátja, ezzel egy időben pedig nagy erejű, kiemelkedően hatékony marketing eszköz. Tulajdonképpen a kulcsszavak alapelvén működik, csak nem kell érte fizetni, elég, ha rengetegszer használod. Hát nem hangzik remekül?

Szerintem igen! Ha van már content, e-mail, Facebook és még ki tudja milyen marketing, miért ne működhetne a hashtag marketing is? Jó hír: működik. Ugyan Magyarországon a Twitter (az Instagram mellett a Twitternek hála terjedt el elsőként a #-ezés) még mindig le van maradva a többi közösségi médiumhoz képest, nem elképzelhetetlen, hogy hasznot húzz belőle. Ez főleg akkor lehetséges, ha külföldi a célcsoportod. Fontos azonban azt is kihangsúlyozni, hogy a Twitter mellett más csatornákon is hasznát veheted a hashtag marketingnek?

Egy korábbi bejegyzésemben már írtam erről, de ismételjük csak át: három olyan, (relatíve nagy) közösségi médium van, ahol jó szolgálatot tehetnek a hashtagek, és ez bizony a Twitteren kívül értendő.

Instagram: a legnépszerűbb képmegosztó portálon, az ész nélkül való filterezésen túl, a hashategeket sem nehéz túlzásba vinni. Ez itt persze nem is baj, de ha mégsem jutna eszedbe semmi jó, amit a kettőskereszt mögé írhatsz, az Insta segít is neked. Csak kezdj el bepötyögni valamit, a képmegosztó pedig máris kidobja a legnépszerűbb ajánlásokat. Posztolj ki egy #-ek nélküli és egy tagelt fotót, meglátod, hogy melyikre érkezik több like!

Google+: Sokan temetik a Google sajátját, pedig a maga 500 millió regisztrált és 343 millió aktív felhasználójával ez sem elhanyagolható. Arról nem is beszélve, hogy a Google szereti, ha a saját termékeit használják, így nem várt előnyökhöz is juthatsz: A Google+ legnagyobb előnye, hogy a rajongóidat körökbe rendezheted, ha pedig ezt megtoldod a hashtagezéssel, tuti sikerre számíthatsz. Ez ugyanis ahhoz vezet, hogy az eleve szegmentált követőidet az érdeklődési körük szerint vonzhatod be.

Facebook: A Facebook felületéről még mindig hiányzik egy jó tartalom kereső, így a felhasználók nehezen jutnak az érdeklődési körükhöz kapcsolódó posztokhoz. Ezért vezette be 2013-ban a Facebook is a hashtag módszert, amivel könnyebben megtalálható az, ami valóban érdekes, ráadásul mivel a FB figyeli is ezt, a későbbiekben több hasonlót fog a kereső elé dobni.

A fentiekből láthatod, hogy a hashtag marketing valóban hasznos és jó szolgálatot tehet, ha ügyesen alkalmazod. Na de hogy is láss hozzá?

hashtag marketing

Kategorizáld a márka üzeneteit

A hashtageket a témák kategorizálásáért találták ki. Egyszerű és nagyszerű módszer, ám sok értelme nincs, ha mindenféle következetesség nélkül használod az egymáshoz hasonló szavakat. A legjobb az, ha kategorizálod a tartalmaidat és az egyes kategóriákra mindig az adott hashtageket használod.

Például: ha reklámügynökségnél dolgozol, biztosan vannak tartalmaid reklám, design és kreatív írás témákban. Amennyiben pedig szépségápolással foglalkozó céged van, szinte biztos, hogy osztasz meg tartalmakat sminkről, divatról és konkrét termékekről. Válassz ezekhez fix #-eket és következetesen alkalmazd őket minden alkalommal, amikor az ezek alá tartozó témákról posztolsz.

 

Légy kreatív és terjeszd ki az elérésed

Nagyon fontos, hogy hashtagnek nem kizárólag a jól bejáratott, alapvető kifejezéseket használhatod. Ha jól csinálod a hashtag merketinget, simán kialakíthatsz valami olyan, egyedi taget, ami csak rád jellemző. Ebben pedig az a nagyszerű, hogy talán néhány kivételt leszámítva, a tiéd minden tartalom, ami a kulcsszóhoz kapcsolódik. Könnyebben rád találnak, tiszta sor. Azonban, ha ennél is ügyesebb vagy, mások is átveszik majd és akarva-akaratlanul is a te tevékenységedre fogják terelni a figyelmet.

Példa: Keress csak rá nyugodtan a #mutimiteszel és #mutimitviselsz kulcsszavakra. Rengeteg felhasználótól találsz rengeteg fotót Instagramon amin ezek a tagek vannak, de egészen rövid keresgélés után, biztosan az eredeti tulajba futsz bele.

 

Mindenekelőtt bánj velük okosan

Ahogy azt már említettem, a hashtagezést bizony könnyű túlzásba vinni. Feleslegesek például a #szepseges, #napfelkelte címkék még annak ellenére is, hogy konkrétan ez szerepel a képen, mondjuk a terméked háttereként. Ezek a tagek nem eredményeznek majd valódi érdeklődőket, és a releváns követőidet is csak felbosszantják, hiszen nem azzal fognak találkozni, amire kíváncsiak, amiért már követnek téged.

Ugyanez vonatkozik a szöveg közbeni használatra is. Ha a poszton belül értelmesen tudod elhelyezni a hashtageket, akkor tedd azt, de a magyar nyelv jellegzetességei miatt (toldalékolás) miatt nem lesz egyszerű dolgod, ha viszont angolul posztolsz, nagyobb rá az esély. Amennyiben viszont nem akarod ezzel (össze-) zavarni az olvasóidat, akkor a releváns kulcsszavakat tedd a szöveges posztod végébe, egymás után felsorolva.

Tipp: Néhány címke minden esetben elég, felesleges 30-at odadobálni, mert itt a minőség számít, nem pedig a mennyiség. Így válik majd hatékonnyá a hashtag marketing, segít könnyebben elérni a célközönséget, és kategorizálja mesterien a tartalmakat.

Amennyiben segítségre van szükséged a stratégia kialakításában
vagy a tartalmak előállításában, fordulj hozzánk bizalommal!

Hashtag Marketing: How To Use Hashtags That Fit Your Brand


Ajánlott bejegyzések